farsi beauty

بهترین سبزیجات برگ سبز که سلامتی شما را تضمین می کند!

سبزیجات

سبزیجات و اثرگذاری آنها

سبزیجات چه با برگ تیره و چه با برگ روشن برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند، در آنها کالری بسیار کم به همراه منابع بسیار عظیمی از ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد و می تواند در سلامت بدن اثرگذار باشد.

سبزیجات برگ سبز برای سلامتی چه فوایدی دارد؟

سبزیجات برگ سبز فواید بسیار زیادی مثل مبارزه با رادیکال های آزاد بدن، رفع مشکلات قلبی، تنظیم قند خون، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، رفع پیری و جلوگیری از پیری زودرس دارد.

کنترل وزن و تناسب اندام، مبارزه با سرطان، مبارزه با عفونت، حفظ شادابی پوست و تامین کنندگی ویتامین های بدن از دیگر خواص سبزیجات برگ سبز هستند.

سبزیجات

مواد موجود در سبزیجات برگ سبز برای سلامتی

در سبزیجات برگ سبز معمولاً منابع عظیمی از ویتامین A, B, C, E یافت می شود و می تواند از بیماری استئوپروز، اسکلروز، آرتریت، دیابت، عفونت ها و سرطان موثر باشد.

در سبزیجات ویتامین های محلول در آب مثل B و C و ویتامین های محلول در چربی مثل E و K وجود دارد که می تواند فسفر، منیزیم، آهن و کلسیم بدن را تضمین کند.

بهترین سبزیجات برگ سبز برای سلامتی

اگر می خواهید با فهرستی از بهترین سبزیجات برگ سبز برای حفظ سلامتی، کاهش وزن و تناسب اندام آشنا شوید می توانید از سبزی های موجود در لیست زیر استفاده کنید:

سبزیجات

بهترین سبزیجات برگ سبز تیره برای سلامتی

اگر می خواهید با گیاهان برگ سبز تیره آشنا شوید لازم است بدانید که درصد ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن در این سبزیجات با برگ تیره بسیار بیشتر از سبزیجات با برگ روشن می باشد بنابراین استفاده آنها برای بدن بهتر است.

  • کاهو رومی
  • سوئیس چارد
  • کاهو کاسنی
  • اسفناج
  • برگ چغندر
  • کلم بوک چوی
  • آروگولا
  • کاسنی فرنگی
  • کلم بروکلی
  • کاهو شکفته
  • کلم کیل
  • اسفناج
  • سبزی خردل
  • برگ کلم
  • برگ شلغم
  • برگ کوماتسونا

سبزیجات

ویتامین های موجود در بهترین سبزیجات برگ سبز برای سلامتی

در اسفناج، کلم بروکلی، کاهو و برگ چغندر به همراه برگ شلغم می توانید منبع بسیار زیادی از منگنز، کلسیم، فولات، ویتامین های A, C, B, K، گلوکوناستروتین، میریستین، بتاکاروتن، کورستین، گلوکوتراپائئولین، پتاسیم، ریبوفلاوین و فیبر وجود دارد.

مصرف روزانه این سبزیجات می تواند کمبود آب بدن را به خوبی جبران کند و کم آبی بدن را از بین ببرد.

نکته: جالب است بدانید مصرف این سبزیجات به دلیل داشتن سولفورفان علائم اوتیسم را کاهش می دهد.

چگونه سبزیجات برگ سبز را طبخ کنیم تا برای سلامتی مفید باشد؟

شما می توانید سبزیجات را به صورت بخارپز و خام در کنار و یا همراه غذا میل کنید، مصرف سبزیجات به صورت بخار پز و خام هیچ مواد معدنی را از دست نمی دهد اما جوشاندن آنها موجب از دست رفتن محتوای تغذیه این سبزیجات می شود است.

حتماً از پختن بیش از حد سبزیجات خودداری فرمایید، سبزیجات برگ سبز مواد مغذی مهم بدن برای سلامتی حیاتی را تامین می کنند و می توانند به راحتی در وعده های غذایی گنجانده شود.

سبزیجات

در مورد میکروگرین ها بدانید

جالب است بدانید میکروگرین ها سبزی های نابالغی هستند که از دانه های سبزیجات و گیاهان به دست می آید، این سبزیجات جوان تر هستند و اندازه آنها بین دو و نیم تا هفت و نیم سانتی متر متغیر است.

از میکروگرین ها برای تزئین غذا، چاشنی غذا و طعم دادن به غذا ها استفاده می شود اما علاوه بر این خاصیت ها در میکروگرین ها نیز ویتامین E و K به خوبی یافت می شود که برای بدن مفید است.

همچنین مواد مغذی موجود در آن نسبت به سبزیجات بالغ تر در سبزیجات برگ سبز برای سلامتی، 40 برابر بیشتر می باشد پس با مصرف میکروگرین ها کاملاً می توانید سلامت بدن خود را تضمین کنید.

مضرات سبزیجات برگ سبز برای سلامتی

همانطور که ذکر شد سبزیجات منابع عظیمی از تامین کنندگان مواد مغذی و آب بدن می باشند، اما مصرف بیش از حد آنها یا مصرف برخی از این سبزیجات می تواند برای افراد مشکلات ایجاد کند.

اگر شما هر روز یک فنجان سبزیجات برگ سبز برای سلامتی تان میل کنید دیگر نیاز به مصرف مکمل های خوراکی برای تامین مواد مغذی بدن ندارید، اما ممکن است مصرف بیش از حد آنها عوارضی داشته باشد که این عوارض جدی نیست.

مصرف کولارد، اسفناج و سوئیس چارد که حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین K می باشند ممکن است با رقیق کننده های خون تداخل دارویی داشته باشد.

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید در مصرف سبزیجات دقت داشته باشند.

همچنین ممکن است مصرف برخی از سبزیجات اختلال در جذب ید را افزایش دهد، پس سعی کنید در مصرف آن ها اعتدال را رعایت فرمایید.

سبزیجات کرفس

چگونه از سبزیجات برگ سبز استفاده کنیم تا بهترین کاربرد را برای ما داشته باشند؟

سعی کنید از سبزیجات برگ سبز در سرخ کردنی ها، انواع سس و ساندویچ ها، اسموتی ها، افزودنی ها، لقمه ها، سوپ و سالاد ها استفاده کنید تا بهترین خاصیت را برای بدن شما داشته باشند .

چرا خوردن سبزیجات با رنگ سبز تیره توصیه می شود؟

زیرا ارزش غذایی این سبزیجات بسیار بالاتر از سبزیجات روشن برگ است.

خوردن سبزیجات با رنگ سبز تیره توصیه می شود زیرا ارزش غذایی این سبزیجات بسیار بالاتر از سبزیجات روشن برگ هستند و میزان بیشترین مواد مغذی و معدنی در آن یافت می شود.

سبزیجات برگ سبز در بارداری

در دوران بارداری 20 تا 30 گرم سبزیجات برگ سبز مصرف کنید تا سلامتی خود و جنین تان تضمین شود، مصرف سبزیجات در بارداری می تواند تهوع و استفراغ را کاهش دهد، سیستم ایمنی را افزایش داده و دستگاه گوارش را بهبود ببخشد، از بروز کم خونی جلوگیری کند و اسپاسم عضلات پا را از بین ببرد.

اما مصرف مرزه جعفری و کرفس در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا قاعده آور است و شما را دچار اختلالات در بارداری می کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

481 مطلب