farsi beauty

10 خواص درمانی پوست لیمو ترش و کاربرد های آن در آشپزی و خانه داری

پوست لیموترش

هرگز پوست لیمو ترش ها را دور نریزید

لیموترش یکی از محبوب ترین میوه ها در بین مردم است و بسیاری از مردم از خواص و ویتامین های آن استفاده می کنند.

همانند برخی میوه ها پوست لیموترش نیز حاوی کاربردهای بسیار زیادی می باشد، در ادامه شما را با ویتامین ها و کاربرد های پوست لیمو ترش آشنا خواهیم کرد.

پوست لیموترش

مهمترین خواص پوست لیمو ترش برای بدن

1. مبارزه با بیماری های پوستی

لیمو ترش و پوست آن یک مبارزه عالی برای چین و چروک، آکنه و پیگمنتیشن هستند و نقاط سیاه روی پوست را از بین می برند.

2. کمک به کاهش وزن و لاغری

پوست ترش می تواند تناسب اندام را برای افراد به ارمغان بیاورد زیرا حاوی پکتین است که وظیفه آن کاهش وزن بدن می باشد.

3. کاهش کلسترول خون

پوست لیمو ترش برای کاهش کلسترول بدن بسیار مفید است و به سلامت قلب کمک می کند، در آن فلاونوئید های پلی فنل وجود دارد که کلسترول خون را به راحتی پایین می آورد.

4. تضمین کننده سلامت استخوان

پوست لیمو ترش حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و کلسیم است که به سلامت استخوان ها کمک می کند، مصرف پوست لیموترش احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید، التهاب وریدی و پوکی استخوان را کاهش می دهد.

5. مقابله با سرطان

مصرف پوست لیمو ترش در پیشگیری و درمان سرطان کمک بسیار زیادی می کند زیرا حاوی سالوسترول و لیمونین است که می تواند بر علیه سلول های سرطانی عمل کند.

6. تضمین سلامت قلب

وجود پتاسیم در پوست لیمو ترش می تواند فشار خون را تنظیم کند و به رفع حملات قلبی، رفع دیابت و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کند.

7. کاهش کمبود ویتامین C بدن

کمبود ویتامین c در بدن منجر به برخی از مشکلات مانند خونریزی های لثه و خونریزی دندان می شود، از آنجایی که پوست لیموترش حاوی اسید سیتریک است می تواند با بیماری های دهان و دندان مبارزه کند.

8. دفع سموم بدن

مصرف پوست لیمو ترش می تواند ایمنی بدن را بالا ببرد و به دلیل داشتن بیوفلونوئید سموم بدن را دفع می کند.

9. درمان استرس اکسیداتیو

پوست لیمو ترش می تواند به کاهش استرس اکسیدکننده کمک بسیار زیادی کند و استرس شما را کنترل کند.

10. پوست لیمو برای سلامت اندام های داخلی

همچنین پوست لیمو ترش برای پاکسازی کبد، تقویت کپیلاریز، بهبود چرخه خون، پیشگیری از سکته مغزی، کاهش گرفتگی ماهیچه و درمان عفونت گوش بسیار موثر است.

پوست لیموترش

خواص پوست لیمو ترش برای موها و ناخن

پوست لیمو و کمک به تقویت و سلامت موها

پوست لیمو ترش به عنوان یک درخشان کننده مو عمل می کند برای این کار شما می توانید لیمو ترش را به همراه پوست آن به ریشه مو ماساژ دهید.

پوست لیمو ناخن ها را سفید می کند

یک روش عالی برای تمیز کردن و براق کردن ناخن ها استفاده از پوست لیمو و آب لیمو ترش است، آب لیمو ترش می تواند ناخن ها را مستحکم کند و پوست آن نیز ناخن های شما را براق خواهد کرد.

کاربرد پوست لیمو ترش در صنعت آشپزی

در صنعت آشپزی از پوست لیمو ترش در تهیه سس ها، سس لیمو و رزماری، اسانس لیمو و نمک سیزن مرکبات استفاده می شود.

مکعب های یخی لیمویی

جالب است بدانید که شما می توانید یک قابلمه را با آب داغ پر کنید و پوست لیمو را در آن بریزید و پس از یک ساعت که به طور کامل پوست لیمو ها در آب حل شد آنها را فریز کنید و به عنوان یک یخمک لیمویی از آن استفاده کنید تا سیستم ایمنی بدن شما بالا رود.

گراتین پوست لیمو ترش

از آنجایی که پوست لیمو ترش در رژیم غذایی بسیار موثر عمل می کند شما می توانید با آن غذا های مختلفی درست کنید، گراتین لیمو یکی از طعم دهنده های خوش مزه است که با رنده کردن پوست لیمو می توانید آن را آماده سازی کنید، گراتین لیمو طعم بهتری به خوراکی های شما می دهد و می توانید از آن در خورشت ها استفاده کنید.

اسنک لیمو برای کاهش وزن و لاغری

اسنک لیمو مصرف کنید تا لاغر شوید!

بطور کلی لیمو می تواند اشتهای شما را کم کند و از اضافه وزن جلوگیری کند.

پوست لیموترش

خواص چای پوست لیمو در طب سنتی

از چای پوست لیمو که بسیار خوش طعم است جهت افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش اشتهای مضاعف، سلامت لثه و دندان، از بین رفتن لکه ها و کمک به داشتن دندان های سالم استفاده می کنند، همچنین مصرف این دمنوش به همراه شیر بادام می تواند دردهای پا بخصوص ماهیچه شما را آرام کند و عضلات شما را ریلکس کند.

خواص پوست لیمو برای پاک کردن لکه های دست

با توجه به افزایش سن و عدم مراقبت از دستها ممکن است برخی لکه ها بر روی دست شما به وجود بیاید پوست لیمو می تواند این لکه ها را به طور کامل از بین ببرد.

پوست لیمو دافع سگ و گربه

افرادی که باغ ها و یا باغچه های فانتزی دارند جهت جلوگیری از ورود سگ و گربه به باغ ها کافیست که پودر قهوه را با پوست لیمو ترکیب کنند و در اطراف گیاهان بریزند، این ترکیب حیوانات را از گیاهان شما دور نگه میدارد.

پوست لیمو خوشبو کننده ماشین است

جالب است بدانید که پوست لیمو می تواند به عنوان یک تهویه ماشین عمل کند، کافیست پوست لیمو را برش دهید و درون جوراب زنانه ساق بلند بریزید، آن را در داشبرد و یا قسمتی از ماشین قرار دهید تا بوی نامطبوع ماشین را از بین ببرد.

پوست لیموترش

پوست لیمو به عنوان دیمن هیدرینات عمل می کند!

دیمن هیدرینات یک دارو جهت رفع ماشین زدگی و رفع تهوع ناشی از حرکت می باشد، اگر پوست لیمو را به همراه خود نگه دارید هرگز در جاده تحول و یا استفراغ گریبانگیر شما نخواهد شد.

از پوست لیمو برای تمیز کردن ظروف استفاده کنید

پوست لیمو توانایی پاکسازی قابلمه ها و ماهیتابه های شما را دارد، شما می توانید پوست لیمو را به مایع ظرفشویی اضافه کنید تا لکه های قابلمه و ظروف شما از بین ببرد.

پوست لیمو یک پولیش مناسب برای مس و کروم

پوست لیمو ترش درخشش مس را بیشتر می کند و می تواند لکه های کروم را از بین ببرد، پوست لیمو یک پاک کننده همه منظور است و شما می توانید آن را با آب و سرکه مخلوط کنید و برای تمیز کردن حمام و خانه نیز از آن استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

481 مطلب