farsi beauty

طرز تهیه لوکوم لبو به روش ترکیه ای

لوکوم لبو

لوکوم لبو که شیرینی شبیه به باسلوق می باشد شیرینی پر طرفدار است که اصالتش به کشور ترکیه باز می گردد .این شیرینی بسیار خوش طعم و ساده می باشد و شما به سادگی می توانید صاحب یک بشقاب لوکوم لبو باشید. پس با ما همراه باشید تا طرز تهیه ی این شیرینی فوق العاده را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

نشاسته ی ذرت

نشاسته ی ذرت

آب لبوی پخته شده

آب لبوی پخته شده

شکر

شکر

آرد قنادی

آرد قنادی

پودر ژلاتین

پودر ژلاتین

وانیل

وانیل

کره

کره

گلاب

گلاب

پودر نارگیل

پودر نارگیل

آب سرد

آب سرد

 

طرز تهیه ی لوکوم لبو

مرحله اول :

در ابتدا ژلاتین را به همراه آب سرد درون کاسه ای ریخته و هم میزنیم. سپس کاسه را بر روی بخار کتری یا سماور می گذاریم تا ژلاتین آب شده و شفاف شود.

مرحله ی دوم :

حالا نوبت به آب لبو است. آب لبو را داخل قابلمه ای ریخته و آرد قنادی و شکر را به آن اضافه می کنیم و مواد درون قابلمه را با یکدیگر مخلوط می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آرد به خوبی باز شود.

مرحله ی سوم :

پس از زمان کوتاهی که آب لبو داغ شد ژلاتین شفاف شده را به مواد اضافه کرده و هم میزنیم. در این مرحله باید مواد را به آرامی آن قدر هم بزنیم تا به غلظت مناسب برسد. این کار را (هم زدن) سی دقیقه ادامه دهید.

مرحله ی چهارم:

در این مرحله گلاب را به همراه کره و وانیل به موادمان اضافه می کنیم و به مدت سه دقیقه موادمان را هم می زنیم. پس از ذوب شدن کره، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و در گوشه ای دیگر از آشپزخانه ظرف پیرکس را با مقداری روغن نمناک کرده ودوباره به سراغ قابلمه می آییم و مایه لوکوم را  داخل ظرف ریخته و صبر میکنیم تا کامل خنک شود.

مرحله ی آخر :

در مرحله ی آخر ظرف را داخل یخچال می گذاریم و صبر می کنیم تا لوکوم خوش طعممان خودش را بگیرد. سپس ظرف را از یخچال خارج می کنیم و لوکوم را با چاقو برش می دهیم و در پودر نارگیل می غلطانیم. لوکوم های لبوی شما آماده است.

نوش جان

منبع تصویر ashpazz_bashee

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب