farsi beauty

خواص دمنوش گل پنیرک در فصل پاییز

دمنوش گل پنیرک

پنیرک گل بسیار خارق العاده ای در طب سنتی می باشد که از آن دمنوش تهیه می کنند، متخصصین ما معتقدند دمنوش گل پنیرک خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد و می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

زنجیره پیدایش گل پنیرک

پنیرک را از آسیا و جنوب اروپا یافت کردند، از گل های خشک شده پنیرک دمنوشی جدید با طعم و رایحه بسیار دلنشین تهیه کردند که در ابتدا برای درمان یبوست استفاده می شد.

به تدریج از خواص دیگر این دمنوش بهره گرفتند و امروزه مصرف این دمنوش بسیار رایج است.

در مورد گل پنیرک بدانید!

پنیرک یک گیاه علفی مانند است و از تیره پنیرکیان به وجود آمده است، این گیاه به صورت کاملاً خودرو رشد می کند و رنگ آن از گل های صورتی روشن تا بنفش تیره یافت شده است.

بر طبق تحقیقات ما ارتفاع فعلی این گیاه 60 سانتی متر بوده و در سراسر جهان به سادگی رشد می کند.

خواص گل پنیرک

از گل پنیرک برای درمان مشکلات روده و معده، عفونت مثانه، رفع یبوست، اسهال مزمن، رود تنبلی روده ای، انسداد های مجاری کبدی، سرماخوردگی و آنفولانزا، رفع مشکلات دستگاه ادراری، التهابات های بدن، بهبود سیستم تنفسی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود بی خوابی و بیماری های پوستی استفاده می کنند.

دمنوش گل پنیرک

فواید دمنوش گیاهی گل پنیرک در طب سنتی

1. تقویت سیستم ایمنی بدن

دمنوش گل پنیرک سیستم ایمنی بدن را ارتقا می بخشد و همچنین از نفوذ میکروب و عفونت به بدن جلوگیری می کند و سلامتی را افزایش می دهد.

2. بهبود سرفه

مصرف دمنوش گل پنیرک مجاری تنفسی را ضدعفونی کرده، سینه را صاف می کند، سیستم تنفسی را بهبود می بخشد و خواص ضد سرفه برای افراد دارد، اشخاصی که دچار گرفتگی صدای ناشی از سرفه زیاد هستند می توانند از این دمنوش استفاده کنند.

3. درمان بیماری های پوستی

مصرف دمنوش پنیرک می تواند جوش های پوستی را درمان کند و همچنین اگر آن را به صورت لوسیون به صورت بمالید لطافت را به پوست شما هدیه می دهد.

4. رفع یبوست و اسهال

مصرف دمنوش گیاهی گل پنیرک به رفع یبوست های عصبی و همچنین اسهال های مزمن کمک می کند و سیستم گوارشی را بهبود می بخشد، اگر دچار تحریک روده ای هستید از این دمنوش خارق العاده استفاده کنید.

5. کاهش درد بدن

مصرف دمنوش گل پنیرک درد بدن ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا را به طور کامل بهبود می دهد و سردرد را نیز از بین می برد.

6. رفع بی خوابی شبانه

مصرف دمنوش پنیرک قبل از خواب ذهن را آرام می کند و به داشتن خواب عمیق کمک می کند.

7. ضد التهاب

رفع تورم ناشی از اکثر بیماری ها با مصرف دمنوش گیاهی گل پنیرک امکان پذیر است، همچنین می توانید برای کاهش تورم، سوزش و خارش نیش حشرات از این دمنوش استفاده کنید تا التهاب نیش حشرات را نیز کاهش دهد.

8. رفع مشکلات ادراری

دستگاه ادراری نیز یکی از دستگاه های مهم بدن است که ممکن است دچار اختلال شود، دمنوش گل پنیرک سوزش مجاری ادراری را از بین می برد، مشکلات مثانه و کلیوی را به همراه عفونت ها درمان می کند.

9. رفع عفونت های سرماخوردگی

در فصول پاییز و زمستان با مصرف این دمنوش می توانید عفونت ناشی از سرماخوردگی را در نواحی ریه و گلو از بین ببرید.

10. رفع خس خس سینه

افراد مبتلا به آسم و همچنین اشخاصی که به آلرژی حاد تنفسی مبتلا هستند با مصرف این دمنوش می توانند اسپاسم های ریوی و خس خس ریه را کنترل کنند.

دمنوش گل پنیرک

مصرف گل پنیرک در بارداری

متخصصین ما توصیه می کنند از دمنوش گل پنیرک در دوران بارداری و شیردهی استفاده کنید، البته در دوران بارداری می توانید با مشورت پزشک برای رفع خطرات احتمالی برای مادر یا جنین مشورت کنید.

مضرات گل پنیرک در طب سنتی

استفاده دمنوش گل پنیرک بیش از اندازه و خودسرانه می تواند موجب تشدید آلرژی و یا دیابت شود!

زیرا این گیاه تغییراتی در قند خون افراد ایجاد می کند بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید.

برای آماده کردن دمنوش گل پنیرک چه کنیم؟

ابتدا گل های خشک پنیرک را در آب به مدت دو الی سه دقیقه بجوشانید، آن را از صافی رد کرده و در آن کمی آب لیمو بریزید، برای شیرین کردن آن از عسل یا نبات استفاده کنید و این دمنوش خوش رنگ را داغ سرو کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب