farsi beauty

طرز تهیه شیرینی ماکارون خوشمزه به سبک اصیل فرانسوی

ماکارون

در این قسمت از آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با دستور تهیه ی شیرینی ماکارون آشنا کنیم. شیرینی ماکارون که از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری هم به شیرینی لطیفه دارد متعلق به کشور فرانسه است. امروزه این شیرینی در تمام نقاط دنیا تهیه شده و به علت طعم و چهره ی جذابش طرفداران بسیاری هم دارد. این شیرینی دارای رنگ ها و طعم های بسیار متنوعی است و احتمالا از شیرینی هایی است که کودکان شما هم عاشق آن خواهند شد. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله ی شیرینی ماکارون با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ماکارون :
شکر دانه ریز۳۰ گرم
رنگ ژله ای خوراکیبه مقدار لازم
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر قند۱۲۰ گرم
پودر بادام۹۰ گرم
سفیده تخم مرغ۲ عدد

ماکارون

دستور پخت شیرینی ماکارون

مرحله ی اول، تهیه پودر بادام و ترکیب مواد :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ ها را می شکنیم و سفیده ی آن را جدا کرده و داخل کاسه می ریزیم و زمان می دهیم دو ساعت بماند تا رطوبت آن گرفته شود. سپس به سراغ پودر بادام می رویم. اگر مایل بودیم خودمان پودر بادام را تهیه کنیم کافی است پوست بادام ها را جدا کرده و اجازه می دهیم به شکلی کامل خشک شود‌ سپس آن را آسیاب کرده و الک می کنیم‌. در حین انجام دادن این مراحل باید دقت کنیم به بادام ها فشاری وارد نکنیم زیرا سبب روغن انداختن بادام ها شده و در پخت ماکارون ها مشکل ایجاد می کند. در این قسمت از کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و پودر بادام را همراه با پودر قند الک کرده و سپس ترکیب کرده و کنار می گذاریم. حالا پس از دو ساعت به سراغ سفیده ی تخم مرغ می رویم و آن را با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا سفیده ها پف کنند و به خوبی حجم پیدا کنند. در حین هم زدن تخم مرغ ها آرام آرام شکر را به موادمان اضافه می کنیم. حالا موادمان را به قدری هم می زنیم که در صورت برگرداندن کاسه موادی از داخل آن بیرون نریزد. 

مرحله ی دوم، ترکیب سایر مواد :

در مرحله ی دوم وانیل و رنگ ژله ای را به ترکیب سفیده تخم مرغ اضافه کرده و به شکل دورانی به خوبی مخلوط می کنیم. حالا به سراغ ترکیب پودر قند و پودر بادام رفته و آن را آرام آرام به موادمان اضافه کرده و به شکلی مخلوط می کنیم که مایه ماکارون ها کاملا یکدست شده و پف سفیده های تخم مرغ از بین نرفته و نخوابد. در این قسمت از کار مایه آماده شده را داخل قیف می ریزیم. حالا صفحه سیلیکونی که مخصوص ماکارون می باشد را برداشته و به کمک قلمویی که به مقداری روغن آغشته شده است چرب می کنیم. سپس سینی فر را خارج کرده و صفحه سیلیکونی را داخل سینی می گذاریم.

مرحله ی سوم، استراحت مایه ماکارون ها و پخت آن ها :

حالا قیفی که پر از مایه ماکارون ها کرده ایم را برداشته و دایره های صفحه ی سیلیکونی را پر می کنیم. سپس صفحه‌ ی سیلیکونی را چند بار آرام به میز می کوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود. حالا اجازه می دهیم یک ساعت در دمای محیط بماند و رویه ببندد به شکلی که زمانی که به آن دست می زنیم به دست نچسبد. سپس فر را با دمای ۱۳۰ درجه ی سانتی گراد روشن می کنیم. و پنج دقیقه دقیقه صبر می کنیم تا گرم شود و سپس سینی فر را داخل فر می گذاریم و زمان می دهیم ماکارون ها بیست دقیقه داخل فر مانده و پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. سپس ماکارون ها را از صفحه ی سیلیکونی جدا می کنیم و از کرمی که دوست داشتیم مانند گاناش یا خامه فرم گرفته داخل ماکارون ها قرار می دهیم و سپس شیرینی ماکارون ها را داخل ظرفی مناسب قرار داده و میل می کنیم. نوش جان

ماکارون

منبع تصاویر wallpaperaccess.com

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب