farsi beauty

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی خوشمزه با زرشک و گردو

کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی است که علاوه بر طعم عالی اش بسیار سریع آماده می شود و همین مساله بر محبوبیت این غذا افزوده است. در ترکیب ساده ی این غذا زرشک و گردو وجود ندارد اما اگر بخواهیم آن را به صورت مجلسی بپزیم از این مواد استفاده می کنیم. با ما همراه باشید تا نحوه ی پخت این غذای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای چهار نفر:

سبزی کوکویی

  ۵۰۰ گرم

تخم مرغ

۲ عدد

مغز گردو

یک دوم پیمانه

زرشک

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زرد چوبه و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت کوکو سبزی

مرحله ی اول :

در ابتدای کار سبزی هایی که به خوبی شسته ایم را به صورت ساطوری متوسط خرد می کنیم. حالا تابه ای متوسط روی حرارت گذاشته و کمی روغن داخل تابه می ریزیم. سپس سبزی خرد شده را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا سرخ شود. (اگر میخواهید خاصیت سبزی به خوبی حفظ شود فقط آن را در حدی روی تابه بگذارید که رنگ آن تغییر کند و مقداری سرخ شود. اما اگر میخواهید رنگ کوکو در پایان تیره تر باشد باید سبزی آن را بیشتر سرخ کنید تا جایی که رنگش تیره شود. البته باید به این نکته توجه کرد که این کار خاصیت سبزی را از بین می برد.)

مرحله ی دوم :

پس از آنکه سبزی سرخ شد آن را داخل کاسه ای بزرگ ریخته و اجازه می دهیم خنک شود. سپس تخم مرغ ها را به صورت جداگانه می‌شکنیم و داخل ظرفی ریخته و کمی هم می زنیم تا از لختگی در بیاید. پس از آن زرشک را به همراه گردوی ریز شده ،فلفل سیاه ،زردچوبه و نمک به مواد اضافه کرده و تا زمانی که یکدست شود مخلوط می کنیم . ( مقدار گردو کاملا دلخواه است و می توانید با توجه به سلیقه آن را کم یا زیاد کنیم .) حالا مخلوط تخم مرغ را به موادمان اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله ی سوم :

در این مرحله تابه ای را روی حرارت گذاشته و روغن را اضافه می کنیم. پس از آنکه تابه گرم شد مایه ی کوکو را داخل تابه ریخته و با پشت قاشق صاف می کنیم تا کوکو به صورت یکدست داخل تابه بخوابد. حالا کمی صبر می کنیم تا یک طرف کوکو سرخ شده و خودش را بگیرد. پس از آنکه یک طرف کوکو سرخ شد آن را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر آن هم سرخ شود . برای سهولت این کار می توانید کوکو را به چند قسمت تقسیم کنید. پس از آنکه دو طرف کوکو به خوبی سرخ شد آن را داخل ظرف مورد نظرتان بگذارید و آن را به صورت دلخواه تزئین کرده و با خیارشور و گوجه و نان میل کنید. نوش جان

کوکو سبزی

منبع تصاویر darchin.coocking  و 30nitaa

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب