farsi beauty

روش هایی برای مراقبت از مو، چگونه از موهایمان مراقبت کنیم؟

مراقبت از مو

موهای تمیز و مرتب می تواند تاثیر فوق العاده ای در ظاهر و زیبایی ما داشته باشد. اگر به موهای خود رسیدگی کنیم می توانیم همیشه موهای تمیز و مرتبی داشته باشیم و با مراقبت کردن از مو می توان به حفظ استحکام آن کمک کرد.

حالت موهای ما به حالت احساسی و تیپ ما می تواند بستگی داشته باشد و تاثیر ببخشد به عنوان مثال ، اگر موهایمان نامرتب و شلخته باشد ما را فردی خسته وبی حال نشان می دهد و اما اگر آن ها را مرتب کنیم و نکات مراقبت از آن ها را بدانیم می توانیم حالت شیک بودن و شادابی را به خودمان هدیه بدهیم.

در مورد موها ، حالت آن ها مهم نیست که آیا خشک یا چرب و یا فر یا صاف باشد مهم این است که بتوانیم نکات مراقبت از آن ها را یاد بگیریم و با اصول از موهایمان مراقبت لازم را داشته باشیم.

ما قصد داریم در این مقاله به شما کمک کنیم تا داشتن موهای سالم و تمیزی را تجربه کنید پس تا انتهای این مقاله کامل با ما همراه باشید.

6 نکته مهم برای مراقبت از مو را بدانید.

1- موهایتان را به طور صحیح بشویید.

بسیاری از افراد هستند برای اینکه بخواهند از موهایشان مراقبت کنند بیش از حد آن ها را می شورند در حالی که نمی دانند با شست و شوی بیش از حد باعث می شوند به موهایشان آسیب برسد.

برای اینکه بتوانید از موهایتان مراقبت کنید بهتر است این نکات را در شست و شو استفاده کرده تا به سلامت موهای خود کمک کنید.

  • زمان شستن مو حتما از شامپو به اندازه ای استفاده کنید که موهای سرتان را بپوشاند و به اندازه مناسب کف کند. با استفاده بیش از اندازه از شامپو می توانید به موهای خودتان آسیب جدی وارد کنید.
  • دومین نکته در شست و شوی مو این است که در هنگام شست و شو حتما از آب ولرم استفاده کنید. عده ای از مردم با آب داغ و یا سرد برای شستن موها استفاده می کنند در حالی که بهترین گزینه فقط استفاده از آب ولرم است.
  • وقتی موهایتان خیس می شود سعی کنید بیشتر مراقب باشید زیرا موهایی که خیس هستند بیشتر در معرض آسیب می باشند.
  • شست و شوی موها که تمام می شود سعی کنید از حوله برای ماساژ دادن و خشک کردن استفاده نکنید.
  • زمانی که نوبت به شانه کردن می رسد حتما برای رفع گره ی موهایتان از شانه های دنده درشت استفاده کنید اما این نکته را هم به خاطر بسپارید زیاد موهایتان را شانه نزنید.
  • برای اینکه بخواهید بیشتر از موهایتان مراقبت کنید در روز فقط یک بار آن ها را شست و شو بدهید.

2- موهایتان را با روش درست شانه بزنید.

 نکته دوم مراقبت از مو این است که برای درست شانه زدن موهای خود باید 4 نکته مهم را رعایت کنید این نکات عبارتند از:

  • اگر می خواهید موهایتان درخشش خود را داشته باشد بهتر است در انتهای شانه کردن موهایتان را از سمت ریشه به سمت نوک مو شانه کنید ، این مدل شانه زدن باعث می شود روغن طبیعی که در مو وجود دارد در بین موهایتان پخش شده و یک حالت براق و سالمی را به موها ببخشد. شاید با خود بگویید که این روغ چرب و سنگین است در حالی که اصلا این طور نیست ، این روغن به استحکام موهایتان کمک می کند.
  • وقتی موهایتان خیس است آن ها را شانه کنید تا شکسته نشوند. شما باید قبل از اینکه به حمام بروید موهای خود را شانه کرده و تمام گره های موهایتان را باز کنید. اگر این کار را انجام دهید دیگر مجبور نخواهید شد در حمام زیر دوش آب ، موها را شانه بزنید. بعد از اتمام حمام می توانید با یک برس پهن موهایتان را به آرامی شانه کنید.
  • برای اینکه از موهایتان بتوانید محافظت کنید بهتر است از شانه کردن آن ها به دفعات زیادخودداری کنید. بسیاری از خانم ها به این روند عادت کرده اند که در طول روز چند بار موهای خودشان را شانه کنند ، این روند باعث می شود که به لایه خارجی موها آسیب زده شود و در نهایت موها حالت خشکی و کدر بودن به خود بگیرند. حتما دقت داشته باشید برای مراقبت از مو باید فقط یک بار در طول روز آن ها را شانه کنید.
  • اگر دقت کرده باشید بعضی مواقع، هنگام شانه کردن یک الکتریسیته در بین موهایتان ایجاد می شود. این اتفاق بیشتر برای کسانی رخ می دهد که موهای خشکی دارند. پس به شما پیشنهاد می کنیم که برای این مدل موها باید هنگام شانه کردن کمی اسپری مو را روی برس خودتان اسپری کنید ، با این کار موهای شما از حالت خشکی در می آید و نرم تر می شوند.

3- شامپوی متناسب با موهایتان را انتخاب کنید.

برای مراقبت از موها لازم است که شما متناسب با حالت موهای خودتان شامپو انتخاب کرده و استفاده کنید. انتخاب شامپوی نامناسب باعث می شود موهای شما به شدت آسیب ببیند و حتی این موضوع باعث ریزش موها هم می شود.

 

 حالت موها سه دسته می باشند. موهای چرب ، موهای خشک و موهای معمولی. پس حتما شامپوی مورد نظرتان را با توجه به نوع موهای خود خریداری کنید. پوست سر محل تجمع میکروب ها است حتما دقت لازم را در شستن موهایتان با شامپو داشته باشید.

 

4- از نرم کننده برای نرم کردن موها استفاده کنید.

زمانی که موهایتان مرطوب است از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید. حالا دلیل اینکه چرا به این نکته اشاره کردیم این است که تار موها پوششی دارند که به آن کوتیکول می گویند. کوتیکول بخش پوششی موها محسوب می شود و از تجمع سلول های مرده به دست می آید. حالا نقش این کوتیکول چه می تواند باشد؟ نقش اصلی کوتیکول استحکام بخشیدن به موهای سر و مراقبت از آن است.

زمانی که موهایتان از رطوبت کافی برخوردار نباشد باعث می شود کوتیکول باز شده و رطوبت از طریق هوا وارد موهایتان شود به همین دلیل است که موها بعد از حمام کردن حالت وز به خود می گیرند. پس در این حالت لازم است که شما حتما از یک نرم کننده مناسب برای نرم کردن موهایتان استفاده کنید و یا می توانید از روغن نارگیل که آبرسان می باشد هم استفاده داشته باشید.

 

فقط نکته ای که در این قسمت بسیار مهم است این می باشد که نرم کننده را از قسمت ساقه به سمت نوک موهایتان بزنید به هیچ وجه از نرم کننده در قسمت ریشه موهای خود استفاده نکنید زیرا این موضوع باعث ریزش موها می شود.

اگر شما موهای رنگ کرده دارید و هنگام رنگ کردن ، موهایتان آسیب دیده ؛ می توانید به جای نرم کننده از ماسک های آبرسان مو استفاده کنید. با استفاده از ماسک مو ، موهای شما می تواند مواد مغذی موجود در ماسک را جذب خود کرده و به راحتی نرم و لطیف شوند.

 

5- از موهایتان در برابر حرارت به خوبی محافظت کنید.

بسیاری از افراد هستند از اتو مو یا سشوار برای حالت دادن به موهای خود استفاده می کنند اما حرارت زیاد باعث آسیب دیدن مو می شود. حرارت بالا آسیب هایی همچون وز شدن مو ، خشک و خشن شدن مو و حتی باعث موخوره هم می تواند بشود. پس زمانی که موهایتان خیس است می توانید با حرارت کم موهای خود را سشوار بکشید.

6- موهایتان را به طور مرتب کوتاه کنید.

آخرین نکته مراقبت از مو این است که هر چند وقت یک بار موهایتان را کوتاه کنید. تارهای مو عمری بین 2 تا 6 سال دارند و بعد از مدتی آن ها ضعیف می شوند. موهای آسیب پذیر و شکننده به مرور زمان موخوره می گیرند و این موضوع باعث متوقف شدن رشد موها می شود.

به شما پیشنهاد می کنیم که اگر موهایتان به اندازه کم موخوره دارد بهتر است هر 8 تا 12 هفته موهای خود را کوتاه کنید اما اگر موخوره زیاد دارید می توانید در فاصله زمانی 6 تا 8 هفته نوک موهایتان را کوتاه کنید.

برای مراقبت از مو همه ی این نکات را با دقت انجام دهید و به سلامت پوست و موهایتان کمک کنید.

خلاصه مطالب:

ما در این مقاله برای شما 6 نکته مهم و اساسی مراقبت از مو را بیان کردیم تا بتوانیم در زمینه سلامت مو به شما عزیزان کمک کنیم. اگر موهایتان را همان طور که در مطالب بالا گفتیم مرطوب نگه دارید و به روش درست با شامپوی مناسب موهای خود را شست و شو دهید و به نحوه صحیح آن ها را شانه بزنید همیشه موهای مرتب و سالمی خواهید داشت.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب