farsi beauty

طرز تهیه کوکوی بلغور خوشمزه به سبک ترکیه ای

کوکوی بلغور

کوکوی بلغور یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای آسیایی است که با دستور های مختلفی تهیه می شود برای مشاهده ی آموزش کوکوی بلغور در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

بلغور ریز

۱ لیوان

سیب زمینی

۲ عدد

پیاز

۱ عدد

آب

۱ لیوان

تخم مرغ

۱ عدد

آرد

۴ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری

رب فلفل

۱ قاشق غذاخوری

پودر نعنا خشک

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل قرمز

به مقدار کافی

دستور پخت کوکوی بلغور

در مرحله ی اول سیب زمینی را در آب می پزیم و بلغور را خیس می کنیم :

در ابتدای کار قابلمه ای مناسب را انتخاب کرده و سیب زمینی های شسته شده را داخل آن می ریزیم. سپس به اندازه ای که حجم آب بالاتر از سیب زمینی ها باشد آب به قابلمه اضافه می کنیم. سپس قابلمه را بر روی حرارت می گذاریم تا سیب زمینی هایمان چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت داخل آب پخته شوند. حالا کاسه ای مناسب انتخاب کرده و بلغور را داخل آن می ریزیم. سپس به مقدار یک لیوان آب بر روی بلغور ریخته و درب کاسه را می بندیم تا آب به خوبی جذب بلغور شود.

در مرحله ی دوم  سیب زمینی را با مواد دیگر مخلوط می کنیم :

در مرحله ی دوم سیب زمینی پخته شده را پوست گرفته و با قسمت درشت رنده، داخل کاسه ای مناسب رنده می کنیم. حالا پیاز را پوست گرفته و به صورت ریز رنده می کنیم. پس از آنکه آب پیاز را به خوبی گرفتیم پیاز را داخل کاسه ای که سیب زمینی رنده شده در آن بود ریخته و ترکیب می کنیم. حالا پس از آنکه آب کاملا جذب بلغور شد. بلغور را به موادمان اضافه می کنیم.

در مرحله ی سوم تخم مرغ را همراه با مواد دیگر به مخلوط سیب زمینی اضافه می کنیم :

در مرحله ی سوم تخم مرغ را شکسته و داخل مخلوط سیب زمینی می ریزیم. سپس نعنا خشک، نمک، فلفل قرمز، آرد، رب فلفل و رب گوجه فرنگی را داخل کاسه ریخته و به کمک دستانمان به خوبی ورز می دهیم تا موادمان کاملا یکدست شود و با یکدیگر ترکیب شود.

حالا روی کاسه را به کمک سلفون می پوشانیم و به مدت سی دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

در مرحله ی چهارم کوکو را سرخ می کنیم :

در این مرحله تابه ای مناسب بر روی حرارت قرار می دهیم و روغن را به آن اضافه کرده و زمان می دهیم تا گرم شود. در این فاصله مواد کوکو را از یخچال خارج می کنیم سپس به کمک قاشق کمی از مایه کوکو‌ برداشته و با دست به آن شکل می دهیم. حالا کوکو ها را داخل تابه می ریزیم تا دو طرف کوکو‌هایمان به خوبی سرخ شوند. سپس آن ها را داخل دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافه شان گرفته شود. در پایان هم در ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه نان سرو می کنیم.

منبع تصویر ashpazi_ronak_

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب