farsi beauty

مهمترین خواص لیچی (سرخالو) برای زیبایی و سلامتی که نمی‌دانید!!!

لیچی

لیچی یک نوع میوه ی خوشمزه و آبدار است، که در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. این میوه ی خوشمزه، شکلی شبیه به تخم مرغ داشته و دارای گوشتی سفید و تخمی غیر خوراکی است. پوست لیچی قهوه ای-صورتی بوده و دارای خواص بسیار زیادی است که در این مقاله قصد داریم به بخشی از آن اشاره کنیم.

خواص لیچی برای سلامتی

۱) تقویت سلامت قلبی عروقی:

با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، مشخص شده که لیچی دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند سلامت قلبی عروقی را افزایش دهد. ترکیبی با عنوان اولیگنول در لیچی وجود دارد که می تواند باعث افزایش تولید اکسید نیتریک شود.

اکسید نیتریک یک وازودیلاتور می باشد که می تواند باعث باز شدن رگ های خونی شده و به حرکت مناسب جریان خون کمک می کند.

این مساله می تواند باعث شود، فشار وارد شده به قلب برای پمپاژ خون کم شده و به طور کلی، سلامت قلبی عروقی تقویت شود.

۲) افزایش ایمنی بدن:

لیچی یا سرخالو دارای مقدار زیادی ویتامین C می باشد. و همین امر می تواند به افزایش ایمنی بدن کمک کند. لیچی می تواند سبب تقویت ایمنی بدن شده و از بدن در برابر بیماری هایی مانند، سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه حفاظت کند.

۳) افزایش انرژی:

لیچی می تواند به عنوان یک انرژی زای فوق العاده عمل کند. همانطور که پیش تر گفتیم، لیچی دارای مقدار زیادی ویتامین C می باشد. این ویتامین در واکنش های آنزیمی نقش داشته و در تولید کارنیتین و کلاژن که برای شکستن چربی ضروری است نقش برجسته ای دارد. و می تواند در زمانی کوتاه، انرژی زیادی به بدن منتقل کند.

۴) جلوگیری از آب مروارید:

آب مروارید نوعی مشکل بینایی است و با سایه افتادن بر روی عدسی چشم ایجاد می شود. با توجه به مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، مشخص شده که لیچی می تواند در جلوگیری از آب مروارید موثر بوده و سبب مهار آن شود. مواد شیمیایی گیاهی در لیچی یافت می شوند که خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی نوپلاستی دارند. و این مساله سبب می شود سرخالو بتواند به شما، در جلوگیری از آب مروارید کمک کند.

۵) جلوگیری از بیخوابی:

زمانی که میزان هموگلوبین کاهش پیدا می کند فرد با بی خوابی رو به رو می شود. لیچی دارای مقدار زیادی مس بوده و می تواند سلول های قرمز خون را زیاد کند. بنابر این یکی از راه های عالی برای مبارزه با بی خوابی مصرف لیچی می باشد.

۶) افزایش میل جنسی:

لیچی دارای پتاسیم، مس و ویتامین C بوده و می تواند سبب افزایش میل جنسی شود.

۷) جلوگیری از سرطان:

لیچی دارای خواص ضد سرطانی است. مصرف لیچی یا آب آن می تواند در جلوگیری از ابتلا به سرطان جلوگیری کند. با توجه به تحقیقاتی که بر روی آب لیچی انجام شده است، مشخص شده که آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدی که در آن وجود دارد، دارای خواص ضد سرطانی بوده و به خصوص برای مقابله در برابر سرطان سینه بسیار موثر است.

۸) تقویت استخوان ها:

لیچی دارای ترکیباتی مانند منیزیم، فسفر، مس، آهن، منگنز و ترکیبات دیگری است که برای سلامت استخوان ها لازم می باشند. این ترکیبات می توانند باعث افزایش جذب کلسیم در استخوان ها شده و سبب تقویت سلامت آن شوند.

۹) بهبود گوارش:

از گذشته های دور از لیچی به عنوان درمانی برای درد های شکمی و کمک به گوارش استفاده می کردند. لیچی دارای مقدار زیادی آب می باشد که می تواند به عنوان تسکین کننده ای برای معده عمل کند. علاوه بر این، فیبر موجود در لیچی تاثیر مثبت بسیاری بر گوارش دارد. اگر دچار مشکلاتی مثل یبوست هستید، لیچی چاره ی مشکل شما است.

۱۰) کمک به کاهش وزن:

لیچی دارای کالری ناچیزی است و علاوه بر آن دارای فیبر زیاد و آب فراوانی است که تمام این موارد به همراه مقدار کم چربی در آن، لیچی را به گزینه ای مناسب برای کاهش وزن تبدیل کرده است.

۱۱) مقابله با آنفولانزا:

لیچی دارای الیگونول است که جلوی تکثیر ویروس را می گیرد و برای مبارزه با آنفولانزا بسیار مفید است.

لیچی

خواص لیچی برای پوست و مو

۱) بهبود لکه های پوستی:

لیچی دارای مقدار قابل توجهی ویتامین C می باشد و این موضوع سبب شده لیچی بتواند به بهبود لکه های پوستی کمک کند. برای این مقصود، کافی است چهار الی پنج عدد لیچی بدون دانه را پوست بگیرید و له کنید، تا به خمیر تبدیل شود. حالا مقداری پنبه داخل خمیر قرار دهید و پنبه را یا بر روی تمام قسمت های صورت و یا تنها نقاطی که دارای لک می باشد بزنید. سپس پانزده دقیقه صبر کنید و در نهایت صورتتان را به کمک پارچه ای که آن را در آب سرد قرار داده بودید، پاک کنید.

۲) بهبود آفتاب سوختگی:

آفتاب سوختگی می تواند سبب قرمزی پوست، تاول، درد و خارش شود. استفاده از لیچی به همراه ویتامین E روشی عالی برای کاهش این مشکل می باشد. کافی است شما، پوست سه تا چهار عدد لیچی را همراه با دانه هایش جدا کرده و سپس آب لیچی را خارج کنید.

حالا، کپسول ویتامین E را سوراخ کنید و مواد داخل آن را به همراه آب لیچی ترکیب کنید. در ادامه می بایست، ترکیب را بر روی قسمت های آفتاب سوخته بگذارید و اجازه دهید سی دقیقه بماند. در پایان هم به همراه آب سرد شست و شو دهید.

۳) پیشگیری از نشانه های پیری:

لیچی می تواند علائم پیری پوست را به تاخیر بیندازد. برای این موضوع کافی است چهار الی پنج عدد لیچی را پوست گرفته و دانه ی آن را خارج کنید. سپس یک چهارم، موز را به همراه لیچی له کنید تا تبدیل به خمیر شود. حالا این ترکیب را به شکل دورانی روی صورت و گردنتان بزنید و اجازه دهید پانزده دقیقه بماند. در پایان هم، با آب سرد شست و شو دهید.

۴) افزایش رشد مو:

اگر از سرخالو به شکل موضعی استفاده کنید، می تواند به رشد موهای شما کمک کند. به این صورت که آب هفت الی هشت عدد لیچی را بگیرید و آن را همراه با دو قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. حالا ترکیب به دست آمده را بر روی پوست سرتان گذاشته و ماساژ دهید. در ادامه بگذارید شصت دقیقه بماند و در پایان هم به همراه شامپویی ملایم شست و شو دهید.

۵) افزایش درخشش مو:

این روز ها شاهد این موضوع هستیم که میزان درخشش موها به دلیل آب و هوای موجود، کاهش پیدا کرده است. شما برای حل این مشکل کافی است به سراغ لیچی بروید. تا به طرز معجزه آسایی بتواند سبب افزایش درخشش و نرمی موهایتان شود. برای این مقصود، کافی است، هشت الی ده عدد لیچی را له کنید تا پالپ آن را به دست بیاورید. سپس آن را بر روی موهایتان قرار داده و پس از گذشت پانزده دقیقه موهایتان را شست و شو دهید. لیچی دارای ویتامین C، مس و آهن می باشد که برای موها مفید می باشند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب