farsi beauty

طرز تهیه نان مایورکا یا نان حلزونی به سبک اسپانیایی

نان مایورکا یا نان حلزونی اسپانیایی

نان مایورکا یکی از نان های معروف و محبوب بین عموم مردم می باشد که به عنوان یک نان سالم بین المللی نیز لقب گرفته است. این نان مواد اولیه ساده‌ای دارد و به آسانی قابل پخت در منزل می باشد، در این قسمت از آموزش آشپزی می توانید به راحتی نان مایورکا را آماده سازی کنید.

مواد لازم برای تهیه نان مایورکا:

شکر

 ⅓ پیمانه

وانیل

½ قاشق غذا خوری

زرده تخم مرغ

3 عدد

خامه صبحانه

به مقدار دلخواه

آرد

550 گرم

کره

½ پیمانه

شیر ولرم

¾ پیمانه

خمیر مایه فوری

2 و ¼ قاشق چای خوری

آب

½ پیمانه

دستور پخت نان مایورکا

مرحله اول، آماده سازی خمیر نان:

در این مرحله باید خمیر مایه را به همراه شکر و آب درون یک ظرف مناسب بریزید و سپس هم بزنید و در آخر روی کاسه را بپوشانید و اجازه دهید خمیر مایه به مدت 10 دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم، جداسازی زرده تخم مرغ و اضافه کردن محتویات:

اکنون باید زرده تخم مرغ ها را از سفیده آن جدا کنید و درون یک کاسه مجزا بریزید، سپس شیر را با شکر به محتویات کاسه اضافه کنید و هم بزنید می توانید این کار را با همزن دستی هم انجام دهید.

مرحله سوم، ذوب کردن کره:

در این مرحله بایستی کره را روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار سماور یا بخار کتری ذوب کنید و به محتویات شیر و تخم مرغ اضافه کنید، شما بعد از آن باید خمیر مایه را به تخم مرغ و محتویاتش اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله چهارم، الک کردن آرد و اضافه کردن به مواد:

در این مرحله باید سه مرتبه آرد را الک کنید و به خمیر مایه اضافه کنید پس از اضافه کردن آرد مواد را به خوبی ورز دهید و روی مواد را با سلفون بپوشانید.

مرحله پنجم، استراحت دادن خمیر و شکل دادن به آن:

در این مرحله اجازه دهید به مدت 50 دقیقه الی 1 ساعت مواد به خوبی استراحت کند تا حجم بگیرد 《این کار باعث می شود حجم مواد دو برابر شود》 سپس خمیر را روی یک سطح صاف بگذارید و با وردنه به صورت یک سانتی متر یک مربع را تشکیل دهید.

مرحله ششم، اضافه کردن کره و برش دادن خمیر نان:

در این مرحله نیز باید کره ذوب شده را که از قبل آن را سرد نیز کرده اید با شوت مخصوص آشپزی روی خمیر مایه بمالید و سپس خمیر را به صورت نواری برش دهید و بعد از آن رول کنید.

مرحله هفتم، آماده سازی فر:

سینی فر را با یک کاغذ روغنی خوب بپوشانید و سپس خمیر های آماده شده را روی سینی قرار دهید و آنها را با کیسه فریزر بپوشانید، سپس این خمیر را به مدت 1 ساعت استراحت دهید تا بیشتر از قبل حجم بگیرد و بعد از آن فر را بر روی دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

مرحله هشتم، پوشش دادن خمیر ها با خامه:

در این مرحله باید با یک برس تمیز خامه را روی خمیرها بمالید و سپس سینی فر را به همراه یک کاسه نشکن مانند پیرکس از آب داغ پر کرده و درون فر قرار دهید 《با این کار رطوبت نان حفظ می شود》 نان ها بایستی به مدت 20 دقیقه به آرامی بپزد.

مرحله نهم، آماده سازی برای سرو:

شما بعد از پخت نان می توانید پودر قند را دو مرتبه الک کنید و روی سطح نان بریزید، این نان را به همراه انواع مربا، شکلات و نوتلا، خامه، انواع پنیر و کره در هنگام صبحانه میل کنید. 《توجه داشته باشید برای آنکه این نان عطر و طعم بهتری بگیرد می‌توانید کمی وانیل نیز روی آن بپاشید.》

منبع تصویر ashpazi_miti

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب