farsi beauty

طرز تهیه سالاد عدس رژیمی خوشمزه و خوش رنگ

سالاد عدس

سالاد عدس یکی از  سالاد های خوشمزه و پر طرفدار است. این سالاد نوعی سالاد پاییزی و زمستانی است که در تهیه آن از لبو و انار هم می توان استفاده کرد که باعث می شود طعم خاص و بسیار خوشمزه ای داشته باشد. البته میتوانیم در فصل بهار و تابستان بخاطر نبود این مواد از مواد دیگری استفاده کنیم. حتما این سالاد را در رژیم غذایی خود قرار دهید، علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است، دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن هم می باشد.

مواد لازم برای ۴ نفر

عدس

2 پیمانه

لبو بزرگ

1 عدد

انار دانه شده

1 پیمانه

کلم قرمز

نصف 1 عدد

گشنیز خرد شده

۱/۲فنجان

 

مواد لازم سس

آب لیمو ترش

3 قاشق غذاخوری

روغن زیتون

۱/۴ پیمانه

عسل

۱/۲قاشق چای خوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

 

طرز تهیه سالاد عدس

مرحله اول:

 ابتدا عدس را داخل کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی آن آب می ریزیم تا 30 دقیقه خیس بخورد. برای از بین بردن نفخ آن می توانیم آب عدس را عوض کنیم.

مرحله دوم:

 لبوها را با اسکاج تمیز می کنیم و می شوییم و پوست آن ها را می گیریم و داخل قابلمه قرار می دهیم ؛ تا سطح روی آن را آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا بپزد.

مرحله سوم:

 کلم را می شوییم و داخل آبکش می گذاریم تا آب اضافه خارج شود و روی تخته آشپزخانه بصورت خلالی به مقداری که میخواهیم خورد می کنیم.

مرحله چهارم:

گشنیز ها را هم پاک می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریز ریز خورد می کنیم و به کلم ها اضافه می کنیم.

مرحله پنجم:

 عدس را آبکش می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس کمی آب میریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا بپزند. در ادامه تقریبا دو عدد انار را می شوییم و دانه دانه می کنیم به اندازه 1 پیمانه از آن را داخل کاسه محتوی مواد سالاد می ریزیم. لبو های پخته شده را از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و اجازه می دهیم تا خنک شوند و روی تخته آشپزخانه آن ها را به صورت مکعبی برش می زنیم و به باقی مواد اضافه می کنیم. عدس ها را نیز زماینکه پخته شدند آبکش می کنیم و به مواد سالاد اضافه می کنیم.

مرحله ششم:

سس را طوری که گفته بودیم آماده می کنیم؛ روغن زیتون را به همراه عسل و کمی فلفل سیاه و نمک به مواد اضافه می کنیم و با همزن دستی آن ها را خوب مخلوط می کنیم و کم کم روی سالاد عدس می ریزیم و با قاشق مواد سالاد را هم می زنیم تا به طول کامل سس و مواد به خورد هم بروند.

مرحله آخر:

سالاد را در ظرف مورد نظر ریخته و میل می کنیم.

منبع تصویر madmazel.fingerfood

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب