farsi beauty

طرز تهیه شیرینی کوئک سیستر مناسب برای ماه رمضان

شیرینی کوئک سیستر

شیرینی کوئک سیستر بسیار برای ماه رمضان مناسب می باشد و شما می توانید آن را برای افطار آماده کنید و نوش جان کنید. این شیرینی از انواع شیرینی های آفریقایی است. ظاهر بسیار زیبا و متنوعی دارد و شما می توانید با پودر نارگیل یا هرگونه مغزیجات خورد شده آن را تزئین کنید.

 

مواد لازم برای شیرینی کوئک سیستر

آرد

دو و نیم پیمانه

بکینگ پودر

دوقاشق چای خوری

نمک

نصف قاشق چای خوری

تخم مرغ

یک عدد

شیر

نصف پیمانه

کره

25 گرم

آبلیمو یا سرکه

یک قاشق سوپ خوری

روغن

به مقدار لازم

پودر نارگیل

به مقدار لازم

 

مواد لازم برای تهیه شربت شیرینی

شکر

دو لیوان یا پیمانه

آّب

یک لیوان

پودر کرم تارتار

نصف قاشق چای خوری

چوب دارچین

یک تکه

زنجبیل

یک قاشق چای خوری

نمک

نصف قاشق چای خوری

آب لیمو ترش

یک قاشق چای خوری

 

طرز تهیه شیرینی کوئک سیستر

مرحله اول

برای آماده کردن خمیر شیرینی ابتدا به شیر آبلیمو یا سرکه اضافه کنید و ترکیب کنید تا شیر ببرد. پس از ده دقیقه در یک کاسه ی بزرگ، به ترکیب شیر و آبلیمو تخم مرغ را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله دوم

کره را ذوب کنید و به ترکیب درون ظرف اضافه کنید. پس از آن مواد خشک یعنی آرد، نمک و بیکینگ پودر را الک کنید و به باقی مواد درون کاسه اضافه کنید. به خوبی مواد را باهم ترکیب کنید تا خمیر نرم و یک دستی حاصل شود.

 

مرحله سوم

قبل از اینکه خمیر را در کاسه قرار دهید ظرف را با کمی روغن چرب کنید. خمیر را در آن قرار دهید و با یک سلفون آن را بپوشانید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت خمیر استراحت کند.

 

مرحله چهارم

بعد از نیم ساعت خمیر را روی سطح کار قرار دهید و آن را با استفاده از وردنه پهن کنید و یک لایه به قطر 4 میلی متر درست کنید. این لایه خمیر را به نوار های شش سانتی متری برش بزنید. سه تا از نوار های شش سانتی را بردارید و آن ها را ببافید.

 

مرحله پنجم

باقی خمیرها را به همین شکل ببافید و در یک گوشه قرار دهید و پس از آن تابه را روی حرارت قرار دهید و روغن را درون آن بریزید تا داغ شود. وقتی روغن داغ شد خمیر های بافته شده را درون روغن سرخ کنید.

 

مرحله ششم، آماده کردن شهد شیرینی

برای آماده کردن شربت شرینی کوئک سیستر ابتدا شکر، آب، نمک، پودر تارتار، زنجبیل، چوب دارچین و آّب لیمو ترش را درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا شکر ذوب شود و در نهایت شربت شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه شربت شما پنج دقیقه جوشید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تاشهد شیرینی با دمای محیط یکی شود.

 

مرحله نهایی، اضافه کردن شهد به شیرینی

پس از اینکه شیرینی ها سرخ شدند آنها را از روغن خارج کنید و روغن شیرینی را بگیرید. شیرینی ها را درون شهد خنک شده قرار دهید و پس از گذشت ده دقیقه آن ها را از شهد خارج کنید و در ظرفی بچینید. می توانید با استفاده از نارگیل آن ها را تزئین کنید و میل کنید. نوش جان

منبع تصویر: selinansk

شیرینی کوئک سیستر

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب