farsi beauty

طرز تهیه کیک مادلن پرتقالی خوشمزه به سبک فرانسوی

شیرینی مادلن پرتقالی

شیرینی مادلن پرتقالی نوعی شیرینی خوشمزه و فوق العاده ای است که متعلق به کشور فرانسه بوده و ساده آماده می شود‌. این شیرینی برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس بسیار مناسب می باشد. برای مشاهده ی آموزش پخت شیرینی مادلن پرتقالی در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی مادلن پرتقالی:

کره

۱۰۰ گرم

تخم مرغ

 ۲ عدد

شکر

۸۰ گرم

آرد

۸۰ گرم

بکینگ پودر

۳ گرم

پوست پوست پرتقال

۱ پرتقال متوسط

چای ارل گری

۶ گرم

دستور پخت شیرینی مادلن پرتقالی

در مرحله ی اول کره را بر روی حرارت گذاشته و از صافی رد می کنیم :

 در ابتدای کار قابلمه ای مناسب بر روی حرارت ملایم قرار داده و کره را به آن اضافه می کنیم. تا ذوب شده، جوش بزند و قهوه ای رنگ شود. (مراقب باشید کره نسوزد) پس از آنکه کره قهوه ای شد حرارت را خاموش کرده و کره را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. سپس آن را در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

در مرحله ی دوم تخم مرغ را همراه با مواد دیگر ترکیب می کنیم:

در مرحله ی دوم کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ را همراه با شکر به کاسه اضافه کرده و به کمک همزن دستی تخم مرغ و شکر را به مدت پنج تا هفت دقیقه به خوبی هم می زنیم تا روشن و کش دار شود. حالا آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و سه مرتبه الک می کنیم. و طی سه مرتبه به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شود.

در مرحله ی سوم مایه شیرینی را به طور کامل آماده کرده و قالب را آماده می کنیم:

در مرحله ی سوم پوست پرتقال را می شوییم و با قسمت ریز رنده، رنده می کنیم.حالا زست پرتقال را همراه با چای ارل گری داخل کاسه ی حاوی تخم مرغ ریخته و ترکیب می کنیم. سپس کره ای که بر روی حرارت گذاشته بودیم و قهوه ای شده بود را به موادمان اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۱۹۰ درجه ی سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود. سپس قالبی مناسب انتخاب کرده و آن را با مقداری روغن چرب کرده و کمی آرد می پاشیم.

در مرحله ی چهارم مایه کیک را داخل قالب ریخته و داخل فر می پزیم:

در مرحله ی چهارم مایه شیرینی را داخل یک قیف یک بار مصرف می ریزیم. سپس به اندازه ای که دو سوم قالب را پر کند مایه شیرینی اضافه می کنیم. حالا قالب را طبقه ی وسط فر قرار داده و ده تا دوازده دقیقه اجازه می دهیم شیرینی ها داخل فر به خوبی پخته شوند. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و زمان می دهیم تا خنک شوند. در پایان هم شیرینی ها را از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر می چینیم. شیرینی مادلن پرتقالی ما حاضر است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب