farsi beauty

بهترین داروها برای دفع سنگ کلیه

سنگ کلیه

سنگ یا کریستال کلیه در مجاری کلیوی به وجود می آید. علت وجود سنگ کلیه می‌تواند مرتبط با دلایل ژنتیکی و ارثی یا مصرف برخی از داروها و آب آلوده باشد. سنگ کلیه می تواند در اثر عفونت های ادراری نیز ایجاد شود. سنگ کلیه می تواند جریان ادراری را در بانوان و آقایان مسدود کند و موجب درد یک طرفه و یا موجب رویت خون در ادرار شود، این سنگ ها می توانند پس از مدتی باعث درد بیش از حد کشاله ران، حالت تهوع و استفراغ شود. اگر سنگ کلیه حرکت نکند علائم خاصی را نمایان می کند اما اگر در حالب قرار گیرد می تواند باعث اسپاسم حالب و تورم کلیه شود که این مرحله از سنگ کلیه بسیار دردناک و خطرناک می باشد. برای رهایی از سنگ کلیه اقدامات خاصی مانند سنگ شکن و یا جراحی وجود دارد، اما از دیگر روش های رفع سنگ کلیه می توانیم به روش های غیر جراحی با مصرف دارو اشاره داشته باشیم.

کدام دارو برای دفع سنگ کلیه بهتر است؟

در واقع نمی توانیم بگوییم کدام قرص دفع سنگ بهترین نوع دارو برای رفع سنگ کلیه است.

بهتر است بدانید تمامی این قرص ها که به بازار عرضه شده است برای دفع سنگ کلیه متناسب بوده و فقط باید با توجه به شرایط سلامتی تان آن را مصرف کنید.

علائم سنگ کلیه

  • درد پهلو
  • سوزش ادرار
  • تهوع
  • احساس به دفع ادرار به صورت مکرر
  • ادرار تیره، صورتی، قرمز یا قهوه ای رنگ
  • لرز و تب
  • کاهش حجم ادرار
  • ادرار بدبو
  • تیر کشیدن شکم

برای پیشگیری از ایجاد کریستال و سنگ کلیه چه اقداماتی لازم است؟

اقدامات آسانی برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه در هر سنی وجود دارد که به آنها می پردازیم :

  1. در طول روز آب فراوان بنوشید.
  2. نمک و پروتئین حیوانی را به کمترین میزان استفاده کنید.
  3. ریواس، چغندر، چای، اسفناج، مغزیجات، شکلات و سویا را به طور محدود مصرف کنید.
  4. مکمل های کلسیم را سر خود مصرف نکنید.

سنگ کلیه

معرفی پنج قرص دفع سنگ کلیه

در ادامه مسکن های مقوی را برای دفع سنگ کلیه معرفی می نماییم :

1. قرص دفع سنگ کلیه رواتینکس

این قرص مخصوص بیماران بالای 18 سال بوده و یک مسکن قوی حاوی گلیسیرین است که می تواند دردهای ناشی از سنگ کلیه را از بین ببرد و سنگ را دفع کند، در واقع بهتر است که بانوان باردار از این دارو استفاده نکنند و اگر دچار سندروم روده تحریک پذیر بهتر است برای مصرف این قرص با پزشک معالج مشورت داشته باشید.

به یاد داشته باشید وعده مصرفی فراموش شده این قرص نباید موجب شود که به محض یادآوری مجدد، دو عدد از این قرص را استفاده کنید چون ممکن است عوارضی مانند اسهال، ضعف عضله، خستگی، تهوع، معده درد و درد شکمی را به همراه داشته باشد.

2. قرص کانفرون بیونوریکا

این قرص نیز به طور 60 عددی بسته بندی شده است که می تواند برای دفع سنگ کلیه موثر باشد، فقط کافیست طبق دستور نوشته شده بر روی دارو آن را سر ساعت مصرف کنید تا سنگ شما دفع شود به یاد داشته باشید شما می توانید از قطره خوراکی این دارو نیز جهت سنگ کلیه مصرف کنید.

3. کپسول کرن بری

این کپسول نیز با بسته بندی 60 عددی جهت دفع سنگ کلیه برای افراد پیشنهاد می شود، این کپسول نیز قابلیت دفع سنگ سریع سنگ کلیه را دارد و برای افرادی که مداوم سنگ کلیه دارند مناسب است.

4. قرص تروپین

این قرص 50 عددی با قیمت کمتری در بازار عرضه شده است، مصرف این قرص می تواند سنگ های ریز کلیوی را به راحتی دفع کند و شما را از شر دردهای غیر قابل ‌تحمل سنگ کلیه خلاص کند.

5. قرص آرومکس گلدن لایف

این قرص 30 عددی به صورت قوطی ارائه می‌شود که می‌تواند پس از مصرف، سنگ کلیه شما را دفع کرده و تا حدودی از تشکیل مجدد سنگ کلیه جلوگیری کند.

شما می توانید علاوه بر قرص های ذکر شده از قطره های گیاهی رودیورتیک و قطره گیاهی سنگ کل، قطره گیاهی اورتیکا، شربت اوریگانو و یا ساشه کرنکس استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب