farsi beauty

روش های لاغری و از بین بردن چربی های شکم در یک ماه

لاغری

یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد این است که که بتوانند به کاهش وزن و تناسب اندام دست یابند. آب کردن چربی های شکم و پهلو یکی از اصلی ترین معضل های افرادی است که به دنبال لاغری هستند. اما بدانید که لاغری شکم و پهلو غیر ممکن نبوده و می توانید با انجام یک سری نکات و رعایت توصیه هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت به راحتی وزن کم کنید و  از شر چربی های اطراف شکم  و پهلو تان خلاص شوید. این نکات و توصیه ها عبارتند از:

سوزاندن کالری و کم کردن کالری مصرفی

برای اینکه بتوانید کالری بیشتری بسوزانید و با سرعت بیشتری وزن کم کنید لازم است که ورزش به خصوص پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهیدو علاوه بر آن باید نسبت به مواد غذایی مصرفی خود دقت بیشتری را به خرج دهید و میزان کالری مصرفی خود را تا حد امکان کم کنید.

استرس را از خود دور کنید.

افزایش استرس سبب ترشح هورمونی در بدن می شود که به دنبال آن بدن نیاز به غذای شور و شیرین پیدا می کند و اینگونه عادت غذایی بدنتان بهم خواهد خورد.

کمتر و آهسته تر غذا بخورید.

برای اینکه بتوانید هر چه زود تر از شر چربی های اطراف شکم و پهلو تان خلاص شوید باید مقدار غذایتان را کاهش دهید و از پرخوری اجتناب کنید.

علاوه بر آن سعی کنید که در ظرف های کوچک تر و به آرامی غذا بخورید. این کار سبب می شود که شما زودتر احساس سیری کنید و دست از غذا بکشید. همچنین فراموش نکنید که غذای شما تا حد امکان باید چرب و روغنی نباشد.

لاغری

هدف خود را مشخص کنید.

برای اینکه در  دوره ی لاغری و کاهش وزن اعتماد به نفس خود را از دست ندهید، ضروریست که برای خود در طول این مسیر اهدافی را مشخص کنید. این کار سبب می شود که برای رسیدن به هر یک از اهداف اشتیاق بیشتری داشته باشید و علاوه بر آن تلاشتان را بیشتر و بیشتر کنید.

مصرف فیبر را فراموش نکنید.

مواد غذایی فیبر دار در این دوره بسیار برای شما مناسب است، چرا که سبب می شود شما برای مدت زیادی احساس گرسنگی نکنید همچنین موجب کاهش سطح کلسترول خون نیز می شود.

 

ورزش و موسیقی

ورزش و بدنسازی را در برنامه تان قرار دهید.

برای کاهش وزن لازم است که بسیار ورزش کنید. شما می توانید به باشگاه بروید و یا در خانه ورزش کنید. ورزش های هوازی برای شما بسیار مناسب اند و موجب کاهش وزن و لاغری شما می شوند. به همین سبب لازم است که در هفته 5 بار و هر بار به مدت 30 دقیقه فعالیت های هوازی داشته باشید. که بهتر است صبح ها و قبل از خوردن صبحانه انجام شود.

فعالیتتان را افزایش دهید.

برای لاغری لازم است که فعالیتتان را در روز افزایش دهید و بسیار فعال و پر تحرک باشید. برخی از کارهایی که موجب لاغری شما می شود عبارتند از:

  • پیاده روی بعد از هر وعده غذایی
  • استفاده از پله به جای آسانسور
  • بازی با فرزندانتان
  • شرکت در کلاس های رقص

خوردن غذای تند را فراموش نکنید.

خوردن غذای تند از آن جهت برایتان مناسب است که سبب می شود سوخت و ساز بدنتان افزایش یابد و شما کالری بیشتری را بسوزانید.

 

سبزیجات و میوه ها

به مقدار کافی میوه و سبزیجات بخورید.

میوه و سبزیجات از آن جهت که حاوی مقادیر زیادی ویتامین و فیبر هستند برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفیدند.

برای اینکه غذای کمتری بخورید بهتر است که قبل از  غذا سالاد بخورید تا از میزان گرسنگی شما کاسته شود. علاوه بر آن خوردن میوه در طول روز را فراموش نکنید. همچنین بهتر است که برای شام به جای غذا سالاد میل کنید.

هرگز به خودتان گرسنگی ندهید.

در صورتی که بدنتان برای مدت زمان طولانی بدون غذا باقی بماند سبب می شود که بدنتان احساس کند که زمان گرسنگی و قحطی است. بنابراین بدن در این زمان تمام کالری را ذخیره می کند.

شامتان را به موقع بخورید.

در صورتی که شامتان را دیر بخورید غذایتان به خوبی هضم نخواهد شد و در نتیجه شما به مشکلات گوارشی دچار خواهید شد و به سبب آن برنامه ی غذایی کاهش وزنتان دچار اختلال خواهد شد.

به اندازه کافی بخوابید.

کم خوابی موجب می شود که هورمون استرس بیشتر تولید شود و علاوه بر آن سبب می شود که چربی های شکمی تجمع پیدا کنند.

 

فست فود

فست فود و غذا های سرخ کردنی را فراموش کنید.

بهتر است که از غذا های بخار پز شده و آب پز شده استفاده کنید. مصرف غذا های سرخ شده موجب افزایش وزن و چاقی خواهد شد.

از مصرف قند خودداری کنید.

برای پایین آوردن قند خون و کنترل دیابت باید از مصرف قند پرهیز کنید.

غذا های شور و نمکی را کنار بگذارید.

خوردن نمک و غذا های شور موجب بروز نفخ می شود چرا که آب در بدن باقی می ماند. بنابراین باید مواد غذایی شور و  پر نمک را از رژیم غذایی خود پاک کنید.

به هیچ عنوان الکل ننوشید.

مصرف الکل باعث می شود که کالری های غیر ضروری به مقدار زیاد اضافه شود و در برنامه ی ورزشی تان اختلال ایجاد کند.

برنج قهوه ای بخورید.

خوردن برنج قهوه ای از آنجا که دارای مقدار زیادی فیبر است بسیار مفید است. علاوه بر آن کالری کم آن دلیل محبوبیت آن می باشد. با خوردن برنج قهوه ای علاوه بر اینکه برای مدت زمان بیشتری احساس گرسنگی نخواهید کرد، به پایین آمدن میزان کلسترول بدنتان نیز کمک خواهد کرد.

استفاده از جو دوسر

با مصرف جو دوسر شما برای مدت زمان زیادی احساس سیری می کنید و انرژیتان نیز برای آن مدت کاملا تامین شده است، که این امر موجب می شود سوخت و ساز بدنتان افزایش پیدا کند و شما بیشتر کالری بسوزانید.

مصرف کاهو

کاهو نیز مانند دیگر سبزیجات آب و فیبر فراوانی دارد و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه میدارد.

 

بادام

خوردن بادام

بادام سیرکننده ی بسیار خوبی است زیرا حاوی پروتئین و چربی های اشباع نشده است. خوردن بادام به از بین رفتن چربی های شکمی کمک بسیاری می کند.

خوردن آجیل و مغز ها

آجیل حاوی مقادیر زیادی امگا3 و فیبر است که به کاهش وزن شما کمک می کند.

نوشیدن چای یخی

برای کاهش کالری و از بین رفتن چربی ها به جای نوشیدن نوشیدنی های مضر و پرکالری مانند دلستر، نوشابه و.. چای یخی بنوشید.

خوراک لوبیا

لوبیا دارای پروتئین و فیبر فراوان می باشد که باعث می شود شما برای مدت طولانی احساس سیری کنید و میلی به خوردن دیگر غذا ها نداشته باشید.

 

آب خوردن

آب بنوشید.

نوشیدن آب اشتها و میل شما را به غذا کم می کند، علاوه بر آن با افزایش سوخت و ساز بدن همراه است. نوشیدن روزانه 8 لیوان آب را فراموش نکنید.

دارچین را از یاد نبرید.

در صورتی که مزاجتان سرد است، دارچین می تواند گزینه ی مناسبی برای لاغری شما باشد. چرا که دارچین سرعت چربی سوزی را افزایش می دهد.

کنجد بخورید.

کنجد به سبب داشتن طبع گرم سبب افزایش چربی سوزی می شود.

هل و چوب میخک

هل داری خواص چربی سوزی است و به شما در کم کردن وزنتان کمک می کند. علاوه بر آن برگ میخک نیز می تواند تاثیرات خوبی را بر بدن شما در زمان کاهش وزن داشته باشد.

 

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب آنزیم های چربی سوز بدن را تحریک می کند و سطح قند خون را تنظیم می کند و علاوه بر آن باعث کاهش احساس گرسنگی می شود.

در غذایتان زردچوبه بریزید.

زردچوبه برای سلامتی بسیار مناسب است و علاوه بر آن به از بین رفتن چربی ها نیز کمک می کند.

 از سیاه دانه غافل نشید.

سیاه دانه دارای خواص چربی سوزی است و می تواند چربی های شکم و پهلو را از بین ببرد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب