farsi beauty

چه فضایی را برای ماساژ فراهم کنیم؟ طراحی اتاق ماساژ

ماساژ درمانی

در حقیقت ماساژ یکی از روش های فیزیکی برای کاهش درد و افزایش جریان خون و سلامتی ارگان های بدن انسان است.

برخی از افراد با خریدن دستگاه ماساژور در منزل این نیاز را رفع میکنند اما تا به حال به این فکر کرده اید که اگر وارد یک فضای مخصوص ماساژ شوید با چه دیزاینی روبرو خواهید شد؟

لازم است بدانید اتاق یا مرکز ماساژ باید فضای متناسبی جهت آرامش افراد و انجام انواعی از ماساژ ها داشته باشد.

اگر تا به حال به مراکز ماساژ مراجعه کرده باشید میتوانید تصوری کوتاه از این دیزاین و چینش آن را در ذهن به یاد آورید.

اما در ادامه می خواهیم به شما آموزش دهیم چگونه فضای ماساژ متناسبی را در منزل و یا کلینیک ها آماده کنید.

در اتاق ماساژ راحتی و فضای آرام حرف اول را بزند. این امر تاثیر ماساژ را بسیار افزایش می‌دهد و در درمانگری موثرتر است.

در اتاق ماساژ باید به فضا، کفپوش، ابعاد میز و صندلی، نور فضا،طراحی سقف و دیواره ها، دکور مخصوص و دستگاه موسیقی توجه شود.

 

در ادامه به شما مناسب ترین عوامل یک فضای ماساژوری را معرفی می کنیم.

 

ماساژ

در ابتدا به فضای اتاق می پردازیم :

فضایی که در آن قرار است ماساژ بگیرید و یا افراد را ماساژ دهید باید تجهیزات لازم و مخصوص داشته باشد، این فضا می تواند یک اتاق در منازل هم باشد بنابراین طراحی خاصی نیاز نیست فقط به چند قفسه مخصوص برای چیدن روغن ها و وسایل ماساژ مانند پارچه، حوله، ظرف نوشیدنی، دستگاه بخور، بالش و شمع نیاز است.

 

در وهله دوم به اندازه میز مخصوص ماساژ می پردازیم :

در حقیقت طول میز باید حدود 3 اینچ عرض و 73 اینچ طول داشته باشد، این مقادیر استاندارد است. نباید میز شما خالی از وسایل باشد پس لازم است وسایل دم دستی را روی آن قرار دهید.

در ادامه به کفپوش و سقف اتاق می پردازیم :

 کفپوش و سقف اتاق هم باید مورد نظر قرار گیرد زیرا کفپوش نباید سخت و سفت باشد یا کاشی باشد، برای اینکه اتاق ماساژ گرم بماند می توانید از کفپوش های چوبی استفاده کنید، طرح سقف می تواند بطور اکلیلی (شاین) طراحی شود.

صندلی مخصوص در اتاق ماساژ نیز نقش مهمی را برعهده دارد :

یک صندلی که مراجعه‌ کننده بتواند روی آن بشیند و یا خواصی مانند لرزش و ماساژ مهره ها را داشته باشد در این اتاق یا فضا واجب است.

 

برای روشنایی اتاق از لامپ استفاده نکنید :

متصل کردن پرده های تیره می تواند نور ورودی به اتاق را خفه کند پس از پرده هایی با تناژ روشن استفاده کنین، برای روشن سازی اتاق از شمع استفاده کنید و سراسر اتاق را شمع های عطری و خوشبو بچینید، شما می توانید از چراغ های کنترلی هم برای اتاق استفاده کنید.

 

درباره رنگ دکور اتاق یا مرکز ماساژ باید بگویم که از رنگهای زننده و محرک اعصاب استفاده نکنید زیرا این فضا باید فضای آرامش زا و راحت باشد پس از وسایل و اکسسوری های نمادین و فلزی هم استفاده نکنید، هرچه بیشتر از وسایل های حوله ای و چوبی استفاده کنید جلوه بهتری به این اتاق یا فضا می دهید اگر هم کفپوش فضایی شما بسیار سخت است می توانید از تشک های نرم روی آن استفاده کنید.

 در مورد سیستم صوتی لازم است بدانید :

موسیقی های زننده و ریتم های تند نباید در این اتاق پخش شود برای اینکه یک موسیقی متناسب انتخاب کنید کافیست به ریتم آرام آن توجه کنید و موسیقی هایی را انتخاب کنید که موجب کاهش ضربان قلب شود تا مراجعه کننده در راحت ترین شرایط روحی و جسمی قرار بگیرد.

شما میتوانید جهت دادن انرژی بهتر در این اتاق از عود های معطر هم استفاده کنید، جاعودی های چوبی نیز می تواند نما و جلوه زیبایی به این اتاق بدهد نیاز نیست از وسایل زینتی و تزیینی بسیار زیاد استفاده کنید یادتان باشد سادگی در اتاق و یا کلینیک های ماساژوری حرف اول را میزند. در طراحی دکوراسیون این مراکز، تجملاتی عمل نکنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب