farsi beauty

تاثیر معجزه گر ماساژ برای ترک اعتیاد+عوامل کمک کننده ترک اعتیاد

ماساژ برای ترک اعتیاد

امروزه یکی از مشکلاتی که خیلی ها با آن دسته و پنجه نرم می کنند و باعث ویرانی خیلی از خانواده ها شده است و دلیل خیلی از جدایی ها می باشد و به سبب آن خیلی ها جان خود را از دست داده اند اعتیاد به مواد مخدر است. به همین دلیل افراد به دنبال این هستند که با ترک مواد مخدر به زندگی گذشته خود باز گردند در این مقاله قصد داریم تاثیر ماساژ در ترک اعتیاد را بررسی کنیم. آیا ماساژ واقعا در ترک اعتیاد تاثیر گذار است یا خیر. برای آگاهی از این موضوع تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تاثیر ماساژ در فرایند ترک اعتیاد

همانطور که گفته شد آمار اعتیاد روز به روز در حال افزایش است. پزشکان و پژوهشگران بعد از بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی ترک اعتیاد به این نتیجه رسیدند که ماساژ نیز می تواند فواید بسیاری داشته باشد در ادامه به بررسی تاثیرات ماساژ و سخنان پزشکان در این باره می پردازیم.

ماساژ و اعتیاد و مواد مخدر

مواد مخدر تاثیرات منفی بسیاری بر روی ذهن و جسم و روح انسان می گذارد. به دلیل اینکه مواد مخدر دارای عناصری می باشد که به صورت سم در بدن انسان باقی می ماند که برای از بین بردن این سموم می توان از ماساژ درمانی استفاده کرد. البته علاوه بر آن، شرکت در جلسات روان درمانی و مصرف دارو های تجویزی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اعتیاد

فواید ماساژ

ماساژ باعث می شود که فرد معتاد احساس آرامش کند و بدن او در حالت تعادل قرار بگیرد. علاوه بر آن ماساژ باعث تسکین درد نیز می شود. پزشکان نیز بر این باورند که با شروع ماساژ درمانی فرایند درمان نیز با سرعت بیشتری انجام خواهند شد.

علاوه بر آن از آنجایی که ماساژ می تواند بر اعصاب موجود بر جمجمه تاثیر بگذارد و سرعت تپش قلب کاهش می یابد و در این صورت مواد غذایی راحت تر جذب شده و همانطور که گفته شد فرد احساس آرامش می کند چرا که استرس و اضطراب از او دور خواهد شد. فرد معتاد در زمان ترک درد بسیاری را تحمل می کند و استرس و اضطراب زیادی را تحمل می کند.

طبق مطالعات انجام شده ماساژ درمانی اشتیاق فرد معتاد را برای مصرف سیگار می کاهد.

تاثیر ماساژ برای ترک اعتیاد

برگشتن تعادل بدن فرد معتاد

در زمان درمان و ترک اعتیاد، معتادان درد بسیاری را تحمل می کنند و احساس بدی دارند چون بدن تعادل خود را از دست داده است و به دنبال برگشتن آن تعادل است. از طرفی این افراد به دلیل اینکه دچار کمبود عاطفه هستند به اعتیاد و مواد مخدر روی آورده اند به همین سبب ماساژ باعث می شود که تنش های موجود در بدن آنها به مرور کم شود و بدن دوباره به حالت تعادل خود بازگردد.

اعتیاد
اعتیاد از کجا آمده است؟

یکی از اصلی ترین دلایل اعتیاد چه به مواد الکی و چه به مواد مخدر، قمار و خیلی از چیز های دیگر ریشه در استرس و اضطراب دارد. گفته شده است که ماساژ می تواندزمینه روی آوردن به اعتیاد را از بین ببرد و شما را از استرس و اضطراب  دور کند و تعادل بدن شما را به شما برگرداند.

بیشتر محققان برای اینکه تنش بدن از بین برود و ارتباط مناسبی بین بدن و ذهن ایجاد شود پیشنهاد می کنند که برای معتادین از ماساژ سوئدی استفاده شود تا زهکشی لنفاوی بیشتر شود.

یک مربی ماساژ که دارای تخصص در زمینه گیاه شناسی نیز می باشد، عقیده دارد که دو چیز باعث اعتیاد می شود که به شرح زیر می باشد:

زمانی که متابولیسم اکسیژن کم شده باشد.

بیشتر افرادی که به اعتیاد روی می آورند، بدن آنها دچار کمبود اکسیژن می باشد عنی نمی توانند به خوبی و به صورت عمیق نفس بکشند. این در حالی است که بسیار مهم است که فرایند دم و بازدم به طور کامل انجام شود. ماساژ به شما کمک می کند تا اکسیژن مورد نیاز بدنتان را به طور کامل دریافت کنید.

زمانی که قند خون کاهش می یابد.

افرادی که به استفاده از مواد الکی و یا دارو های تنباکویی روی می آورند به این خاطر است که قند خون بدن خود را جبران کنند. ماساژ بدن باعث می شود که قند خون شما به حالت نرمال برگردد و این تمایلات از بین برود.

چای ماسالا

چای ماسالا برای ترک اعتیاد

چای ماسالا دارای فواید و خواص بسیاری برای بدن می باشد و می تواند سموم و التهابات بدن را از بین ببرد. دمنوش چای ماسالا خواص سم زدایی داشته و برای ترک اعتیاد بسیار مناسب و مفید است.

خواص چای ماسالا

دگزامتازون برای ترک اعتیاد

بر اساس تحقیقات انجام شده و نتایج بدست آمده پیش درمانی با استفاده از دگزامتازون سبب کاهش میزان وابستگی شما به مرفین خواهد شد.

جمع بندی

به طور کل با فواید ماساژ برای درمان و ترک اعتیاد آشنا شدیم و فهمیدیم که ماساژ چگونه می تواند فرایند درمان را سرعت ببخشد. علاوه بر این لازم به ذکر است که افراد می توانند برای ماساژ به درمانگاه های ماساژ بروند و یا از ماساژ های سنتی و یا از دستگاه و یا صندلی ماساژ استفاده نمایند.

تاثیر ماساژ برای ترک اعتیاد

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب