farsi beauty

بهترین روش های یادگیری مهارت های جدید اینجاست

موفقیت

گاهی اوقات برای رسیدن به موفقیت نیاز به مهارت های جدیدی دارید تا کسب کنید. شما با کسب این مهارت ها می توانید برای موفقیت برنامه ریزی کنید.

پس با ما همراه باشید با یادگیری مهارت های جدید.

 

1- مهندسی معکوس و تجزیه:

مهارتی را که دوست دارید و یا آرزو دارید داشته باشید را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید تا کار یادگیری برایتان آسان شود. با این کار شما باید روی تکه های کوچک تر کار کنید و در آن مهارت پیدا کنید و سپس تکه ی بعدی.

کم کم تکه های کوچک تر کنار هم قرار می گیرند و یک مهارت کامل را شکل می دهند. مانند نواختن گیتار

 

2- اصل پارتو

قانون اصل پارتو و یا قانون 20/80 می گوید که شما باید روی بیست درصد مورد اهمیت زندگیتان کار کنید و سپس هشتاد درصد نتیجه بگیرید. در واقع فقط باید تشخیص دهید کدام کارتان نتایج هشتاد درصدی دارند.

متأسفانه اکثر افراد در آن بیست درصد مواردی که دارای ارزش بیشتری است تنبلی می‌کنند و در عوض خود را درگیر آن هشتاد درصد کم اهمیت تر می‌کنند که نتیجه ی کمتری را برایشان دارد.

در واقع اکثر اوقات افراد روی کارهای هشتاد درصدی  تمرکز  می کنند که بیست درصد نتایج را در بر دارد.

پس حتماً سنجیده عمل کنید.

 

3- برای خودتان جریمه بنویسید

بخاطر عدم یادگیری مهارتی که دنبالش هستید خودتان را تنبیه کنید. مثلا می توانید قلّکی تهیه کنید و با هربار عدم انجام پولی در آن بیندازید مبلغ پول هم به عهده ی خودتان است.

و یا می توانید با دوستتان شرط بندی کنید بابت انجام کارتان. این کار شما را مجبور می کند حتماً به دنبال یادگیری بروید.

 

نواختن گیتار

4- از خودتان فیلم بگیرید

شما می توانید در حین یادگیری از خودتان فیلم بگیرید این کار کمکتان می کند تا نقاط ضعفتان را شناسایی کنید. این موضوع و روش بسیار به افرادی که در زمینه ی موسیقی فعالیت می کنند کمک کرده است. آن ها با دیدن فیلم اجرایشان متوجه ی اشتباهات و نقاط ضعف خودشان می شوند.

 

5- در گروه های مرتبط عضو شوید

یادگیری در گروه فواید و مزایای ویژه ای دارد. این کار به شما کمک می کند تا انرژی بگیرید و با دیدن دیگرانی که تلاش می کنند هم تشویق شوید.

پس شما می توانید گروه های مرتبط با فعالیتتان را در شبکه های اجتماعی پیدا و در آنجا عضو شوید.

 

 

6- خواندن کتاب

مهم نیست که دنیا چقدر پیشرفت کرده است و بیشتر کتاب ها دیگر آنلاین هستند. هنوز هم کتاب هایی هستند که فقط در کتابخانه ها یافت می شوند.

کتابهای قدیمی که گنج پنهان نامیده می شوند. از تأثیرات معجزه آسای کتاب غافل نشوید.

 

7- برای یادگیری تقلید کنید

شما می توانید برای یادگیری کار مورد نظرتان از الگو هایتان استفاده کنید. اشخاصی که آن ها را دوست دارید. شیوه ی انجام آن کار را ببینید و تقلید کنید. و یا می توانید در یوتیوب ویدیو های مرتبط را ببینید. یوتیوب هزاران ویدیو در هر زمینه ای دارد.

 

8- تمرکزتان را حفظ کنید

حفظ تمرکز کار بسیار دشواری است. حواستان باشد که کاری را که آغاز کرده بودید نصفه و نیمه رها نکنید و آن را به پایان برسانید. امروزه شاهد هستیم که با آمدن کاری جدید همه تغییر مسیر می دهند. در برابر این موارد هوشیار باشید و تمرکزتان را حفظ کنید.

 

9- تصور و تجسم

احتمالاً شنیده اید که می گویند ذهن و مغز انسان تفاوت واقعیت و تخیل را متوجه نمی شود. برای همین است که اکثر ورزشکاران قبل از بازی پیروزی خود را تصور می کنند. شما هم می توانید مهارت مورد نظرتان را و تک تک مراحل یادگیری آن را در ذهنتان تجسم کنید.

 

آموزش

10- مربی بگیرید

در هر کاری ممکن است شما مرتکب اشتباهی شوید چه کوچک و چه بزرگ. مربی و یک کارشناس مرتبط با کارتان کمکتان می کند تا شما مسیر درست را طی کنید. و مرتکب اشتباهات رایج نشوید.

 

11- با رویاهایتان به خواب بروید

چهار ساعت قبل خوابتان مهارت جدیدتان را تمرین کنید. کارشناس «جاش کافمن » معتقد است که هر گونه یادگیری در آن ساعات باعث می شود مغز با سرعت بیشتری آن یادگیری ها را در مسیرهای عصبی مستقر کند.

 

12- قانون 20 ساعت

کارشناس تند آموزی جاش کافمن علاوه بر روش بالا یک عقیده ی دیگر هم به نام قانون بیست ساعت دارد. او معتقد است برای یادگیری هر مهارتی باید بیست ساعت را صرف یادگیری آن کرد.

 

13- بهترین راه برای یادگیری عمل کردن است

بسیاری از افراد در هنگام یادگیری مدام به مطالعه و گردآوری اطلاعات می پردازند. اما هرچقدر هم که احساس کردید آماده نیستید باز هم به سراغ عمل کردن بروید. همانطور که هرچقدر در مورد شنا کردن بخوانید در آخر باید دل به دریا بزنید و عمل کنید.

 

14- ماراتن نه، دوی سرعت

وقتی که به طور مداوم کار و تلاش می کنید بسیار خسته کننده است. پس هر سی دقیقه به خودتان استراحت دهید از جایتان بلند شوید و چند حرکت کششی انجام دهید. مداوم کار کردن باعث می شود مغزتان خسته و کلافه شود پس استراحت را فراموش نکنید.

 

15- حواستان را جمع کنید

در هنگام یادگیری تمرکزتان را حفظ کنید و ارتباطتان را با هرگونه شبکه ی اجتماعی و ایمیل هایتان قطع کنید. هر چقدر هم که وسوسه شدید به سراغ اینترنت نروید و روی کارتان و یادگیری تمرکز کنید. به خودتان یادآور شوید که کدام یک برای شما مفید تر است!؟

 

16- استفاده از مکمل ها برای تمرکز و عملکرد

نوتروپیک ها که مواد تقویت کننده ی ادراک مغز هستند در قالب گیاهان طبیعی یا مکمل موجود هستند. دانشجویان شب امتحانی حاضر هستند در مورد تمرکز زایی این مکمل ها قسم بخورند. کاربرد نوتروپیک های گیاهی طبیعی در طب سنتی آیورودیک هندوستان جهت ارتقاء ذهن و یادگیری قدمتی هزاران ساله دارند.

 

17- در هر مرحله موفقیتتان را جشن بگیرید

در هر مرحله که خوب جلو بروید و پیروزی کسب می کنید یادتان نرود خودتان را تشویق کنید و به خودتان جایزه بدهید. و موفقیتتان را جشن بگیرید.

این جشن می تواند مهمان کردن خودتان به یک تکه شکلات و یا هرچیزی باشد.

در آخر بگوییم که مسیر موفقیت و یادگیری یک مهارت جدید مسیری هیجان انگیز و شاد است. پس یادتان نرود که شادی را فراموش نکنید و در این مسیر خوش باشید.

با آرزوی سلامت و موفقیت برای شما.

منبع: lifehack

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب