farsi beauty

طرز تهیه ی کوفته پیاز

کوفته پیاز

اگر شما هم از طرفداران کوفته می باشید با ما همراه باشید تا شما را با یکی از کوفته های خوش طعم و عالی ترکیه آشنا کنیم که قطعا پس از امتحان کردن آن طرفدارش خواهید شد.

مواد لازم :

گوشت چرخ کرده

۵۰۰ گرم

پیاز

۳ عدد

سیب زمینی

۱ عدد

تخم مرغ

۱ عدد

جعفری

۱ دسته کوچک

آرد سوخاری

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زرد چوبه و روغن

به مقدار کافی

طرز تهیه ی کوفته پیاز

مرحله ی اول :

در ابتدای کار پوست پیاز و سیب زمینی ها را گرفته و آن ها را با رنده ی درشت رنده می کنیم. پس از رنده کردن آب اضافی پیاز و سیب زمینی ها را  می گیریم و پس از آن گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و سیب زمینی رنده شده داخل ظرفی ریخته و  ترکیب می کنیم.

مرحله ی دوم :

حالا جعفری ها را به صورت ریز خرد کرده و همراه با تخم مرغ ها، آرد سوخاری، نمک، فلفل و زردچوبه به موادمان اضافه می کنیم. ( می توانید سماق و فلفل قرمز را هم به مواد اضافه کنید ) در این قسمت نوبت به مخلوط کردن مواد با دست ها است. مواد را به مدت پنج دقیقه با دست هایمان مخلوط می کنیم تا کاملا منسجم و یکدست شود. پس از مخلوط کردن مواد روی آنها را پوشانده و به مدت یک ساعت داخل یخچال می گذاریم.

مرحله ی سوم :

در مرحله ی آخر تابه ای را روی حرارت می گذاریم و روغن را به آن اضافه می کنیم. پس از آنکه روغن به خوبی داغ شد به اندازه ی یک نارنگی از موادمان برداشته و با دستمان به آن شکل داده و به تابه اضافه میکنیم تا به خوبی سرخ شود. پس از آنکه تمام موادمان را داخل تابه سرخ کردیم آن ها را درون دستمالی تمیز قرار می دهیم تا روغن اضافی اش گرفته شود و در نهایت با برنج یا نان آن را سرو می کنیم.

نوش جان

منبع تصویر e_cooking_ehsan

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب