farsi beauty

طرز تهیه چای ماسالا خوشمزه به سبک هندی

چای ماسالا
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

قطعاً تا به حال چای ماسالا را امتحان کرده یا نام آن را شنیده اید. این چای خوش طعم یک نوشیدنی مفید هندی می باشد. برای مشاهده ی مرحله ب مرحله آموزش این چای عالی با ما همراه باشید‌.

مواد لازم برای دو نفر :

چای سیاه

۱ قاشق چایخوری

شیر

۲ لیوان

دانه هل

۴ عدد

چوب دارچین

۱ عدد

زنجبیل

۱ تکه کوچک

دانه میخک

۴ عدد

فلفل سیاه

۴ عدد

طرز تهیه ی چای ماسالا

در مرحله ی اول ادویه ها را خرد می کنیم :

در ابتدا ادویه هایمان را یعنی فلفل سیاه، دارچین، هل، دانه میخک و زنجبیل (به این نکته توجه کنید در صورتی که از زنجبیل خشک استفاده کردیم می توانیم همراه با این ادویه ها آن را خرد کنیم اما اگر از زنجبیل تازه استفاده کردیم که بسیار هم بهتر می باشد به کمک رنده ی ریز آن را رنده می کنیم) را داخل مخلوط کن می ریزیم تا به خوبی خرد شوند به این مساله توجه کنید که ادویه ها نباید پودر شوند. اگر مایل بودیم به روش سنتی عطر ادویه ها را آزاد کنیم باید از هاون استفاده کنیم.

در مرحله ی دوم موادمان را به قوری اضافه می کنیم :

در این مرحله زنجبیل را همراه با چای سیاه در قوری می ریزیم. سپس ادویه ها را همراه با یک لیوان آب جوش به قوری اضافه می کنیم و قوری را بر روی حرارت ملایم می گذاریم و اجازه می دهیم قوری به مدت ۱۵ دقیقه بر روی حرارت ملایم بماند تا حجم آب به یک سوم برسد سپس شیر را داخل قوری می ریزیم.

در مرحله ی سوم با عرض نکات تکمیلی چای آماده است :

پس از آنکه شیر را به قوری اضافه کردیم  کمی صبر می کنیم تا شیر گرم شود. به این نکته توجه کنید که در هند از شیر های گیاهی مثل شیر نارگیل، شیر بادام و... برای تهیه ی این چای استفاده می کنند اما در صورتی که شیر غیر لبنی در دسترس نداشتید می توانید از شیر گاو یا گوسفند استفاده کنید. چای ماسالا آماده است اگر مایل بودید چایتان را شیرین کنید می توانید از شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید.

منبع تصویر nedveto4ka

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب