farsi beauty

معرفی ابزارهای مانیکور و پدیکور ناخن

ابزار مانیکور و پدیکور

مانیکور به معنای مرتب کردن ناخن های دست و پدیکور به معنای مرتب کردن ناخن های پا میباشد.

مراقبت از دست ها و پاها بعد از موها و صورت از اهمیت بالایی برخوردار است، و بیشترین مرکز توجه و زیبایی هستند. پس انجام پدیکور و مانیکور لازم و ضروری است. انجام مانیکور و پدیکور علاوه بر زیبایی در رفع خستگی نیز تاثیر فراوانی دارد. شناخت و یادگیری ابزار پدیکور و مانیکور در داشتن دست و پاهای زیبا سهم بسیاری دارند، زیرا هر کسی با یادگیری آنها میتواند در خانه این کارها را انجام دهد و هزینه ای هم ندارد.

ابزار مانیکور و پدیکور

انواع ابزار پدیکور و مانیکور

ابزار مانیکور و پدیکور

قیچی و ناخن گیر

قیچی و ناخن گیر دو ابزار ساده ای هستند که در تمام خانه ها یافت میشوند و در تمام ست ابزارهای ناخن نیز موجود میباشند. کاربرد آنها نیز در کوتاه کردن و فرم دادن به گوشه های ناخن میباشد.

ابزار مانیکور و پدیکور

سوهان یا سنباده

هر خانمی باید طرز استفاده از این وسیله را بلد باشد؛ از این وسیله برای فرم داد به ناخن ها در پدیکور و مانیکور معمولی استفاده میشود. معمولا این وسیله دارای دو سمت میباشد، که یکی نرم و صاف است و برای صیقلی شدن ناخن ها کاربرد دارد، و دیگری کمی خشک و زبر است و برای شکل کلی ناخن و فرم دادن به گوشه های آن استفاده میشود.

ابزار مانیکور و پدیکور

بافر ناخن

این وسیله نیز مانند سوهان میباشد، حتی بیشتر سنباده های مکعبی نیز در یکی از سمت های خود بافر دارند که باعث براق و درخشان شدن سطح ناخن میشود. بعد از سوهان کشیدن، معمولا بر روی ناخن ها زبری و کدری ایجاد میشود که میتوان با استفاده از این وسیله آنها را رفع کرد.

ابزار مانیکور و پدیکور

ابزار مانیکور و پدیکور

پوشر کوتیکول

این وسیله نیز دارای شکل های بسیاری است، اما در داشتن شکل قاشقی همه یکسان هستند. این وسیله برای عقب کشیدن کوتیکل برای بر طرف کردن کوتیکل و پوسته های اضافی موجود بر روی ناخن ها استفاده میشود.

ابزار مانیکور و پدیکور

نیپر یا گوشت گیر

نیپر نیز مانند یک قیچی مخصوص برای بریدن گوشت ها و پوست های اضافی موجود در دور ناخن استفاده میشود. البته برای استفاده از آن باید مراقب باشید تا باعث بریدن و خونریزی نشوید.

ابزار مانیکور و پدیکور

سنگ پا

سنگ پا در پدیکور استفاده بسیاری میشود، زیرا با از بین بردن پوست های خشک و خشن و سخت کف پا باعث نرمی و زیبایی پاها میشود. میتوانید از سنگ پا بعد از 10 یا 15 دقیقه خیس خوردن پاها در آب استفاده کنید، تا پاهای صاف و زیبا داشته باشید.

 

پد لا انگشتی

پد لاانگشتی برای پدیکور و لاک زدن ناخن های پا مورد استفاده قرار میگیرد. این پد هر انگشت را از هم فاصله میدهد تا کار را برای ما راحت تر کند.

به غیر از وسایلی که در ست های پدیکور و مانیکور برای ناخن ها وجود دارد، به چند تا وسایل ساده دیگر نیز نیازمند میشوید که میتوانید از هر چیزی که توانستید و دم دستتان بود استفاده کنید. استفاده از آنها به زیباتر شدن دست و پاهای شما کمک فراوانی میکند.

ابزار مانیکور و پدیکور

آب گرم و کف صابون

شما میتوانید در یک کاسه بزرگ کف صابون را با آب گرم درست کرده و دست و پاهای خود را به مدت چند دقیقه در آن استراحت دهید تا هم ناخن ها هم پوست اطراف آن نرم و انعطاف پذیر شود.

لاک پاک کن

در اول کار ضروری است که لاک های قبلی را با لاک پاک کن، پاک کنید. توصیه میشود از لاک پاک کن های غیر استونی که ضرر و آسیبی برای ناخن ندارند استفاده کنید.

پنبه

از پنبه برای خشک کردن و پاک کردن ناخن ها و کوتیکول آن استفاده میشود.

 

بیس کت

این محصول برای محافظت از ناخن ها و آمده سازی آنها برای لاک زدن مناسب میباشد. این محصول را باید قبل از لاک زدن استفاده کنید و منتظر بمانید تا خشک شود، همچنین بیس کت ماندگاری مانیکور را نیز بالا میبرد.

تاپ کت

این محصول نیز برای محافظت است، البته برای محافظت از لاک و مانیکور تا دوام بیشتری پیدا کنند. همچنین تاپ کت باعث درخشان و زیباتر شدن ناخن ها نیز میشود.

مرطوب کننده و روغن

از این دو ماده برای جلوگیری از خشکی و ماساژ و ریکس شدن ناخن های دست و پاها استفاده میشود.

ابزار مانیکور و پدیکور

حرف آخر

حالا شما با ابزار کامل یک مانیکور و پدیکور حرفه ای آشنایی دارید و میتوانید خودتان در منزل، بهترین خدمات را برای خود ارائه دهید و از آن لذت ببرید. توصیه میشود تا دقت کنید که استفاده از وسایل ذکر شده، شخصی، بهداشتی و ایمن است. امیدوارم از داشتن ناخن هایی شیک و زیبا لذت ببرید.

ابزار مانیکور و پدیکور

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب