farsi beauty

معرفی بهترین مرطوب کننده و آبرسان ها با توجه به نوع پوستتان

مرطوب کننده

آبرسانی پوست به چه معنا است؟ تفاوت محصولات آبرسان با مرطوب کننده ها در چیست؟ آیا بهترین آبرسان های پوست را می شناسید؟ اینها سوالاتی هستند که امروزه به خصوص در هوای گرم تابستان ذهن بسیاری از مردم را درگیر کرده است و ما می خواهیم در این مقاله به سوالات شما در مورد آبرسانی به پوست پاسخ دهیم.

پوست ما یکی از اجزای دفاع کننده اصلی بدن در مقابل عوامل خارجی مانند آلاینده ها، میکروارگانیسم ها و اشعه های (UV) است. عوامل پر خطری برای جسم ما وجود دارند. بنابراین باید به درستی از پوست خود محافظت کنیم. برای اینکه پوست ما به طور موثر سموم و سایر عناصر مضر را دفع کند، باید روی بهبود و حفظ آبرسانی پوست تمرکز کنیم که کلید استحکام و ساختار پوست است.

نقش مرطوب کننده در محافظت از پوست

لیپید ها یکی از ضروری ترین سلول های زنده پوست هستند که نقش زیادی در آبرسانی پوست دارند. لیپید ها در سطح اولیه پوست قرار دارند. وظیفه آنها به دام انداختن مولکول های آب و محصولات آبرسانی است که به صورت طبیعی این عمل را انجام می دهند. ولیکن باور غلطی که در بین افراد زیادی از جامعه وجود دارد این است که اقدام به آبرسانی پوست تنها برای افرادی با پوست خشک یا کم آب می باشد. هرچند همانطور که بدن نیاز به آب رسانی برای عملکردی بهتر دارد، برای پوست هم هر طور که باشد باید اقدام به آبرسانی و مراقبت از آن کنید.

تولید چربی با افزایش سن کاهش می یابد که منجر به از دست رفتن رطوبت، کشسانی و صافی پوست می شود، بنابراین اگر میخواهید در سن 40 سالگی پوستی چروک نداشته باشید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

تفات بین آب رسان و مرطوب کننده چیست؟

اصطلاح "مرطوب کننده" اختراع یک بازاریاب بود. باور نکردنی است اما حقیقت دارد هرچند در حال حاظر شرکت های تجاری و بازاریاب ها در هرکجا و هر چه که بخواهند از اصطلاح های مرطوب کننده و آبرسان استفاده می کنند.

هیچ استاندارد خاصی برای توصیف محصولات آبرسان و مرطوب کننده وجود ندارد، با این حال شما می توانید با برسی ویژگی ها و مشخصات برند های آرایشی و بهداشتی روش آن محصول برای محافظت از رطوبت پوست خود را متوجه شوید.

مرطوب کننده ها

مرطوب کننده‌ها (Moisturizers)  محصولاتی هستند که بر پایه روغن ساخته می شوندو  به شکل یک سد بر روی پوست عمل می کنند. مرطوب کننده ها نه تنها آب پوست را به دام انداخته و از خروج آن جلوگیری می کنند بلکه دارای ترکیبات ضد پیری بوده، ناراحتی های ناشی از برخی بیماری های پوستی مانند اگزما و درماتیت را نیز، کاهش می دهند. در ترکیبات این محصولات از روغن‌های پالایشگاهی مانند روغن بچه و وازلین، امولینت‌هایی همچون روغن‌های گیاهی از جمله روغن بادام استفاده می‌شود. بافت این محصولات امولسیون روغن و آب است که قوامی مانند کرم یا لوسیون دارند. از منظر علمی، واژه مرطوب کننده را چهار نوع محصول با خود به همراه دارند:

اولین آنها امولینت‌ها(Emollients)، دومی اسکوآلن(Squalene)، سومی آبرسان ها (Humectants) و چهارمی مسدود کننده های منافذ پوست(Occlusives) که مرطوب کننده ها نیز داری ویژگی آخر می باشند.

آبرسان صورت

آبرسان ها

آبرسان های پوستی محصولاتی هستند که در مرطوب نگه داشتن پوست بسیار موثر می باشند. در ترکیبات محصولات مرطوب کننده عنصر هایی مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید با وزن به طور شگفت انگیزی می توانند 1000 برابر رطوبت جذب پوست کرده و بهترین مواد برای آبرسانی به پوست محسوب شوند.

اینکه پوست شما چگونه است به شما می گوید از کدام محصولات استفاده کنید هر چند هر فردی برای استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی هدفی جز زیبایی و سلامت پوست خود ندارد به همین خاطر است که ما اینجاییم تا بهترین مرطوب کننده های پوست را به شما ارائه کنیم.

آبرسان ها بهترین راز صنعت زیبایی هستند.

اگر پوست شما خشک و کدر است، این تقویت‌کننده‌های پوست باید بخش مهمی از روتین زندگی شما باشند! آبرسان ها یک درمان تزریقی هستند. آن‌ ها شامل مولکول های ریزی از یک ماده ژل یا کرم مانند هستند که در زیر پوست قرار می گیرند.

آنها با کشیدن و نگه داشتن رطوبت در ذرات ماده، وظیفه خود را انجام می دهند و پوست را هیدراته نگه می دارند. علاوه بر این، کیفیت کلی پوست را نیز، افزایش می دهند. در نتیجه پوست شما پرتر، سفت تر و درخشان تر به نظر می رسد.

آبرسان ها از مرطوب کننده ها برای رساندن آب به پوست استفاده می کنند. اینها عناصری هستند که رطوبت را از محیط به پوست شما منتقل می کنند. مرطوب کننده ها بیشتر در مورد چرب نگه داشتن پوست شما برای جلوگیری از خشک شدن آن هستند. هنگامی که پوست شما کم آب است، به یک آبرسان نیاز دارد. وقتی خشک و پوسته پوسته شد نیاز به مرطوب کننده دارد.

بین پوستی که خشک است و پوستی که دچار کم آبی است تفاوت فاحشی وجود دارد. اگر شما پوست خشکی دارید بدانید که پوست شما از کمبود چربی طبیعی رنج می برد و شاید شنیده باشید که روی محصولات نوشته شده است مخصوص پوست های خشک و مخصوص پوست های چرب درسته است! پوست خشک یک نوع از پوست می باشد اما مشکل کم آبی آن یک ییماری است.

آبرسان صورت

مناسب برای مردان و زنان

 آبرسان های پوست را می توان به طور مستقل یا به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی کلی با سایر مواد تزریقی آرایشی استفاده کرد. نواحی قابل درمان عبارتند از صورت، گردن و دست ها. کم آبی پوست می تواند ناشی از عوامل خارجی یک بیماری یا مشکل ناپایدار باشد، ممکن است این عوامل به محیط زندگی شما و یا سبک زندگی شما مربوط شوند که عموماً با رژیم مناسب بهبود می یابند. پوست خشک می تواند نوع پوستی باشد که شما به ارث برده یا از خاندان خود به خاطر ژنتیکی که دارید کسب کرده باشید عامل دیگر داشتن پوستی خشک ناشی از ناتوانی پوست در تولید چربی طبیعی است اینکه نوع پوست شما تغییر کند غیر ممکن است اما بهتر کردن شرایط پوستی غیر ممکن نیست.

 

مناسب ترین آبرسان برای پوست های کم آب

اگر پوست شما کدر است و خطوط و چین و چروک های ریز دیده می شود، با کم آبی پوست مواجه هستید. کم آبی باعث خشکی سلول های پوست می شود، زیرا آنها برای مبارزه با کمبود آب تلاش می کنند. سلول ها چروک می شوند و باعث می شوند پوست حجم خود را از دست بدهد. در این صورت چیزی که نیاز دارید یک آبرسان برای بازگرداندن آبرسانی به پوست است. بهترین محصول که می تواند به بهبود پوست کمک کند گذاشتن یک مرطوب کننده قوی و غلیظ در محصولات مخصوص روتین پوستی شما است.

بهتر از وازلین مگر برای این کار داریم؟

 وازلین بهترین آبرسان برای پوست های خشک است. وازلین یک سلاح خوب برای مسدود کردن منافذ شما است تا از تبخیر آب پوست جلوگیری شود اگر هم دوست ندارید از آن استفاده کنید، روغن شی باتر، روغن سویا، روغن کانولا به طور کلی روغن گیاهی و روغن هایی که از مغزیجات ساخته می شوند (روغن بادام) عالی ترین انتخاب هستند.

آبرسان صورت

بهترین آبرسان ها برای پوست چرب

شاید پوست شما چرب باشد اما به معنای داشتن رطوبت کافی نیست. زنان و مردانی که پوست چرب دارند باید از آبرسان هایی استفاده کنند که ترکیبات آن بر پایه آب باشد. زمانی که پوست شما چرب اما کم آب است یعنی مستعد خشکی، خطوط ریز و چین و چروک می باشد اما حتما تمامی این موارد به همراه جوش، دانه های سر سیاه و چربی بیش از حد است که از آن رنج می برید.

در حالی که نوشیدن آب یک درمان خودکار برای بسیاری از موارد است، گاهی اوقات این کافی نیست. یافتن مرطوب کننده مناسب برای این نوع پوست می تواند ساده ترین راه برای شروع مقابله با مشکلات شما باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب