farsi beauty

طرز تهیه کباب کوبیده ارزان و خوش طعم و لذیذ

طرز تهیه کباب کوبیده

کوبیده یکی از خوش طعم ترین و محبوب ترین کباب های ایرانی است که اکثر افراد به علت وجود گوشت گوسفندی در ترکیب آن و هزینه زیادش از پختن آن صرف نظر می کنند اما ما می توانیم با تغییر در ترکیب این کباب خوشمزه به صورت ارزان این غذا را درست کنیم. طعم این کباب با چنین تغییری تفاوت چندانی نمی کند و قطعا شما مثل سابق از طعم آن لذت خواهید برد. برای مشاهده ی این آموزش با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

گوشت راسته گوساله

۲۵۰ گرم

گوشت قلوه گاه گوساله

۲۵۰ گرم

سویای خیس خورده

۵۰۰ گرم

پیاز رنده شده

۳۰۰ گرم

بکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری

نمک

۲ قاشق چایخوری

دنبه

۱۰۰ گرم

فلفل قرمز

یک چهارم قاشق چایخوری

فلفل سیاه

یک چهارم قاشق چایخوری

دستور پخت کباب کوبیده ارزان :

مرحله ی اول :

در ابتدای کار سه عدد پیاز متوسط را رنده کرده و پس از آنکه آب آن را به خوبی گرفتیم پیاز را داخل ظرفی ریخته و درب آن را می بندیم و‌به مدت دو ساعت داخل یخچال می گذاریم تا حالت اسیدی پیاز از بین برود ، شیرین شده و در اصطلاح چلوکبابی شود. ( حتما باید دو ساعت در یخچال بماند.) سپس سویا را داخل کاسه ای ریخته و آب را به اضافه کرده و اجازه می دهیم سویاها به خوبی خیس بخورند و نرم شوند. پس از مدتی که سویاها نرم شدند آب آن را گرفته و دو مرتبه چرخ می کنیم و داخل ظرفی می ریزیم. ( به این نکته توجه کنید که وزن سویا پس از آنکه آن را خیساندیم و آب آن را گرفتیم باید ۵۰۰ گرم شود )

مرحله ی دوم :

در این مرحله گوشت قلوه و گوشت راسته را یک بار چرخ می کنیم تا یکدست شود. حالا سویای چرخ شده را به همراه دنبه به گوشت گوساله اضافه کرده و یک یا دو مرتبه چرخ می کنیم تا همه ی مواد به خوبی با هم ترکیب و مخلوط شوند. سپس نمک را به موادمان اضافه کرده و به مدت ده دقیقه مخلوط گوشت و‌سویا را با دست هایمان ورز می دهیم تا منسجم شود. سپس داخل ظرفی ریخته و درب آن را می گذاریم و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا موادمان به خوبی استراحت کند.

مرحله ی سوم :

حالا مخلوط سویا و گوشت را به همراه پیازی که داخل یخچال بود. از یخچال خارج کرده و سیصد گرم از پیاز را به همراه بکینگ پودر ،فلفل سیاه وفلفل قرمز به مخلوط گوشت و سویا اضافه کرده و موادمان را به مدت چند دقیقه با دست ورز می دهیم. سپس یک کاسه آب ولرم جلوی دستمان قرار داده و دست هایمان را در آن خیس می کنیم . سپس به اندازه ی یک نارنگی از مایه کبابمان برداشته و به شکل گلوله در دستمان حالت می دهیم.

 

مرحله ی چهارم :

در این قسمت از کار سیخ  را برمی داریم و داخل مایه ای که به شکل گلوله درست کرده بودیم قرار داده و کباب را به آرامی روی سیخ پهن می کنیم و در نهایت انتهای آن را با دستمان جمع می کنیم. تمامی مایه ی کوبیده را به همین ترتیب آماده می کنیم. سپس منقل ذغال را آماده کرده و سیخ ها را روی منقل می چینیم پس از آنکه کباب ها جذب سیخ ها شدند آنها را به آرامی بر می گردانیم تا طرف دیگرشان هم پخته شود. هر‌چند وقت یکبار سیخ را می‌چرخانیم تا کبابمان به طور یکدست پخته شود.اگر مایل باشید می توانید چند سیخ گوجه فرنگی و فلفل هم سیخ بزنید و کبابتان را همراه با آن و برنج زعفرانی یا نان سرو کنید. کباب آماده است.

نوش جان

طرز تهیه کباب کوبیده بوقلمون خوشمزه به سبک رستورانی

طرز تهیه کباب کوبیده بسیار لذیذ در توری

منبع عکس: best__mukbang

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب