farsi beauty

سنگ ماساژ چيست و چرا از آن در ماساژ استفاده میكنند؟

ماساژ درمانی

ماساژ درمانى (Massage therapy)

ماساژ درمانى نوعى طب مكمل است كه با لمس بدن همراه است و باعث آرامش و درمان در نقاط مختلف بدن مي شود.

ماساژ درمانى از قديم در بين مردم وجود داشته در بيشتر ماساژ ها از انواع سنگ براى ماساژ استفاده مي كنند و به صورت سنگ داغ يا سنگ سرد مورد استفاده قرار مي گيرد.

اين سنگ ها از مواد طبيعى تشكيل شده اند و داراى فوايد زيادى هستند در ماساژ درمانى با سنگ ابتدا براى كاهش مشكلات جسمى بكار ميرود و مرحله بعد آرامش و سلامت عاطفى را به بيمار هديه مى دهد.

تاريخچه ماساژ:

اين تكنيك يك ماساژ باستانى است كه ابتدا توسط هندوها در 5000 سال قبل انجام مي گرفت.

بعد ها چينى ها از اين روش استفاده مى كردند.

ماساژ با سنگ هاى گرم و سرد از قديم در بين مردم رايج بوده و در سال هاى اخير به درمانى مكمل در بسيارى از بيمارى ها تبديل شده است و امروزه همچنان در بسيارى از كشورها ادامه دارد.

سنگ هاى ماساژ:

سنگ هاى ماساژ صاف و صيقلى هستند و در رنگ هاى مختلف در بازار موجود است و براى درمان بيمارى هاى خاص مفيد است.

انواع سنگ هاى داغ:

سنگ آذرین

١-سنگ هاى آذرين:

این سنگ ها به دلیل مواد آهن و سيليس، گرما را خود حفظ ميكنند وكاملا مناسب براى ماساژ درمانى هستند اغلب اين سنگ ها در كف رودخانه پيدا مي شوند و به طور ذاتى صاف هستند و به رنگ هاى سياه، خاكسترى و بژ وجود دارد.

سنگ رسوبی

٢-سنگ هاى رسوبى:

از سنگ هاى رسوبى ميتوان به ماسه سنگ و سنگ آهك اشاره كرد كه ظرفيت بالايى در نگهدارى گرما دارند و از رسوبات گياهى و مرجانى تركيب شده اند و براى ماساژ درمانى بسيار مناسبند و به بهبودى درد كمك مي كنند.

انواع سنگ هاى سرد:

سنگ دگرگونی

١-سنگ هاى دگرگونى:

سنگ هاى دگرگونى به علت ناصاف بودن قبل از استفاده بايد صيقل داده شوند تا بتوان در ماساژ درمانى از آنها استفاده كرد از سنگ هاى دگرگونى ميتوان به سنگ مرمر، تخته سنگ و يشم اشاره كرد زيرا بهترين گزينه براى اين گزينه هستند.

سنگ قیمتی

٢-سنگ هاى قيمتى:

بعضى از سنگ هاى قيمتى مانند: الماس، مرواريد و فيروزه هم خاصيت درمانى دارند و مى توان از آنها براى افزايش انرژى در بدن استفاده كرد.

ماساژ درمانى با سنگ داغ و فوايد ناشى از آن:

١-تسكين درد:

ماساژ با سنگ داغ باعث انتقال گرما به لايه هاى زيرين ماهيچه ها مى شود به كمك اين سنگ ها ميتوان به كاهش درد، درد عضلات، تاندون ها و رباط ها كمك كرد.

٢-افزايش جريان خون و دفع سموم بدن:

با سنگ درمانى ميتوان به عملكرد سلول هاى ماهيچه اى بدن كمك كرد تا اكسيژن بيشترى دريافت كنند و ماساژ با سنگ داغ باعث باز شدن رگ هاى خونى و تقويت گردش خون ميشود و گردش خون بهتر باعث دفع سموم از بدن خواهد شد در نهايت درد هاى ناشى از ناحيه درد كاهش مي یابد.

٣-مديريت استرس:

بركسى پوشيده نيست هر چه ذهن و جسم انسان آرام تر باشد نگرانى ها و استرس ها از بين ميرود به كمك ماساژ سنگ داغ ميتوان متابوليسم بدن را به حد تعادل رساند و به آرامش رسيد.

٤-بهبود سلامتى و تنظيم خواب:

بيمارى هاى مانند آرتريت و بيمارى هايى كه با سيستم عضلانى و عصبى در ارتباط هستند را ميتوان با ماساژ سنگ داغ بهبود بخشيد، بعد از انجام ماساژ ذهن و بدن آرام ميگيرد و خوابى لذت بخش را به همراه دارد.

ماساژ درمانى با سنگ سرد و فوايد ناشى از آن:

١-سينوزیت و درمان آن:

علائم سينوزیت معمولا با سردرد، تب، تورم اطراف چشم، درد گوش با دندان و خستگى همراه است.

ماساژ با سنگ سرد در اطراف پيشانى و اطراف چشم ميتواند به بهبود بيمارى كمك كند دماى سنگ سرد التهاب را به مرور زمان از بين ميبرد.

٢-تسكين درد:

اين ماساژ براى تسكين سردرد بسيار مفيد است.

سنگ سرد اثر بى حس كننده دارد و در زمان ماساژ باعث انقباض عروق خونى و كاهش التهاب مي شود، همچنين براى دردهاى ناشى از آسيب ديدگى عضلات هم موثر است.

سنگ ماساژ

ماساژ تركيبى سنگ داغ و سنگ سرد:

تكنيك ماساژ درمانى با استفاده از سنگ هاى گرم و سرد از ماساژهاى پيشرفته است كه هم زمان از هر دو سنگ استفاده مي شود.

اين درمان تركيبى و سنتى براى ايجاد جوان سازى، آرامش وتسكين عضلات استفاده مي شود.

ابتدا ماساژ سنگ داغ باعث تعادل، مثبت انديشى و آرامش عميق مي شود و سرماى سنگ سرد باعث طراوت و آرامش و انرژى در فرد خواهد شد، اين ماساژ را مى توانيد هفته اى دو بار در يك مركز ماساژ درمانى انجام دهيد.

تفاوت سنگ داغ با سنگ سرد چيست:

در ماساژ با سنگ داغ به طور معمول از سنگ بازالت كه نوعى سنگ آتشفشان است و گرما را در خود نگه ميدارد استفاده مي شود چرا كه گرماى اين سنگ عميق تر به بافت هاى عضلانى نفوذ ميكند و در زمان پروسه ماساژ ميتوان سنگ هاى صاف و گرم را در قسمت هاى مختلف بدن قرار دهيد.

اما ماساژ سنگ سرد با استفاده از سنگ هاى مرمر انجام مي شود تا به كاهش التهاب كمك كند، ماساژ سرد سيستم عصبى را تحريك ميكند و مقدار هيستامين در بدن را كاهش مي دهد تا آرام را در عضلات برقرار كند.

گاهى سنگ سرد به صورت تركيبى با سنگ داغ استفاده مي شود و حس ملموسى در بدن ايجاد ميكند و درمان سريع تر صورت ميگيرد.

نقاط مورد استفاده از سنگ داغ:

معمولا نقاط درد به کمک درمانگر مشخص مي شود و بعد روند درمان را شروع ميكند اما به طور معمول در نواحى زير ميتوان از سنگ داغ استفاده كرد:

  • امتداد ستون فقرات
  • بر روى دست و پاها
  • بالاى معده و قفسه سينه

نتيجه حاصل از ماساژ داغ و سرد:

  • درمان دردهاى مزمن
  • نيرو بخش بودن
  • بهبود درد كمر و ستون فقرات
  • درمان بي خوابى
  • تقويت سيستم ايمنى بدن
  • رسيدن به آرامشى عميق
  • بهبود گردش خون
  • كاهش استرس و اضطراب

موارد منع از ماساژ داغ:

  • افراد مبتلا به ديابت
  • افراد مبتلا به نارسايى قلبى
  • افراد مبتلا به فشار خون بالا
  • زنان باردار
  • بعد از حمام آفتاب

كلام پايانى:

حال که مطلب سنگ ماساژ چیست و راه های درمان آن را در سایت فارسی بیوتی مطالعه کردید و همان طور که آگاه هستید سنگ ماساژ بسیار برای سلامت بدن بسیار مفید است.

ماساژ سنگ داغ علاوه بر درمان حس بسيار خوشايندى در بدن ايجاد مي كند و بهتر است بعد از درمان با ماساژ سنگ داغ بيشتر استراحت كنيد و حتما بعد از ماساژ آب بنوشيد تا سموم بدنتان دفع شود و تا ٢٤ ساعت بعد از ماساژ از خوردن الكل، نيكوتين و كافئین خوددارى كنيد، و سعى كنيد از يك ماساژ درمانگر در اين زمينه كمك بگيريد تا روند بهبودى زودتر حاصل شود.

با تشکر.

ماساژ درمانی

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
ارغوان اصغرزاده

ارغوان اصغرزاده

نویسنده این مطلب

89 مطلب