farsi beauty

طرز تهیه کباب کوبیده بوقلمون خوشمزه به سبک رستورانی

کباب کوبیده بوقلمون

کباب کوبیده بوقلمون یکی از خوش طعم ترین و پر طرفدار ترین غذاهایی است که می توان با بوقلمون پخت. قطعا اگر یک بار طعم‌ خوش این غذا را بچشید دیگر قادر نخواهید بود آن را با روش هایی دیگر بپزید. برای دیدن آموزش این کباب خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم ( برای چهار نفر )  :

سینه بوقلمون

۵۰۰ گرم

سیر

۱ حبه

دنبه ی گوسفندی

۱۰۰ گرم

پیاز

۲ عدد ( متوسط )

آب لیمو ترش

۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده

۲ قاشق غذاخوری

کره

 ۲۵ گرم

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

پاپریکا، زردچوبه و روغن

به مقدار لازم

دستور پخت کباب کوبیده ی بوقلمون :

مرحله ی اول :

در ابتدای کار گوشت بوقلمون را به همراه دنبه گوسفند دو مرتبه چرخ می کنیم و آن ها را داخل کاسه ای بزرگ می‌ریزیم. سپس پیاز ها را پوست می گیریم و به خوبی رنده کرده و آب آن را می گیریم. حالا سیر را رنده می کنیم و آن را به همراه پیاز، زعفران دم کرده، لیمو ترش، نمک، پاپریکا، فلفل سیاه و زرد چوبه داخل کاسه ریخته و به مدت ده دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا منسجم شود.

مرحله ی دوم :

در این مرحله کاسه ای که حاوی مایه کبابمان است را با سلفون پوشانده و به مدت یک یا چند ساعت داخل یخچال می گذاریم تا موادمان به خوبی با یکدیگر تلفیق شود. ( به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید کباب را روی منقل بپزید از سیخ های فلزی و اگر قصد دارید درون روغن سرخ کنید از سیخ های چوبی استفاده کنید. )

حالا کاسه را از یخچال خارج کرده و دستتان را خیس کنید. سپس به اندازه ی یک نارنگی از کباب بردارید.

مرحله ی سوم :

حالا موادمان را روی سیخ قرار می دهیم و آن را به خوبی پهن می کنیم. تمام مایه کباب را به همین روش به سیخ می کشیم سپس منقل را روشن کرده و سیخ ها  را رو  آن گذاشته و اجازه می دهیم پخته شود سپس سیخ ها را برمی‌گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان هم بپزد. در نهایت هم با هر روشی که کباب هایمان را پختیم. کره را ذوب کرده و روی کباب ها می زنیم. کباب بوقلمون را می توانید با نان یا برنج سرو کنید. نوش جان

منبع تصویر ashpazibbin

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب