farsi beauty

طرز تهیه خورش خارک خوشمزه به سبک جنوبی

خورش خارک

خورش خارک یکی از خوشمزه ترین خورش های ایرانی است که متعلق به جنوب کشور می باشد. این خورش فوق العاده با مرغ پخته شده و بسیار لذیذ می باشد. برای مشاهده ی آموزش خورش خارک در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم خورش خارک برای چهار نفر :

خارک

۱۵ عدد

ران یا سینه مرغ

۴ تکه

پیاز

۲ عدد بزرگ

رب انار

۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده

۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو یا نارنج

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت خورش خارک

در مرحله ی اول پیاز را خرد و‌ تفت می دهیم :

در ابتدای کار پیاز را پوست گرفته و به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم. سپس قابلمه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و کمی روغن اضافه می کنیم تا داغ شود سپس پیاز را داخل قابلمه ریخته و تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه زردچوبه را داخل پیاز ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز یکدست شود.

در مرحله ی دوم مرغ را همراه با پیاز سرخ کرده و آب را اضافه می کنیم :

در مرحله ی دوم تکه های مرغ را داخل قابلمه ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا تمام نقاط مرغ به خوبی سرخ شود. پس از آنکه مرغ سرخ شد یک لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و درب آن را می گذاریم تا گوشت مرغ به مدت ۳۰ دقیقه نیم پز شود.

در مرحله ی سوم خارک ها را به همراه رب انار داخل قابلمه می ریزیم :

در این مرحله خارک ها را از وسط نصف کرده و هسته هایشان را خارج می کنیم. حالا پس از گذشت سی دقیقه پس از ریختن مرغ ها، خارک ها را به همراه رب انار، نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه می ریزیم. سپس سی دقیقه زمان می دهیم تا خارک ها پخته و خورش جا بیوفتد به این مساله دقت کنید که این خورش به صورت بدون آب سرو‌ می شود و اضافه کردن آب سبب تغییر طعم آن می شود و تاثیر منفی بر روی طعم خورش دارد. در ادامه پس از جا افتادن خورش آب لیمو یا نارنج را اضافه کرده و پس از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و خورش را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و همراه با برنج میل می کنیم. خورش خارک ما آماده است.

منبع تصویر leylifoody

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب