farsi beauty

دلایل عدم پیشرفت در بدنسازی کدامند؟ چرا نتیجه نمیگیریم ؟!

عدم پیشرفت در بدنسازی

استپ عضلانی یا "فلات تمرینی" یکی از اصلی ترین علت ها برای عدم پیشرفت در ورزش بدنسازی می باشد.

شاید با خود بگویید فلات تمرینی یا استپ عضلانی چیست؟

پاسخ ساده است؛ استپ عضلانی می تواند همان عدم انگیزه که یک امر طبیعی است باشد که موجب توقف یا عقب افتادن ورزشکار از برنامه تمرینی اصلی اش می گردد، به طور مثال :

در این مواقع که دچار است عضلانی شده باشید (بر طبق برنامه وزن تان کم نمی گردد و یا درست حجم گیری نمی کنید.)

 به چه علت دچار استپ وزنی می شویم؟

علت های مختلفی می تواند پاسخگوی این سوال جامع باشد، به طور مثال می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم که از مهمترین علت های مبتلا شدن به استپ عضلانی و یا فلات تمرینی است :

  • تمرین های زیاد
  • نخوردن غذای کافی
  • کاهش برخی تمرینات
  • تغییر تمرینات به طور مکرر
  • بیماری
  • مصرف برخی داروها

چرا به استپ وزنی و فلات تمرینی برخورد می کنیم؟

به طور کلی این مورد برای فشار بیش از حد وارد شده به جسم تان می باشد، همچنین عادت به دریافت و مصرف کالری خاصی از مواد، گوش ندادن به تمرینات اصولی مربی و سندروم تمرین بیش از اندازه (OTS) نیز از دلایل دیگری می باشد که می‌تواند هر ورزشکاری را دچار استپ وزنی کند.

کمی خسته ام آیا من نیز دچار است عضلانی شده‌ام؟

 استپ عضلانی نشانه هایی دارد که مختص به خودش بوده و می تواند مشخص کند که آیا شما دچار این مورد شده اید یا فقط نیاز به یک ریکاوری ساده دارید :

1. از دست دادن نیرو و توان :

این مورد مربوط به تجربه ناگهانی کاهش قدرت بدنی است که دیگر نمی توانید به شیوه قبلی خود اعمال تان را انجام دهید، گاهی نیز موجب آسیب به عضلات و بافت ها می گردد.

 2. عدم انگیزه :

 عدم انگیزه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، گاهی میتواند یک شگرد از سوی مغز باشد کلکی که میگوید "دیگر کافیست و شما باید عضلاتتان را به طور کامل وارد حالت پاراسمپاتیک یا حالت استراحت کنید" همچنین دلایل دیگری مانند مشکلات روحی، شکست های احساسی و فشار های متنوع می تواند از موارد دیگر عدم انگیزه در فلات تمرینی باشد.

3. احساس گرگرفتگی :

حتماً شما نیز برای یکبار هم که شده این احساس را تجربه کرده اید، احساس گرگرفتگی توسط عوامل مختلفی ایجاد می شود و همیشه هم مربوط به تمرینات ورزشی نیست، اما می‌تواند نتیجه اش را در تمرینات یک ورزشکار به طور کامل نمایان کند و تاثیر بدی بر برنامه تمرینی او بگذارد، راه حل و پادزهر این احساس مزاحم، تمرکز، آرامش اعصاب و استراحت می باشد.

4. عدم دستیابی به پمپاژ یا پمپ :

پمپ به پر شدن عضلات می گویند که در جلسات تمرینی رخ می دهد و معمولاً این نوع پمپ در تمرینات اولیه نمایان می شود و عدم آن یعنی شما گرفتار به فلات تمرینی شده‌اید.

5. عدم نتیجه گیری و پیشرفت در جلسات اولیه تمرین :

در این مورد منظور ما ترجیحاً تغییرات چشمگیر و پیشرفت زیاد در جلسات تمرینی اولیه نمی باشد، منظور همان تاثیرات کوچک تمرینات است که می تواند نشانه سازگاری بدن در برابر تمرینات متحمل شده و برنامه غذایی رعایت شده می باشد، در صورتی که با توجه به تمرینات سخت و سنگینتان شاهد پیشرفته خویش نسبت به روزها و هفته های قبلی نشده اید، یک نشانه مهم از تاثیرات استپ عضلانی می باشد که شما دچار آن شده اید.

عدم پرخاشگری، عادی بودن واریانس ضربان و کاهش اشتها نیز از قبیل نشانه های استپ تمرینی برای ورزشکاران می باشد.

 چگونه می توانیم بدون از دست دادن سلامتی از فلات تمرینی عبوری صحیح داشته باشیم؟

همان طور که گفته شد استپ عضلانی ممکن است گریبانگیر همه ورزشکاران حتی اشخاص حرفه ای نیز بشود، اما نگران نباشید این مشکل با راهکارهای درست می تواند حل شود به طوری که یک ورزشکار سلامتی اش را از دست ندهد، متخصصین تیم فارسی بیوتی راهکارهای ساده ای را برای گذر از استپ عضلانی و برگشت به حالت عادی به شما عزیزان معرفی می کند :

  • استراحت هفت روزه
  • استفاده از دراپ
  • روش تکراری جدید جایگزین برنامه قبلی
  • تغییر دامنه های تمرینی
  • ریکاوری بدن با آب
  • تمرکز و آرامش اعصاب

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب