farsi beauty

طرز تهیه موچی خوشمزه به سبک ژاپنی به راحتی در منزل با 3 قلم مواد

موچی

موچی نوعی خوراکی خوشمزه ی معروف در کشور ژاپن می باشد که طرفداران بسیاری نیز در کشور ایران پیدا کرده است. شما می توانید به سادگی در منزل موچی تهیه کنید. برای مشاهده ی آموزش آن با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز:

شکر

۵۰۰ گرم

آرد برنج ژاپنی یا گلوتینس

۲۰۰ گرم

نشاسته ذرت

۱/۲ لیوان دسته دار (فرانسوی)

آب

۱۸۰ میلی لیتر

نکته: توصیه می شود برای تهیه موچی حتماً از آرد برنج گلوتینس استفاده کنید. در غیر این صورت اگر از آرد برنج معمولی استفاده کنید، موچی شما چسبندگی لازم را نداشته و خمیر از هم باز می شود.

موچی

طرز تهیه ی موچی

مرحله اول، ترکیب کردن مواد خمیر موچی:

در ابتدای کار آرد برنج را به کمک یک الک ریز یک الی دو بار به خوبی الک کنید. سپس ظرفی مناسب انتخاب کرده و آب، شکر و آرد را به آن اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب کنید. تا کاملا یکدست شود. سپس داخل یک قابلمه با اندازه ای معمولی به میزانی که تا نصف قابلمه پر شود، آب اضافه کنید. و روی حرارت بگذارید و زمان بدهید آب داخل قابلمه جوش بیاید.

مرحله دوم، پختن خمیر موچی:

پس از آنکه آب داخل قابلمه جوش آمد، صافی روی آن گذاشته و ترکیبی که پیش تر درست کردید را داخل ظرف پیرکس قرار داده و سپس ظرف را درون صافی آبکش قرار دهید. سپس بر روی در قابلمه دم کنی گذاشته و شعله ی گاز را ملایم کنید. سپس اجازه دهید، خمیری که درست کرده بودید به مدت پانزده دقیقه داخل آب مانده و با بخار آب پخته شود.

مرحله سوم، ورز دادن خمیر موچی:

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بردارید و خمیر را از داخل آن بیرون بیاورید.

در ادامه شروع کنید به ورز دادن خمیر تا خمیر شما به صورت ژلاتینی و سفت در بیاید. حالا روی قسمتی هموار مقداری نشاسته ی ذرت ریخته و خمیر را روی آن قرار دهید. سپس خمیر را مقداری ورز داده و به کمک یک وردنه خمیر را تا جایی که نازک شود باز کنید.

موچی

مرحله چهارم، باز کردن خمیر موچی:

در مرحله ی چهارم داخل سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و یا آن را به کمک روغن چرب کنید.

سپس خمیری که باز کرده بودید را روی آن گذاشته و داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید پانزده دقیقه بماند تا خودش را بگیرد. سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و به کمک قالبی گرد آن را به صورت گرد برش دهید. سپس خمیر را در دستتان بگیرید و پس از آنکه نشاسته ذرت را از آن جدا کردید داخل آن را با مواد مورد علاقه تان پر کنید.

مرحله ی آخر، بستن موچی ها:

در مرحله ی آخر، پس از آنکه داخل موچی ها را پر کردید خمیر ها را به صورت گرد و مانند توپ پیچیده و سپس به شکلی که فاصله ی بین آن ها کم باشد داخل ظرفی قرار داده و روی آن ها سلفون بکشید. در پایان هم داخل یخچال بگذارید و زمان دهید به مدت سی دقیقه داخل یخچال بماند. سپس خارج کرده و نوش جان کنید.

موچی

مواد داخل موچی

برای پر کردن داخل موچی می توانید از موارد متنوعی مثل شکلات، بستنی، مربا، انواع مغز ها و میوه هایی کوچک نظیر توت فرنگی استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب