farsi beauty

تکنیک های ماساژ که می توان برای کاهش استرس استفاده کرد.

تکنیک ماساژ برای استرس

همانطور که می دانید ماساژ دارای فواید بسیار زیادی است و می تواند استرس و اضطراب را از شما دور کند. اما لازم است بدانید که شما باید از چه تکنیکی استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از ماساژ هر گونه استرس را از خود دور کنید. آشنایی با این تکنیک ها می تواند به شما کمک شایانی کند تا بعد از ماساژ شما حس خوب آرامش را تجربه کنید. پس تا انتهای این مقاله از فارسی بیوتی با ما همراه باشید. علاوه بر اینها شما می توانید با مراجعه به صفحه " ماساژ " سایت فارسی بیوتی  با انواع ماساژ، فواید ماساژ و بسیاری اطلاعات دیگر درباره ماساژ آشنا شوید.

ماساژ برای رفع استرس                  

همانطور که گفته شد ماساژ دارای فواید بسیاری است که مهم ترین آن فایده ضد استرس بودن آن است که بسیاری از افراد به همین دلیل به ماساژ و ماساژ درمانی مراجعه می کنند. چرا که ماساژ می تواند بسیاری از درد ها را درمان کند و برای بهبود آن بیماری ها بسیار تاثیرگذار باشد. به طوری که بر اساس تحقیقات انجام شده تعداد زیادی از افراد برای داشتن آرامش و تسکین درد به ماساژ و ماساژ درمانی روی می آورند و خیلی از آنها نیز جواب می گیرند. دلیل اصلی این مراجعه ها به این خاطر است که افراد روزانه برای رفاه و داشتن شرایط مناسب برای زندگی با بسیاری از چالش ها و مشکلات رو به رو هستند که این خود استرس زیادی را به فرد وارد می کند.

علاوه بر اینها استرس می تواند تنش زیادی را برای بدن ایجاد کند که این در دراز مدت باعث به وجود آمدن یک سری مشکلات در بدن می شود که عبارتند از:

استرس و اضطراب

همچنین با توجه به نظرسنجی انجام شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا که به طور سالانه بررسی شده است نشان می دهد که به طور کل 75 درصد از مردم آمریکا با مشکل استرس مواجه اند. به طوری که 50 درصد آنها با سطح متوسطی از استرس و 25 درصد آنها با سطح بالای استرس مواجه اند. در نتیجه باید تلاش کرد تا راهی برای رهایی از استرس یافت تا بتوان آرامش را به زندگی تزریق کرد.

از آنجایی که برای پرستاران در آمریکا روزی 15 دقیقه استفاده از صندلی ماساژ توصیه شده است، نشان داده است که ماساژ درمانی از روش های مناسب و با فایده برای رفع استرس و خستگی است.

حال درصورتی که به صندلی ماساژ دسترسی ندارید، می توانید از تکنیک های تاثیرگذار در ماساژ و ماساژ درمانی استفاده کنید که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ماساژ سر

ماساژ سر یکی از ماساژ های کاربردی برای رفع استرس است. در این ماساژ با تمرکز بر روی ماهیچه هایی که روی پوست سر وجود دارد باعث از بین رفتن استرس و اضطراب می شود زیرا این ماهیچه ها فشار های بسیاری را تحمل می کنند.

در این ماساژ از روغن های متفاوت استفاده می شود و این ماساژ معمولا بعد از ماساژ سوئدی انجام می شود. لازم به ذکر است که شما نمی توانید این ماساژ را خودتان انجام دهید و از آنجایی که ماساژ دادن سر کار دشوار و سختی است بنابراین حضور نفر دوم و یا دستگاه ماساژور لازم و ضروری است.

ماساژ سر

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی از معروف ترین ماساژ ها می باشد که تاثیر بسیاری بر روی از بین رفتن استرس دارد. این ماساژ شامل حرکت های مختلف عضلانی بوده مانند:

  • تکان دادن
  • ضربه زدن
  • اصطکاک
  • ایجاد فشار

که این حرکت ها سبب می شود که فشار خون، کاهش و گردش خون افزایش یابد و به دنبال آن، آرامش شما بیشتر می شود و میزان تنش بدنی شما نیز به طور چشمگیری کاهش می یابد و در کنار تمام اینها انجام این حرکات سبب می شود که خطر ابتلا شدن به سکته مغزی نیز کاهش یابد.

ماساژ سوئدی

ماساژ گوش

از آنجایی که گوش در بدن مانند یک میکرو سیستم است و با توجه به اینکه نقاط مختلف گوش به سیستم عصبی متصل است، شما می توانید با انجام ماساژ گوش سیستم عصبی تحریک شده و باعث ترشح شدن آندروفین می شود. ترشح آندروفین سبب می شود که استرس شما کاهش یابد و احساس آرامش داشته باشید.

به طور کل می توان گفت که انجام ماساژ گوش آن هم به صورت روزانه به شما کمک می کند تا از شر استرس خلاص شوید و از آنجایی که گوش حساس است توصیه می شود که ماساژ گوش حتما توسط فردی که در آن تخصص دارد انجام شود.

ماساژ گوش

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی نیز یکی دیگر از ماساژ های رفع استرس است که با استفاده از روغن های مختلف مانند، روغن اسطوخدوس و روغن بابونه انجام می شود و برای کاهش و رفع استرس و اضطراب های روزانه بسیار مفید است. شما با انجام این ماساژ سیستم عصبی بدنتان را تحت تاثیر قرار می دهید و سبب می شود که احساس آرامش داشته باشید و بتوانید به راحتی بخوابید و استراحت کنید.

ماساژ آروماتراپی

نکات ضروری

  • در صورتی که نمی توانید به مراکز ماساژ مراجعه کنید و یا در زمینه ماساژ تخصصی ندارید می توانید از ماساژور استفاده کنید که این کار زمان بسیار کمی را از شما بگیرد.
  • با انجام ماساژ های گفته شده آن هم به صورت اصولی، استرس شما کاهش می یابد. در کنار تمام فواید ماساژ درصورتی که ماساژ به طور اصولی انجام نشود می تواند عوارضی نیز داشته باشد.
  • همانطور که می دانید استرس و اضطراب همه روزه با شما همراه است و شما در مواقع و شرایط مختلف، ممکن است دچار استرس شوید. بنابراین ماساژ و ماساژ درمانی می تواند استرس شما را از بین ببرد و از شما نسبت به مشکلات روحی محافظت کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب