farsi beauty

طرز تهیه کوفته نخودچی اصفهانی

کوفته نخودچی

کوفته نخودچی یکی از غذاهای خوش طعم ، عالی و اصیل ایرانی است که با مواد متنوعی پخته شده و شباهت بسیاری به آبگوشت کله گنجشکی دارد .   با ما همراه باشید که در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قرار است روش پخت این غذای خوش طعم را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده

۴۰۰ گرم

آرد نخودچی

۳ قاشق غذاخوری

پیاز

۱ عدد ( درشت )

سیب زمینی

۱ عدد ( درشت )

لپه

یک دوم لیوان

لیمو عمانی

۲ عدد

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و‌روغن

به مقدار کافی

 

دستور پخت کوفته نخودچی :

مرحله ی اول، تفت دادن مواد اولیه در تابه :

در ابتدا لپه را به مدت چند ساعت در آب می خیسانیم تا علاوه بر  رفع نفخ آن راحت تر پخته شود . سپس پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و روغن را به آن اضافه می کنیم سپس پیاز را داخل تابه ریخته وتفت می دهیم تا طلایی شود. در ادامه زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده و تفت می دهیم تا فلفل و زردچوبه با پیاز داغ ترکیب شوند . حالا لپه را آبکش می کنیم و آن را داخل تابه می ریزیم و به مدت یک دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ی دوم، اضافه کردن آب و انتقال به قابلمه :

حالا رب گوجه فرنگی را داخل تابه ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس مواد را به همراه یک و نیم لیتر آب داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم تا با حرارت ملایم پخته شود ( می توانیم از ابتدا مواد را داخل قابلمه سرخ کنیم . ) پس از گذشت سی دقیقه لیمو عمانی را همراه با نمک به قابلمه اضافه می کنیم. به این نکته دقت کنید برای اینکه لیمو‌عمانی ها غذا را تلخ نکنند می بایست سی دقیقه قبل آنها را با چنگال سوراخ کرده و داخل لیوانی آب قرار می دهیم تا تلخی شان برطرف شود.

مرحله سوم، آماده کردن کوفته ها :

 حالا نوبت به آماده کردن کوفته ها است. برای این منظور پیاز را پوست گرفته و می شوییم . سپس آن را با رنده ی ریز رنده می کنیم و به همراه گوشت چرخ کرده ، آرد نخود چی و مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه در کاسه ای مناسب ریخته و ورز می دهیم تا مواد به خوبی منسجم شود. سپس به اندازه ی یک نارنگی کوچک از مواد برداشته و به کمک دست کوفته های گرد و کوچکی درست کرده و آنها را به آرامی داخل قابلمه قرار می دهیم  تا به مدت یک ساعت بپزد. پس از سی دقیقه که کوفته ها را داخل قابلمه ریختیم سیب زمینی ها را به شکل درشت خرد کرده و اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بپزد . مقدار آب در این غذا به خواست خودمان بستگی دارد. در پایان هم غذا را در ظرف مورد نظر  سرو می کنیم.

نوش جان

منبع تصویر to.ra4153

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب