farsi beauty

تاثیرات باورنکردنی مدیتیشن بر بدن را بدانید + روش انجام

مدیتیشن meditation

مدیتیشن یک تمرین آرام سازی و فعالیتی است که برای سلامتی بدن مفید واقع می گردد. هدف این نوع ورزش هدایت افکار و بالا بردن تمرکز می باشد همچنین انجام دادن متعدد و مکرر این ورزش موجب فعل و انفعالات مثبت در بدن و ارگان های مربوطه می شود.
مدیتیشن می تواند تاثیرات مثبتی را در بدن بگذارد و جزو ورزش هایی می باشد که هیچ نوع ضرری برای افراد ندارد. مدیتیشن می‌تواند تاثیرات بسزایی روی سلامتی و درمان برخی از بیماری ها داشته باشد، تحقیقات نشان می دهد افرادی که مدیتیشن انجام میدهند معمولاً میتوانند هوموئوستازی بدنشان را به متعادل ترین وضع موجود برسانند‌.

این ورزش باعث می شود بدون متحمل شدن هزینه ای و با در دسترس ترین شرایط، بسیاری از بیماریهای خود را بهبود ببخشید و از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری کنید.

meditation مدیتیشن

مدیتیشن چگونه انجام می شود؟

خوشبختانه مدیتیشن عمل سختی نیست، شما فقط به یک فضای آرام و بدون سر و صدا نیاز دارید، این فضا می تواند گوشه‌ای از طبیعت در هنگام طلوع خورشید باشد و یا اتاق کوچک درون منزل، بنابراین فرقی نمی کند که کجا این تمرین را انجام دهید.

روانشناسان بر این باورند طبیعت و انجام مدیتیشن در مکان های طبیعی مانند دشت، کویر، جنگل، کوه ها و دریا تاثیرات بیشتری بر روی روان و کنترل اعصاب شما دارد، زیرا طبیعت از آن ماست.


اما حتی اگر در خانه این فعالیت را انجام می دهید اصلا جای نگرانی وجود ندارد. برای شروع مدیتیشن و تاثیرات و انرژی های درونی تان می توانید از شمع های متنوع، عود و یا عطرهای طبیعی نیز استفاده کنید.

کافیست چهارزانو بنشینید، دستانتان را روی پاهای تان قرار دهید، روی تنفس تان تمرکز کنید و ذهن خود را از هر آنچه که هست خالی کنید.
این ساده ترین نوع مدیتیشن می باشد.

meditation مدیتیشن

تاثیرات مدیتیشن بر بدن

همانطور که قبل تر گفته شد مدیتیشن می تواند یک ورزش عالی برای سلامتی باشد، این سوال پیش می آید که ورزش مدیتیشن بر چه ارگان هایی تاثیر می گذارد؟

در اینجا لیستی از تاثیر پذیر ترین عضو های بدن را در اثر این ورزش برای شما تهیه کرده ایم :

بهبود سلامت روان

انجام مدیتیشن موجب دیدگاه مثبت، آرامش، تمرکز بالا، افزایش دقت، حفظ وضعیت پایدار درونی و همچنین موجب کم شدن استرس می گردد.

بهبود انجام وظایف شخصی

مدیتیشن باعث می شود ذهن شما از نگرانی ها خالی گردد همچنین موجب تقویت حافظه و عملکرد مغز شما می شود. 

هنگامی که تمامی افکار منفی شما دور ریخته شود می توانید برنامه ریزی متناسبی برای انجام وظایف و مسئولیت های روزانه خود بچینید.

کنترل استرس 

انجام این ورزش در طول روز موجب آرام‌سازی درونی می شود، هنگامی که شما دچار استرس و اضطراب هستید میزان ترشح هورمون کورتیزول در بدن شما افزایش می یابد؛ مدیتیشن تمرینی است که می تواند ترشح این هورمون را به کمترین سطح ممکن برساند.

مدیتیشن meditation یوگا مراقبه

ایجاد کننده احساس محبت و مهربانی 

این تمرین به خصوص برای پدران و مادران یک خانواده ضروری است، انجام مدیتیشن می تواند موجب اعمال مثبت، بخشش و فراموشی بدی ها و همچنین دوستی افراد با خودشان بشود. به این طریق می تواند در شما احساس مهربانی و سبک ایجاد کند.

بهبود خواب 

انجام مدیتیشن حتی به زمان کم می تواند در روند خواب شما تاثیر بسزایی داشته باشد، هنگامی که مدیتیشن را قبل از خواب انجام میدهید ذهن خود را از هرگونه چیزهای منفی و چیزهای استرس آور خالی می کنید و خواب راحتی را بدون تنش‌های روانی تجربه خواهید کرد.

آستانه درد را افزایش می‌دهد

افرادی که دردهای کوچک هم آنها را به شدت می رنجاند و یا توان تحمل و طاقت درد در آنها پایین است می توانند مدیتیشن را در برنامه روزانه خود قرار دهند، زیرا مدیتیشن و ورزش‌هایی مثل مدیتیشن همانند یوگا می تواند آستانه درد را افزایش دهد و بر روی اعصاب مرکزی شما تاثیر بگذارد؛ این ورزش ها با کاهش درد در نواحی بدن و نقاط حساس جسم در ارتباط است.

فشار خون را کنترل می کند

مدیتیشن می تواند به پمپاژ قلب، عملکرد صحیح و روند قلب شما کمک بسزایی می‌کند. قلب شما یک عضو حیاتی بدن است پرفشاری خون می تواند تاثیرات جبران ناپذیری را روی قلب شما اعمال کند، بنابراین برای کنترل فشارخون علاوه بر مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی بهتر است ورزش مدیتیشن را جزو مراتب درمانی خود در نظر بگیرید.

مدیتیشن meditation یوگا مراقبه

اختلالات التهابی را کم میکند

مدیتیشن ورزش آرام جهت آرام سازی روح، روان و جسم شماست، مدیتیشن و انجام درست آن می تواند التهابات درونی و جسمی شما را به کمترین وضع موجود برساند.

بهبود قدرت تفکر

نوجوانان و افرادی که در حال تحصیل هستند و فشارهای زیادی را در رابطه با امتحانات، موضوعات دانشگاهی و مطالب درسی متحمل می شوند، همچنین افراد بزرگسال که مشغله های سنگین شغل را در بر می گیرند می توانند به راحتی با انجام مدیتیشن قدرت روان و تفکر خود را به حالت سکون برگردانند، انجام مدیتیشن موجب قدرت تفکر و قدرت حافظه می گردد.

علائم بیماری ها را کاهش می‌دهد

برخی بیماری ها که جنبه عصبی و روانی دارند می توانند علاوه بر تاثیر در جسم بر روان نیز تاثیر منفی داشته باشد، مدیتیشن می تواند علائم و مضرات بیماری های زیر را به خوبی کنترل کند

مدیتیشن meditation یوگا مراقبه

چه کسانی نباید مدیتیشن انجام دهند؟

انجام مدیتیشن برای عموم مردم حتی کودکان آزاد است اما بهتر است اگر از مشکلات دیسک کمر و مشکلاتی مانند پا درد یا درد مفاصل رنج می برید، بجای افزایش ساعات مدیتیشن، دفعات این تمرین را زیاد کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب