farsi beauty

روشن شدن پوست با روش های طبیعی، راز روشن شدن پوست در چیست؟

پوست روشن

قبل از اینکه سایرین شخصیت و اخلاقیات شمارا بشناسند ابتدا با ظاهر شما مواجه می شوند و قضاوت نکردن هرکس از روی چهره تقریبا امری انکار نشدنی است.یکی از اصلی ترین بخش های چهره ی ما ،پوست صورتمان است. رنگ پوست هم مانند بسیاری از چیز های دیگر امری سلیقه ای است و افراد آن را تیره، برنزه یا روشن می پسندند. اگر شما خواهان داشتن پوستی روشن و شفاف هستید روش های درمانی طبیعی و خانگی زیادی برای سفید کردن پوست صورت وجود دارد.

عوامل زیادی مانند آلودگی محیطی، شرایط پزشکی، استرس، خشکی پوست، در معرض نور خورشید ماندن به مدت طولانی، استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و سبک زندگی نادرست می تواند بر رنگ پوست تاثیر بگذارد و آن را تیره کند.

شما می توانید با رعایت برخی نکات و استفاده ی مداوم از ماسک های طبیعی پوست صورتتان را روشن و شفاف کنید. در ادامه با سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا با این روش ها آشنا شوید.

عادات غلط خودتان را اصلاح کنید

انتظار معجزه نداشته باشید

هنگامی که شما از روش های طبیعی استفاده می کنید نمی توانید این انتظار را داشته باشید که ناگهان پوستتان روشن شود و در طول یک هفته شما به نتیجه ی دلخواهتان برسید اما هر رنگ پوستی که داشته باشید می توانید با انجام این روش ها آن را یک تا دو درجه روشن تر کنید. با رعایت نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم می توانید به هدفتان برسید اما زمانی پوست شما روشن تر و شفاف تر می شود که این روش ها را به صورت منظم و مداوم انجام دهید.

از پوستتان در برابر نور خورشید محافظت کنید

همانطور که می دانید یکی از عواملی که سبب تیره شدن پوست می شود قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ی فرا بنفش است. می توانید برای محافظت از پوستتان در برابر نور خورشید، در مواقع غیر ضروری از خانه خارج نشوید. در مواقعی که نمی توانید این کار را انجام دهید اجازه ندهید نور خوشید مستقیما به صورتتان برخورد کند و از سایبان یا کلاه استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب در تمامی فصل های سال مخصوصا در تابستان را فراموش نکنید. از ضدآفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید. شما باید از پوستتان در برابر دو اشعه  UVA و UVB که در نور خورشید موجود هستند محافظت کنید .برخی متخصصین معتقدند 15SPF برای مراقبت از پوست در برابر این دو اشعه کافی نیست بنابراین باید از کرم های ضد آفتابی استفاده کنید که دارای حداقل 30  SPF یا بالاتری باشند تا از رسیدن بخش اعظم نور آفتاب به پوست شما جلوگیری کنند. بنابراین با رعایت چنین نکاتی شما به روشن شدن پوستتان همچنین جوانسازی آن کمک شایانی خواهید کرد.

لایه برداری برای روشن تر شدن پوست

لایه برداری چگونه به روشن شدن پوست کمک می کند؟ این روش سلول های مرده ی پوست شما را تا حدودی از بین می برد و سبب می شود لایه ی زیرین که در معرض نور آفتاب نبوده و روشن تر و شفاف تر است ، نمایان شود.

شما می توانید بدون استفاده از دستگاه مخصوص و با دست لایه برداری صورتتان را انجام بدهید و با این کار به روشن شدن پوستتان کمک کنید. اما می توانید برای صوورتتان از یک برس مخصوص لایه برداری نرم و برای بدن از یک برس خشک استفاده کنید. اما گاهی هم می توانید از دستگاه های مخصوص لایه برداری استفاده کنید. دستگاه ها عمیق تر لایه برداری می کنند اما پیشنهاد می شود برای راحتی بیشتر از روش های دستی استفاده کنید.

استفاده از کرم های لایه بردار سبب می شود سلول های مرده راحت تر از بین بروند اما باید کرم مناسب پوستتان را انتخاب کنید تا به پوستتان آسیب وارد نشود.

ماسک های خانگی برای روشن شدن پوست

سیب زمینی

سیب زمینی موثر در روشن شدن پوست

ویتامین C می تواند پوستتان را روشن و درخشان کند و سیب زمینی دارای مقادیر زیادی ویتامین C است . این ویتامین در اکثر کرم هایی که روزانه استفاده می کنید وجود دارد اما استفاده از سیب زمینی به صورت مستقیم روی پوست می تواند جذب این ویتامین را چند برابر کند.

می توانید از سیب زمینی برای روشن شدن پوست به این روش استفاده کنید:

سیب زمینی را به قطعات ضخیم برش بدهید و آن را روی تمامی بخش های صورت ماساژ دهید. اجازه دهید پوستتان خشک شود و بعد صورتتان را با آب گرم بشویید.این ماسک را چندین بار در هفته استفاده کنید تا پوستی شفاف و روشن داشته باشید.

با زرد چوبه پوستی روشن داشته باشید

زردچوبه ادویه ایی هندی است که در تمامی غذاها استفاده می شود و پر از خواص برای بدن ماست. اما برخی معتقدند این ادویه می تواند بر روشن شدن پوست نیز اثر بگذارد. زردچوبه از تولید ملانین که سبب تیرگی پوست می شود جلوگیری می کند. این نظریه پشتوانه ی علمی ندارد اما افراد زیادی که از آن برای روشن شدن پوست استفاده کرده ،به نتیجه دلخواهشان رسیده اند.

می توانید از زرد چوبه به این روش استفاده کنید:

زرد چوبه را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید .این ترکیب نباید خیلی سفت یا شل باشد. این مخلوط را روی تمامی بخش های صورت یا بخش هایی که می خواهید روشن تر شود ماساژ دهید. بعد از گذشت بیست دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

اگر نگران زرد شدن پوستتان هستید می توانید با استفاده از گلاب زردی آن را از بین ببرید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا

استفاده از ماسک آلوئه ورا به صورت خالص می تواند برای روشن شدن پوست بسیار مفید باشد. آلوئه ورا یک نوع کاکتوس است که می توانید آن را در خانه نگه دارید. بیشترین میزان استفاده از آلوئه ورا برای تسکین پوست های سوخته است اما دارای ترکیباتی به نام آنتراکینون است که کمک به لایه برداری پوست می کند و سبب روشن و شفاف شدن پوست می شود.

آلوئه ورا در اکثر لوسیون ها و کرم ها استفاده می شود اما استفاده از آلوئه ورای خالص روی صورت می تواند بسیار مفید باشد.

روش استفاده از آلوئه ورا برای روشن شدن پوست:

آلوئه ورا را به صورتتان بمالید و بیست دقیقه صبر کنید تا جذب شود. می توانید صورتتان را با آب گرم بشویید اما اگر برایتان دشوار نیست نیازی به پاک کردن آن نیست.

لیمو ترش برای روشن شدن پوست

لیمو ترش حاوی اسید سیتریک است که اثر روشن کنندگی بالایی روی پوست شما دارد. همچنین لیمو ترش به دلیل داشتن اسید های آلفا هیدروکسی مانند یک لایه بردار عمل می کند و پوست را شفاف می کند.

روش استفاده از ماسک آب لیمو برای روشن شدن پوست:

به  نسبت مساوی آب لیمو ترش را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود .این کار سبب می شود تحریک و التهاب پوست کاهش یابد. با کمک پنبه این ترکیب را به صورت یا نواحی تیره ی بدن بکشید. بعد از گذشت ده دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.

بعد از استفاده از این ماسک از کرم مرطوب کننده استفاده کنید زیرا احتمال دارد پوستتان خشک شود.

آب لیمو پوست را نسبت به نور خورشید حساس تر می کند، دقت داشته باشد بلافاصله بعد از استفاده از این ماسک در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

نارگیل تازه یک روشن کننده ی طبیعی

استفاده از آب نارگیل سبز می تواند در روشن شدن پوست بسیار موثر باشد . این روش به صورت علمی به اثبات نرسیده اما تجربیات افراد نشان داده است که آب نارگیل سبز به عنوان یک روشن کننده و نرم کننده ی طبیعی قابل استفاده است.

روش استفاده از نارگیل سبز :

آب نارگیل طبیعی یا یک نارگیل تازه تهیه کنید. با استفاده از پنبه آب نارگیل را به تمامی نواحی صورت بکشید. بعد از گذشت بیست دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.

 

ماسک های لایه بردار برای روشن شدن پوست

ماسک زردچوبه

ماسک زرد چوبه

استفاده از این ماسک برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است

روش استفاده از ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست:

دو قاشق پودر بلغور جوی دو سر و کمی زرد چوبه را با هم مخلوط کنید و به آن مقدار کمی آب لیمو اضافه کنید . ترکیب به دست آمده نباید خیلی شل باشد. این ماسک را به صورتتان بزنید و بعد از خشک شدن آن ، صورتتان را با آب گرم بشویید. در هنگام شست و شو می توانید پوستتان را به صورت دورانی ماساژ دهید تا لایه برداری بهتر انجام شود.

ماسک گلاب برای روشن شدن پوست

گلاب برای روشن شدن پوست بسیار مناسب است و می تواند تیرگی دور چشم و دیگر نواحی پوست را بر طرف کند.

روش استفاده از گلاب برای شفاف و روشن شدن پوست:

برای درست کردن ماسک گلاب دو قاشق غذاخوری گلاب را با دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید .سپس به این ترکیب یک قاشق غذاخوری آرد نخود اضافه کنید .پس از اینکه به خوبی این مواد را باهم ترکیب کردید .به عنوان ماسک ازآن استفاده کنید و بیست دقیقه بعد صورتتان را با آب گرم بشویید .

ماسک شیر

استفاده از ماسک شیر یا ماست

استفاده از ماست یا شیر می تواند برای روشن شدن پوست بسیار مفید باشد زیرا این دو حاوی اسید های آلفا هیدروکسی هستند که یک لایه بردار مناسب برای پوست صورتتان محسوب می شود. استفاده از ماست و شیر پرچرب توصیه نمی شود زیرا آنزیم های لازم را ندارد.

روش استفاده از ماسک ماست و شیر:

ماست یا شیر ساده را با بلغور جوی دوسر ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوستتان بگذارید. اجازه دهید بیست دقیقه این ماسک روی صورتتان بماند و بعد با آب گرم با حرکات دورانی صورتتان را بشویید.

می توانید از ماست یا شیر به تنهایی استفاده کنید . یک پنبه را به شیر یا ماست آغشته کنید و به صورتتان بکشید. ماست یا شیر به عنوان یک پاک کننده و لایه بردار عمل می کنند.

ماسک آب لیمو و عسل

عسل یک لایه بردار طبیعی است و هنگامی که آب لیمو که یک روشن کننده است ترکیب شود سلول های تیره ی پوست را از بین می برد و پوستتان را روشن تر می کند. و همچنین عسل یک نرم کننده ی طبیعی است که می تواند خشکی که بعد از استفاده از آب لیمو ایجاد می شود را بهبود بخشد.

روش استفاده از ماسک آب لیمو و عسل برای لایه برداری و روشن شدن پوست:

آب لیمو و عسل را باهم مخلوط کنید و به این ترکیب یک قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر اضافه کنید . این ماسک را روی تمامی قسمت های صورت یا نواحی تیره بگذارید و بعد از گذشت بیست دقیقه با آب گرم به صورت دورانی ماساژ دهید و بشویید.

 

ماسک آرد نخود، بهترین لایه بردار

ماسک آرد نخود بهترین ماسک برای پوست های حساس است. بدون ایجاد تحریک یا خارش پوست آن را لایه برداری می کند و سبب کش آمدن و خشکی پوست شما نمی شود.

روش استفاده از آرد نخود برای لایه برداری از پوست:

دو قاشق غذا خوری آرد نخود را با آب مخلوط کنید . می توانید در این ماسک به دلخواه و برای تاثیر بیشتر زرد چوبه یا آب لیمو اضافه کنید. این ماسک را با دقت به پوستتان بزنید و بعد از خشک شدن آن، صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه، آرد نخود و گلاب

این ماسک از ترکیب آرد نخود ، زرد چوبه و گلاب تشکیل می شود که علاوه بر روشن و شفاف کردن پوست خاصیت ترمیم کنندگی پوست را هم دارد.

روش استفاده از این ماسک برای روشن شدن پوست:

پودر زرد چوبه، آرد نخود و گلاب یا آب را با نسبتی مساوی با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده نباید شل یا سفت باشد. این ماسک را به تمامی نواحی صورت یا بخش های تیره بدن بزنید و بعد از پانزده دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک خیار

خیار موثر در روشن شدن پوست

خیار همانند سیب زمینی حاوی ویتامین C است و برای شفاف و روشن شدن پوست بسیار مفید است.

روش استفاده از ماسک خیار:

می توانید از خیار به تنهایی برای رفع تیرگی ها و روشنی پوست استفاده کنید .چند تکه خیار را بر روی پوستتان قرار دهید و بعد از چند دقیقه صورتتان را بشویید .این کار را در روز دو بار انجام دهید.

ماسک خیار و عسل برای پوست های خشک بسیار مناسب است . خیار و عسل را باهم ترکیب کنید و این ماسک صورت را به مدت بیست دقیقه روی صورتتان بگذارید و سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب