farsi beauty

طرز تهیه ماهی با سس دقوس خوشمزه به سبک جنوبی

ماهی با سس دقوس

ماهی با سس دقوس یکی از غذاهای جنوبی ساده است که طعمی لذیذ دارد.

 به طوری که ما به شما قول می دهیم اگر از طرفداران ماهی باشید حتما با امتحان این روش طبخ ماهی عاشق این غذا خواهید شد. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم ماهی با سس دقوس برای ۴ نفر :

فیله ماهی

۴ تکه

آرد

۴ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی

۴ عدد بزرگ

سیر

۴ حبه

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری

فلفل تند

۲ عدد

تمر هندی

یک دوم بسته

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

زردچوبه و روغن

به مقدار لازم

دستور پخت ماهی با سس دقوس تند :

در مرحله ی اول گوجه فرنگی را همراه با مواد دیگر در تابه تفت می دهیم:

در مرحله ی اول گوجه فرنگی ها را شسته و پوست آن ها را می گیریم سپس گوجه فرنگی ها را با رنده ی ریز رنده می کنیم. حالا یک تابه ی مناسب بر روی حرارت گذاشته و گوجه فرنگی های رنده شده را داخل آن می ریزیم. در این قسمت از کار گوجه فرنگی ها را به آرامی تفت می دهیم و صبر می کنیم تا آب آن ها کشیده شود. پس از کشیده شدن کامل آب گوجه فرنگی سیر را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت داده و هم می زنیم تا یکدست شود.

در مرحله ی دوم ادامه ی مواد را داخل تابه ریخته و سس را به طور کامل آماده می کنیم:

 در این مرحله رب گوجه فرنگی را همراه با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به موادمان اضافه کرده و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود. سپس فلفل تند را به صورت درشت برش داده و داخل تابه می ریزیم. پس از آنکه کمی تفت دادیم تمرهندی را در نصف لیوان آب جوش ریخته و حل می کنیم و بعد از اینکه صاف کردیم داخل تابه می ریزیم. در این قسمت از کار درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم آب اضافی مواد گرفته شده و سس آماده شود به طوری که شروع به روغن انداختن کند.

در مرحله ی سوم ماهی ها را سرخ کرده و در سس می غلطانیم:

در این مرحله آرد را همراه با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل ظرفی مناسب ریخته و با یکدیگر مخلوط می کنیم. سپس ماهی ها را در آرد می غلطانیم و آماده ی سرخ کردن می کنیم. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن به آن اضافه کرده و ماهی ها را به خوبی در روغن سرخ می کنیم. پس از آنکه ماهی ها سرخ شدند آن ها را به تابه ای که سس در آن بود اضافه کرده و کمی صبر می کنیم تا سس به خوبی به خورد ماهی ها برود. پس از آنکه سس به خورد ماهی ها رفت آن را در ظرف مورد نظر قرار داده و در کنار برنج سرو می کنیم.

ماهی با سس دقوس

منبع تصاویر hayper_fish

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب