farsi beauty

طرز تهیه شربت نعنا خانگی مناسب برای تابستان

شربت نعنا

هیچ چیز مانند شربت و آبمیوه های خنک در تابستان عطش و گرمای حاصل از آن را کاهش نمی دهد. افراد زیادی در خانه اقدام به درست کردن شربت های خانگی می کنند. شما می توانید با میوه ها وسبزیجات متفاوت شربت های خوش طعمی درست کنید. یکی از شربت های خوش طعمی که بسیار برای تابستان مناسب است و تا حد زیادی عطش را کاهش می دهد شربت نعنا است. به دلیل وجود نعنا در این شربت که علاوه بر خاصیت های فراوانش خاصیت خنک کنندگی هم دارد، شربت نعنا علاوه بر تابستان در ماه مبارک رمضان در سحری و افطار به روزه داران پیشنهاد می شود.

 

آشنایی با خواص نعنا و شربت آن

نعنا به شیوه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از شیوه های آن تهیه شربت نعنا است که برای دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد. هنگاهی که شما دچار بیماری های گوارشی و عفونی مانند اسهال و حالت تهوع شده اید می توانید از شربت نعنا همانند دمنوش آن بهره ببرید. یکی دیگر از خواص نعنا حفظ بهداشت دهان و دندان هاست و سبب تمیزی زبان و مانع از رشد باکتری در دهان می شود. بنابراین شربت آن برای بهداشت دهان می تواند گزینه ی خوبی باشد. در ادامه با آموزش مرحله به مرحله ی تهیه شربت نعنا با سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

 

مواد لازم برای شربت نعنا

نعنا تازه

500گرم

آب

دو لیوان

شکر

100گرم

آبلیمو

دو قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده

به مقدار لازم

 

طرز تهیه شربت نعنا

مرحله اول، شستن نعنا

ابتدا نعنا ها را به خوبی بشویید و در گوشه ای قرار دهید تا آب آن برود. شما می توانید برگ های نعنا را جدا کنید و بعد اقدام به شست و شوی آن کنید یا نعنا ها را با ساقه بشویید و بعد با نخ آن را ببندید تا بتوانید به راحتی آن را در شهد قرار دهید و خارج کنید.

 

مرحله دوم، آماده کردن شهد شربت

در یک قابلمه شکر و آب را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. منتظر بمانید تا شکر در آب به خوبی حل شود و به جوش بیاید. پس از آن دسته های بسته شده ی نعنا یا نعناهای خورد شده را به شهد اضافه کنید و اجازه دهید نعنا در شهد بپزد و عطر آن بلند شود تا طعم و مزه ی نعنا وارد شهد شود. ( شما می توانید در این مرحله که نعنا در شهد قرار دارد برای مزه ی بهتر، قابلمه را روی شعله پخش کن بگذارید و در ظرف را هم با یک پارچه به خوبی بپوشانید و به مدت یک ساعت شهد را با شعله کم روی گاز قرار دهید.)

 

مرحله سوم

پس از اینکه شربت به غلظت کافی رسید به آن آب لیمو ترش و زعفران را اضافه کنید. هنگامی که عطر زعفران در شربت پخش شد آن را خاموش کنید. (آب لیمو ترش از شکرک زدن شربت جلوگیری می کند و به آن عطر و طعم بهتری می دهد.)
 

مرحله چهارم

پس از خاموش کردن مدتی صبر کنید تا شربت کاملا خنک شود. آن را از صافی رد کنید تا شهدی کاملا یکدست و صاف داشته باشید. می توانید آن را در شیشه ی دلخواهتان بریزید و در یخچال نگه داری کنید.

 

نکات مهم در مورد شربت نعنا

  • در صورت علاقه، می توانید هنگامی که شربت را از روی حرارت برداشتید به آن کمی گلاب اضافه کنید.
  • برای بیشتر شدن خواص این شربت می توانید به آن کمی زنجبیل هم اضافه کنید. برای درست کردن این شربت از همان ابتدا در کنار نعنا، دو برش زنجبیل تازه هم به شربت اضافه کنید.
  • می توانید در دقایق پایانی کمی رنگ سبز خوراکی به شربت اضافه کنید تا شربت نعنای خوش رنگ تری داشته باشید.
  • برای اطمینان از غلظت شربت پس از خنک شدن آن را در آب سرد بریزید در صورتی که به راحتی در آب حل شد به این معناست که شربت به تایم بیشتری برای پخت احتیاج دارد اما اگر در آب سرد به سرعت حل نشد (کمی خودش را بست و سفت ماند) به این معناست که به غلظت مناسبی رسیده است.

منبع تصویر: ashpazkhoney_man

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب