farsi beauty

طرز تهیه کوفته فلفلی خوشمزه به سبک ترکیه ای

کوفته قلقلی

اگر دوست دارید نوعی کوفته ی جدید و خوشمزه امتحان کنید که به سادگی هم آماده می شود انتخاب درستی کرده اید. برای مشاهده ی آموزش کوفته فلفلی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

گوشت چرخ کرده

۵۰۰ گرم

فلفل تند سبز و قرمز

۲ تا ۳ عدد

تخم مرغ

۱ عدد

آرد سوخاری

۱ قاشق غذاخوری

پیاز

۱ عدد

سیر

۲ حبه

جعفری

۱ دسته کوچک

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت کوفته فلفلی

در مرحله ی اول فلفل را رنده می کنیم :

در مرحله ی اول سر فلفل های تند را جدا کرده و آنها را نصف می کنیم سپس تخم آن ها را جدا کرده و به خوبی رنده کرده و یا ریز خرد می کنیم. این غذا با فلفل تند تهیه می شود اما اگر دوست نداشتید کوفته شما تند باشد کافی است از فلفل شیرین یا فلفل دلمه ای استفاده کنید.

در مرحله ی دوم فلفل را با گوشت چرخ کرده  و مواد دیگر ترکیب می کنیم :

در مرحله ی دوم کاسه ای مناسب انتخاب می کنیم. سپس فلفل های ریز شده را همراه با گوشت چرخ کرده داخل کاسه می ریزیم. در ادامه سیر و‌ پیاز را به خوبی رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی شان به همراه تخم مرغ و آرد سوخاری به کاسه اضافه می کنیم. سپس جعفری را به شکل ساطوری خرد کرده و به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به موادمان اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا یکدست و منسجم‌ شود.

در مرحله ی سوم مدتی موادمان را داخل یخچال گذاشته و سپس کوفته ها را سرخ می کنیم :

در مرحله ی سوم روی کاسه را پوشانده و به مدت سی دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا طعم موادمان به خوبی با هم ترکیب شوند. پس از گذشت زمان مورد نظر مایه کوفته ها را از یخچال خارج می کنیم. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و روغن را اضافه می کنیم و زمان می دهیم روغن به خوبی داغ شود .حالا به اندازه ی نارنگی از مایه کوفته برداشته و با دستمان آن را به صورت گرد شکل می دهیم و داخل روغن می ریزیم تا همه جای کوفته به خوبی سرخ شود. همه ی مایه کوفته را به همین شکل سرخ می کنیم و کوفته های سرخ شده را داخل دستمال حوله ی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. سپس در ظرف مورد نظر قرار داده و با برنج یا نان سرو می کنیم. کوفته فلفلی ما آماده است.

منبع تصویر ilovespicy_eu

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب