farsi beauty

آیا از تاثیرات و فواید ماساژ درمانی برای دیسک کمر آگاهید؟

دیسک کمر

دیسک کمر یکی از بیماری های بسیار شایع است. هر فردی به احتمال خیلی بالایی حداقل یک بار درد کمر را تجربه کرده است. اما بیماری دیسک کمر به دلایل مختلفی می تواند گریبانگیر افراد شود‌‌.

بطور مثال فشار بیش از اندازه به کمرتان موجب می شود که به این بیماری مبتلا شوید.

بیماران مجبور به تحمل درد هستند. امروزه درمان های بسیاری مانند گیاهی، شیمیایی و حتی عمل جراحی وجود دارد. ولی درمان دیگری نیز ذکر شده است که به آن « ماساژ درمانی » می گویند.

ماساژ درمانی درد کمرتان را کاهش می دهد و کمکتان می کند تا با این بیماری کمی کنار بیایید.

قرار است اطلاعاتی راجع به ماساژ درمانی به شما بدهیم. پس با ما همراه باشید :

 

ماساژ درمانی :

همانطور که احتمالاً می دانید ماساژ درمانی برای بسیاری از درد ها و بیماری ها پیشنهاد می شود. و حتی افراد بدون هیچ بیماری نیز از ماساژ درمانی برای آرامش استفاده می کنند. چرا که ماساژ درمانی فواید بسیاری دارد.

ماساژ درمانی برای دیسک کمر نیز استفاده می شود و مقالات و تحقیقات علمی زیادی در این رابطه وجود دارد که این موضوع را تایید می کنند.

 

بر طبق یک بررسی که در ماه ژوئن در سال 2001  میلادی توسط انجمن ماساژ آمریکا انجام شد نشان داد که افرادی از ماساژ درمانی استفاده می کنند (حالا به دلایل مختلف) نسبت به سال 1997 حدوداً دو برابر شده است. ( یعنی در طول پنج سال ) این موضوع نشان می دهد که مردم نسبت به فواید ماساژ درمانی آگاه شده اند.

حدود پنجاه و چهار درصد پزشکان در رابطه با دیسک کمر گفته اند که به بیماران خود علاوه بر دارو ها ماساژ درمانی را نیز پیشنهاد می دهند.

 

همینطور مطالعه ای که در رابطه با ماساژ درمانی توسط موسسه تحقیقاتی لمسی در دانشگاه میامی در سال 2001 انجام شد تایید کرد و نشان داد که ماساژ درمانی علاوه بر کاهش درد به بهبود استرس اضطراب نیز کمک می کند و همینطور خواب شما را نیز بهبود خواهد داد.

 

ماساژ درمانی

چه نوع ماساژی را باید به عنوان ماساژ درمانی دیسک کمر انتخاب کنیم !؟

سوال مهمی که اغلب بیماران دارند این است که کدام نوع ماساژ برای درد و بیماری آن ها بهتر است که اکثر پزشکان برای بهبود گردش خون و همینطور تسکین کلی درد های بیمار ماساژ سوئدی را پیشنهاد می دهند. این نوع ماساژ برای افرادی که مشکل زانو و حتی امکان سکته مغزی دارند بسیار مفید است.

 

پزشکان برای درمان دردهای متمرکز و در نقاط خاص ماساژ عصبی عضلانی را پیشنهاد می دهند. که ماساژور با دست گذاشتن روی اسپاسم های عضلانی و فشردن آن ها به مدت سی ثانیه این کار را می کند. البته این نوع ماساژ در حین انجام آن درد زیادی دارد اما بعد از ماساژ درد آن ها کاهش یافته و احساس بهتری خواهند داشت.

البته به صورت کلی این کاهش درد تا سه روز بعد از انجام ماساژ است. و بعد از یک یا دو هفته بیماران از کاهش درد خود گزارش داده اند.

 

ماساژ درمانی

تکنیک های ماساژ درمانی دیسک کمر :

روش های مختلفی برای درمان دیسک کمر با ماساژ درمانی وجود دارد که ما یک روش خاص را به شما معرفی می کنیم :

‌روی تخت ماساژ، دمرو بخوابید ( یعنی پشتتان به سقف باشد )

‌دو حوله را انتخاب کرده و به صورت لوله تا کنید.

بعد آن‌ها را در زیر پیشانی و پاهای خودتان  قرار دهید ( بهتر است برای انجام این کار از اطرافیان کمک بگیرید )

‌فردی که قرار است شما را ماساژ دهد  باید دستهای خود را آغشته به روغن کند و بعد دست هایش را روی ستون فقرات شما قرار دهد. سپس دست هایش را به صورت دایره وار روی شانه شما حرکت دهد.

‌به مدت دو دقیقه عضلات سرشانه و گردن را نیز خودتان می توانید با کمک انگشتانتان ماساژ دهید.

‌با استفاده از انگشتان دستتان عضلات پشت را به آهستگی به سمت بالا بکشید ( از پهلو ). این حرکت را دو تا سه بار برای هر عضله می توانید تکرار کنید. حرکت از سمت شانه به سمت پهلوهایتان باید انجام شود.

‌انگشتان دستتان را مشت کرده و عضلات پشت را از اسپاسم و گرفتگی ها خالی کنید. البته باید توجه کرد که فشار نباید بیش از حد باشد.

‌عضلات شانه خودتان را با کمک انگشت شست و سر انگشتانتان ماساژ دهید. توجه داشته باشید که فشاری که وارد می کنید باید کاملاً ملایم باشد. ( برای انجام این کار می توانید بخشی از پوست عضله تان را گرفته و به آرامی چند درجه بچرخانید )

‌انگشتان شست خودتان را در طرفین ستون فقرات قرار داده و از پایین گردنتان به سمت کمر حرکت کنید. (تا جایی که می توانید )

در آخر نیز حرکت اول‌تان را دوباره تکرار کنید.

ماساژ درمانی

البته ما توصیه می کنیم که این کار را تنهایی انجام ندهید چرا که روش صحیح آن را نمی دانید بهتر است که از یک ماساژور کمک بگیرید.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب