farsi beauty

خواص چای نعناع برای سلامتی بدن

چای نعناع Mint tea

نعناع گیاهی شگفت انگیز برای سلامت بدن است، نوشیدنی چای نعناع در بین چای ها بسیار پرطرفدار است و خواص زیادی برای بدن و اصلاح بیماری ها دارد.

 

خواص چای نعناع برای بدن چیست؟

چای نعناع برای بدن خواص زیادی دارد، نعناع می تواند سلامت بدن را تضمین کند.

در ادامه به 9 خواص چای نعناع بطور تخصصی می پردازیم:

 

تضمین سلامت دستگاه گوارش 

مصرف چای نعناع از قدیم تا به امروز برای سلامت دستگاه گوارش نسخه می شده است، چای نعناع می تواند دل دردهای مزمن، سوءهاضمه، گرفتگی عضلات شکم، نفخ و اسهال را بهبود ببخشد و همچنین برای سندروم روده تحریک پذیر و یبوست های مزمن مفید است؛ چای نعناع به دفع راحت تر مدفوع کمک زیادی می‌کند و موجب کاهش درد در نواحی شکم می شود، از چای نعنا به عنوان آرامش دهنده روده و دستگاه گوارش استفاده می کند، نوشیدن این چای می تواند به هضم غذا و خواب راحت تر نیز کمک کند.

ضد تهوع و استفراغ 

اگر دچار تهوع و استفراغ هستید مصرف چای نعناع می تواند این حالت را در بدن شما از بین ببرد زیرا چای نعناع دارای خواص ضد اسپاسمی می باشد‌.

 

چای نعناع Mint tea

کاهش تنگی نفس در افراد

مصرف چای نعناع می‌تواند موجب کاهش سرفه و بهبود وضعیت تنفسی شما شود، مصرف چای نعناع ماهیچه های گلو را مرهم می بخشد علائم آنفولانزا و سرماخوردگی را از بین می‌برد و قفسه سینه را نرم می کند.

 

کاهش استرس های مزمن

اگر دچار استرس های شدید هستید می توانید با مصرف چای نعناع استرس ذهنی خود را کاهش دهید، چای نعناع همچنین می‌تواند موجب کاهش حرارت بدن شود.

 

رفع بوی بد دهان

نعناع عطر و طعم بسیار قوی و تندی دارد که به دلیل آنتی باکتریال بودن است به رفع بوی بد دهان کمک می کند، مصرف نعناع می تواند میکروب های دهانی را از بین ببرد و تنفس تازه ای به شما ببخشد.

 

چای نعناع Mint tea

کاهش وزن

نعناع یک کاهنده وزن عالی است، افرادی که دچار اضافه وزن هستند می‌توانند از این دمنوش جهت لاغری و تناسب اندام استفاده کنند، برای این کار کافیست نعناع و زنجبیل را به همراه یک عدد خیار دم کنید و میل کنید.

 

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن 

برخی از بیماری ها موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود از جمله سرفه، تب و سرماخوردگی، نعناع می تواند با خواص آنتی باکتریالی که دارد به همراه ویتامین B، کلسیم و پتاسیم و همچنین با داشتن مواد مغذی سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد.

 

چای نعناع Mint tea

کاهنده تب 

مصرف نعناع و چای این گیاه در پایین آوردن تب بسیار موثر است، همانطور که ذکر شد نعناع حاوی منتول است، منتول می‌تواند اعصاب حسی را تحریک کند و موجب کاهش دمای بالا در بدن شود بنابراین در هنگام تب یک فنجان چای نعناع بنوشید.

 

رفع بی خوابی شبانه 

اگر دچار بی خوابی های شبانه می باشید با مصرف نعناع می توانید خوابی آرام را تجربه کنید، چای نعناع را قبل از خواب میل کنید تا عضلات و افکار شما به راحتی آرام گردد و خوابی راحت را سپری کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب