farsi beauty

غذاهایی که باید در دوران پریودی (قاعدگی) بیشتر مصرف کنید!

رژیم غذایی diet

در مورد دوران قاعدگی و تغذیه این دوران چه می دانید؟

دوران قاعدگی دوران حساسی برای بانوان می باشد، در این دوران علاوه بر درد های جسمی که شکم، کمر، ران ها، سر، سینه ها و عضلات را در برمی‌گیرد، حالات روحی افراد به شدت متفاوت می باشد و برخی از افراد و تنش های روحی در این دوران مواجه می شوند.

اینکه بدانید چه غذاهایی در این دوران مصرف کنید حداقل می توانید اندکی درد این دوران را کاهش دهید، همچنین می‌تواند به آرامش اعصاب خود نیز کمک کنید.

چه مواد غذایی را بیشتر در دوران قاعدگی مصرف کنیم؟

مصرف مواد غذایی زیر که به صورت لیست برای شما تهیه کرده ایم می تواند در دوره قاعدگی مفید باشد. اگر شما هم سندرم های پیش از قاعدگی را تجربه می‌کنید باید با رژیم غذایی این اختلال را بهبود ببخشید:

انجیر

مرکبات و انجیر

قندهای طبیعی در میوه های شیرین می تواند به شما کمک کند و آب بدن شما را به خوبی تامین کند، همچنین باعث کاهش نفخ و تورم در بدن شما می گردد؛ پس اگر می خواهید از شر نفخ و تورم خلاص شوید این میوه های شیرین و پر ویتامین را مصرف کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ

آهن یکی دیگر از نیازات اصلی در دوران قاعدگی می باشد، مصرف آهن به صورت قرص و مکمل به صورت جداگانه واجب است اما برخی غذاها مانند تخم مرغ با داشتن آهن، ویتامین های گروه В، اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی محلول در چربی گزینه مناسبی برای کاهش درد در دوران قاعدگی می باشد.

سبزیجات

سبزیجات با برگ سبز تیره

برای بالا بردن بیشتر آهن در بدن از سبزیجات با برگ تیره استفاده کنید، مصرف سبزیجات با برگ تیره در دوران پریودی می تواند منیزیم بدن شما را تامین کند و آهن را در بدن شما بالا ببرد.

سالاد کینوا و کدو سبز

کینوا

کینوا سرشار از پروتئین، منیزیم و آهن است، همچنین این ماده گلوتن ندارد و برای بیماران سلیاک بسیار مفید است.

ماست و موسیر

ماست

بسیاری از افراد معتقدند که با خوردن ماست ممکن است دچار سردی روده و معده شوید اما اگر ماست را با مصلحش یعنی دارچین، نعناع و گیاهان گرم مصرف کنید، می تواند برای دوران قاعدگی مفید واقع شود.

زردچوبه

زرد چوبه

مصرف زردچوبه به دلیل کورکومین موجود در آن می تواند به عنوان یک ماده ضد التهاب برای بدن در دوران قاعدگی به شمار بیاید‌.

دمنوش بابونه

بابونه

بابونه برای آرام سازی رحم و آرامش اعصاب بسیار مفید است، گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد و استرس و اضطراب را در برخی افراد که در این دوران به آن دچار می شوند کاهش می دهد، حاوی ویتامین А و ‏В به خوبی یافت می شود و مصرف می تواند برای رفع معده درد های دوران قاعدگی مفید باشد.

ماهی سالمون گریل

ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد، مصرف این ماهی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و می‌تواند به آرامش رحم کمک کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ در دوره قاعدگی می تواند بدن را از آنتی اکسیدان و منیزیم بی نیاز کند.

آجیل

آجیل

مصرف آجیل در این دوران نیز می تواند برای بدن مفید باشد و بدن را سرشار از امگا 3 و پروتئین کند.

دانه کتان

روغن بذر کتان

روغن بذر کتان حاوی اسید چرب امگا 3 می باشد و برای اینکه در این دوران بتوانید در خود را بهبود ببخشید و ویتامین های خود را تامین کنید از روغن بذر کتان استفاده کنید.

کاسه عدس

عدس و لوبیا

مصرف عدس و لوبیا یا حبوبات در این دوره برای وگان ها یعنی افراد گیاهخوار بسیار مفید است و می تواند آهن بدن را تامین کند.

چه غذاهایی را در دوره قاعدگی مصرف نکنیم؟

  • قهوه
  • نمک
  • الکل
  • شکر
  • غذاهای ترش
  • غذاهای تند
  • گوشت های سرد
  • آبنبات و تنقلات

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب