farsi beauty

طرز تهیه میگو بندری خوشمزه به سبک سنتی جنوبی

میگو بندری

میگو بندری نوعی غذای خوشمزه ی بوشهری است که بسیار ساده آماده شده و دارای طعمی فوق العاده است. برای مشاهده ی آموزش میگو بندری در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم میگو بندری برای چهار نفر:

میگو

۵۰۰ گرم

سیب زمینی

۲ عدد

پیاز

۲ عدد

سیر

۲ حبه

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و‌ روغن

به مقدار کافی

دستور پخت میگو بندری

در مرحله ی اول سیب زمینی ها را به شکل نگینی خرد کرده و سرخ می کنیم:

در مرحله ی اول سیب زمینی ها را به خوبی پوست گرفته و به شکل نگینی خرد می کنیم. سپس با آب سرد شسته و با دستمال تمیز خشک می کنیم. در این قسمت تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم و روغن را به آن اضافه می کنیم حالا کمی زمان می دهیم تا روغن داغ شود سپس سیب زمینی ها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا به صورت یکدست سرخ شود. پس از سرخ شدن، سیب زمینی ها را داخل ظرفی ریخته و کنار می گذاریم.

در مرحله ی دوم پیاز را همراه با سیر و میگو داخل تابه تفت می دهیم:

در این مرحله پیازها را پوست گرفته و به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و پیاز را به آن اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. سپس مقداری روغن، نمک و زردچوبه به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. حالا سیر را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه میگو را داخل تابه ریخته و تفت می دهیم و اجازه می دهیم سرخ شود سپس رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل سیاه را داخل تابه ریخته و‌ مخلوط می کنیم. تا سرخ شده و موادمان یکدست شوند.

در مرحله ی سوم سیب زمینی ها را به مواد اضافه کرده و غذا را سرو می کنیم:

در این قسمت از کار سیب زمینی های سرخ شده را به تابه اضافه کرده و موادمان را مخلوط می کنیم تا یکدست شود و در نهایت در ظرف مورد نظر ریخته و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم. به این نکته ی مهم توجه کنید که می توانیم میگو را قبل از آنکه سرخ کنیم طعم دار کنیم تا در پایان طعم بهتری داشته باشد. اما این کار اختیاری است و می توانیم این کار را انجام ندهیم. میگو بندری ما آماده است.

منبع تصویر _setinahome_

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب