farsi beauty

طرز تهیه خورش لوبیا سبز خوشمزه به سبک رستوران ها

خورش لوبیا سبز

خورش لوبیا سبز نوعی خورش خوشمزه و محبوب ایرانی است که در شهر های مختلف ایران با روش های مختلفی تهیه می شود. این خورش را می توانیم با گوشت قرمز و یا گوشت مرغ تهیه کنیم. برای مشاهده ی آموزش دستور پخت خورش لوبیا سبز در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم خورش لوبیا سبز برای چهار نفر :

لوبیا سبز

۴۰۰ گرم

گوشت خورشتی

۴۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ

۱ عدد

سیر

۳ حبه

آبلیمو یا آبغوره

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به اندازه ی کافی

زردچوبه و روغن مایع

به اندازه ی کافی

دستور پخت خورش لوبیا سبز

در مرحله ی اول پیاز را همراه با گوشت و سیر تفت می دهیم :

در ابتدای کار پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. حالا قابلمه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و پیاز خرد شده را همراه با روغن به قابلمه اضافه می کنیم‌. سپس کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. حالا سیر ها را رنده کرده و به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم. پس از آنکه پیاز و سیر شفاف شدند زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه می کنیم. تفت دادن را تا جایی که موادمان با یکدیگر یکدست شوند ادامه می دهیم. در ادامه گوشت خورشتی را به شکل قورمه ای خرد کرده و پس از آنکه به خوبی شستیم به قابلمه اضافه می کنیم. گوشت را به مدت چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند.

در مرحله ی دوم آب جوش را به همراه مواد دیگر به قابلمه اضافه می کنیم :

در مرحله ی دوم پس از تغییر رنگ دادن گوشت شش لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و درب قابلمه را گذاشته و حرارت را کم می کنیم تا گوشت با حرارت ملایم پخته شود. پس از آنکه گوشت نیم پز شد رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم. در ادامه لوبیا سبز را شسته و داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود. سپس لوبیا سبز را به اندازه ی دو تا سه سانتی متری برش زده و کنار می گذاریم. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و مقدار کمی روغن به آن اضافه می کنیم سپس تنها تا اندازه ای که لوبیا سبز ها کمی سرخ شوند تفت می دهیم.

در مرحله ی سوم لوبیا سبز را به خورش اضافه کرده و سرو می کنیم :

به این نکته دقت کنید که اگر لوبیا سبز زیاد سرخ شود سفت می شود بنابراین لوبیا سبز باید تنها به اندازه ای تفت داده شود که حالتش را در خورش حفظ کند. در ادامه پس از پخت کامل گوشت، لوبیا سبز، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه را داخل قابلمه می ریزیم. دقت کنید که این خورش به شکل کم آب سرو می شود پس اجازه می دهیم خورش بر روی حرارت مانده و به خوبی روغن بیندازد. در نهایت خورش را داخل ظرف مورد نظر ریخته و به همراه برنج سرو می کنیم. خورش لوبیا سبز ما حاضر است.

نکته ی تکمیلی :

اگر مایل بودید به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده کنید کافی است گوشت قرمز را حذف کرده و به مقداری که مایل بودید گوشت مرغ اضافه کنید. گوشت مرغ را می توانید به شکل دو تکه ای ( به شکل خورش مرغ ) یا به شکل خورشتی ( مانند قورمه سبزی ) اضافه کنید. همچنین اگر مایل بودید این خورش را با لپه تهیه کنید کافی است ۱۵۰ گرم لپه را یک شب بخیسانید. سپس پس از آنکه گوشت سرخ شد لپه را آبکش کرده و اضافه کنید. باقی مراحل هم مانند بالا ادامه دهید.

منبع تصویر  sirwas_kitchen

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب