farsi beauty

روش های مراقبت از لب، راز مراقبت لب چیست؟

مراقبت از لب

داشتن لب هایی مرطوب و سالم یکی از مهم ترین  راز های زیبایی است. افراد اکثرا گمان می کنند همین که لب های برجسته ای داشته باشند تمام راه زیبایی لب را طی کرده اند در حالی که رنگ و رطوبت لب ها یکی از مهم ترین معیار ها محسوب می شود . ما در فارسی بیوتی چند روش فوق العاده برای مراقبت و ایجاد لب هایی خیره کننده را با شما مرور خواهیم کرد.

لب هایتان را در معرض آلودگی ها قرار ندهید :

وجود آلودگی های محیط اطرافتان سبب پیری زودرس لب ها می شود. بنابر این از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده ، دود سیگار و مواد شیمیایی به شدت بپرهیزید. زیرا سبب می شود رنگ لب هایتان تیره شده و چروک به نظر برسد. این نکته را فراموش نکنید که سیگار کشیدن این مساله را چند برابر کرده و لب هایی بد رنگ و رنگ پریده برای شما به ارمغان خواهد آورد.

هرگز با آرایش لب به تخت خواب نروید :

محصولات آرایشی و شیمیایی برای پوست شما بسیار مضر می باشند و لب ها  هم از این قائده جدا نیستند. بنابر این قبل از خواب حتما لب هایتان را با محصولات پاک کننده ی آرایشی پاک کنید .حتی اگر تصور می کنیدهیچ اثری از رژ لب و .. بر روی آن باقی نمانده است.

لب

تر کردن لب ها با  روغن نعنا فراموش نشود :

به کار گیری روغن نعنای فلفلی  یکی از بهترین روش ها برای بهبود گردش خون در لب ها است. همچنین نعنا با ایجاد حس خنکی در لب ها سبب از بین رفتن و تسکین خشکی آن می شود. همچنین شما می توانید با ترکیب روغن نعنای فلفلی با روغن نارگیل یک بالم لب فوق العاده تهیه کرده و در طول شبانه روز از آن استفاده کنید تا خودتان شاهد تغییر بی نظیر لب هایتان باشید.

از آب لیمو برای روشنایی لب ها استفاده کنید :

برای استفاده از این روش در ابتدا باید مراقب باشید که لب هایتان زخم و ترک خوردگی نداشته باشد.زیرا در غیر این صورت احساس سوزش خواهید داشت. بعد از اینکه مطمئن شدید لب هایتان سالم است .چند قطره آب لیمو را با استفاده از پنبه به لب ها بمالید و شاهد روشن شدن و طراوت بی نظیر آن باشید.

از آلوئه ورا برای آب رسانی لب هایتان استفاده کنید :

آلوئه ورا یکی از بهترین مواد برای ایجاد ظاهری زیبا از لب ها است .همچنین آلوئه ورا دارای خاصیت ترمیم کنندگی و تسکین دهندگی است و استفاده از آن یکی از بهترین روش ها برای مراقبت از لب ها می باشد. برای این کار می توانید ژل خالص آلوئه ورا ، را خریداری کرده و یا از ژل موجود در گیاه آن استفاده کنید.

آبرسانی به لب هایتان را در اولویت قرار دهید:

اکثر افراد به این امر مهم توجه نمی کنند که یکی از بیشترین دلایل خشکی لب ها، کمبود آب بدن می باشد . بنابر این خوردن هشت لیوان آب در شبانه روز تاثیر بسیار زیادی برای از بین بردن خشکی لب ها خواهد داشت.

لب

حتما اسکراب لب با پایه ی توت فرنگی را امتحان کنید :

توت فرنگی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین c می باشد و گزینه ی عالی برای تغذیه ی لب های شما است. برای تهیه ی این اسکراب بی نظیر، توت فرنگی را له کنید و آن را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید. نتیجه ،فوق العاده خواهد شد.

ماساژ لب ها را فراموش نکنید :

سعی کنید با استفاده از روغن های مفید، روزانه به مدت پنج دقیقه لب هایتان را ماساژ دهید . این عمل باعث بهبود گردش خون و مراقبت از لب ها میشود و مواد مورد نیاز آن را تامین می نماید.

دست کاری کردن و خیس کردن لب ها با زبان ممنوع :

این نکته را برای همیشه به خاطر بسپارید که لب ها  لایه ی محافظتی ندارند و با دست کاری کردن لب هایتان آن را در معرض آلودگی ها قرار می دهید. همچنین خیس کردن لب ها با زبانتان کار اشتباهی است .زیرا تنها ،چند دقیقه آن را مرطوب میکند ولی پس از آنکه بزاق دهانتان تبخیر شد لب ها از حالت عادی خشک تر می شوند .زیرا آنزیم های بزاق برای بافت حساس و لطیف لب بسیار خشن هستند بنابر این از این عمل به شدت خودداری کنید. علاوه بر این سعی کنید با دهان باز نفس نکشید زیرا با عبور هوا از روی لب ها، لب هایتان خشک می شوند.

رژ لب

رژ لب

در برابر نور خورشید مراقب لب هایتان باشید :

با توجه به آزمایشی که در سال 2005 بر روی 299 نفر انجام شد .ثابت شد که در میان افرادی که از ضد آفتاب استفاده کرده بودند تنها 37 نفر از آنها علاوه بر پوست صورت به لب هایشان هم ضد آفتاب زده بودند. لازم است بدانید  علاوه بر پوست صورتتان لب های شما هم در برابر نور خورشید حساس و آسیب پذیر می باشد.بنابر این با استفاده ی روزانه از کرم های ضد آفتاب مناسب، روند پیری خود را به تاخیر بیندازید. همچنین این نکته را به خاطر بسپارید که علاوه بر نور خورشید دستگاه های سولاریوم هم می توانند به لب هایتان آسیب برسانند.

با ویتامین E از لب هایتان پنبه بسازید :

ویتامین E سبب بهبود گردش خون در لب ها شده و باعث تولید سلول های جدید پوست می شود . همچنین استفاده از ویتامین E لب های شما را به نرمی پنبه خواهد کرد. برای این کار کپسول ویتامینE را شکاف داده و روغن آن را به لب هایتان بمالید.

لب هایتان را لایه برداری کنید :

سعی کنید شب ها پیش از آنکه به رخت خواب بروید ، کمی کرم مرطوب کننده ی باکیفیت به لب هایتان بمالید. و پس از بیدار شدن از خواب با حوله ای تمیز یا مسواک  پوست های خشک شده و مرده ی لبتان را آرام آرام جدا کنید .این کار سبب بالا رفتن گردش خون در لب ها می شود.

رژ لب

رژیم غذایی مناسب و سالم را پشت گوش نیندازید:

علاوه بر پوست ، رژیم غذایی سالم و مناسب سبب سلامت لب های شما نیز خواهد شد . زیرا ویتامین ها و مواد مغذی به صورت کاملا مستقیم بر روی لب های شما تاثیر میگذارند. بنابر این سعی کنید از رژیم غذایی مناسب و مغذی استفاده کنید.

دارو های خود را چک کنید و آنها را زیر نظر داشته باشید :

تمامی محصولاتی که برای لب های شما وجود دارند به شکل یکسانی تولید نشده اند.بالم لب دارای شی باتر ، کره ی کاکائو و روغن نارگیل است و از لب ها در برابر گرما و آلودگی محافظت می کند. این در حالی است که ترکیباتی مانند کافور لب هارا بسیار خشک می کند .مراقب باشید برای سلامت لب هایتان از محصولات تاریخ گذشته و محصولاتی که مشکلی در سلامت و کیفیت آنها وجود دارد استفاده نکنید .

لب

برای زیبایی و مراقبت از لب هایتان ، رنگ های گیاهی طبیعی را انتخاب کنید :

اگر شما هم از آن دسته از افرادی می باشید که به دنبال روشی ساده و طبیعی برای زیبایی و سلامت و خوش رنگی لب هایتان هستید . رنگ های گیاهی ، انتخاب بسیار مناسبی است. این مواد مانند رژ لب های سنگین به پوست لب شما آسیبی نزده و لبتان را خشک نمی کند . استفاده از آب تمشک یا آب انار ، انتخاب فوق العاده ای است که به صورت موقت رنگ لب هایتان را صورتی می کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب