farsi beauty

طرز تهیه خورش بامیه با سبزی خوشمزه رستورانی

خورشت بامیه

خورشت بامیه یکی از غذاهای لذیذ ایرانی است که بسیار شبیه به قورمه سبزی می باشد. این غذا به روش دیگری هم پخته می شود که بدون سبزی است. برای  آموزش این غذای خوش طعم با بخش آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی همراه شما هستیم.

مواد لازم خورش بامیه با سبزی :

بامیه

نیم کیلو گرم

گوشت گوسفندی یا گوساله

۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم

سبزی‌ نعنا و جعفری سرخ شده

۴۰۰ گرم

پیاز

۱ عدد

سیر

۱ حبه

لیمو عمانی

۳ تا پنج عدد

نمک و فلفل

به مقدار لازم

زردچوبه و زنجبیل

به مقدار لازم

روغن

به مقدار لازم

دستور پخت خورش بامیه با سبزی :

در مرحله ی اول پیاز را همراه با مواد دیگر سرخ می کنیم :

در ابتدا پیاز را پوست می گیریم و به شکل نگینی خرد می کنیم. سپس قابلمه ای بر روی حرارت قرار داده و به آن روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کمی داغ شود. حالا پیاز را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس سیر را که از قبل رنده کرده ایم را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر بلند شود. در ادامه گوشت را به موادمان اضافه می کنیم و تا زمانی که آب گوشت کشیده شود تفت می دهیم. سپس مقداری زردچوبه داخل مواد ریخته و کمی تفت می دهیم. پس از زردچوبه نوبت به اضافه کردن فلفل قرمز، فلفل سیاه و مقداری زنجبیل است تا گوشت به خوبی طعم بگیرد. سپس دو کاسه آب ولرم یا آب جوش به موادمان اضافه کرده و زمان می دهیم تا به نقطه ی جوش برسد.

در مرحله ی دوم سبزی را سرخ می کنیم :

ابتدا این مساله را یادآوری می کنم که می توانیم تمامی مراحل را در زودپز انجام دهیم و زمان پخت گوشت را تا یک ساعت کمتر کنیم. اما گوشتی که در قابلمه پخته می شود طعم بهتری دارد. حالا نعنا و جعفری را به خوبی پاک می کنیم. سپس آنها را خرد می کنیم و پس از آن تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم. سپس روغن را به تابه اضافه کرده و سبزی ها را داخل آن سرخ می کنیم. حالا سبزی های سرخ شده را به قابلمه حاوی گوشت اضافه می کنیم و زمان می دهیم خورش با شعله ای ملایم برای چند ساعت بپزد.

در مرحله ی سوم بامیه ها را آماده می کنیم :

در این مرحله بامیه ها را به خوبی پاک می کنیم و ته آن را مقداری جدا می کنیم. در حدی که بامیه زخمی یا باز نشود زیرا در این صورت خورش لزج می شود. حالا بامیه ها را به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی آن خارج  شود. سپس تابه را بر روی حرارت قرار می دهیم و به آن روغن اضافه می کنیم تا به خوبی داغ شود . حالا بامیه ها را درون تابه می ریزیم و با حرارت متوسط رو به بالا آن ها را به خوبی سرخ می کنیم. به طوری که تمام بامیه ها تغییر رنگ داده و سرخ شوند. تفت دادن بامیه حدوداً ده دقیقه زمان می برد. در این قسمت از کار بامیه سرخ شده را به خورش اضافه می کنیم و در صورت نیاز کمی دیگر آب جوش داخل خورش می ریزیم. به این مساله هم توجه کنید که هر چه بامیه بیشتر سرخ شود خوش طعم تر است اما از طرف دیگر املاح معدنی آن کاهش پیدا می کند.

در مرحله چهارم لیمو‌عمانی و نمک را اضافه می کنیم :

پس از آنکه بامیه را اضافه کردیم اجازه می دهیم خورش با شعله ای ملایم و به صورت درب بسته به مدت یک ساعت بپزد و به غلظت مناسب برسد. سپس نمک و لیمو عمانی را هم داخل خورش ریخته و پس از پخت لیمو و زمانی که خورش به خوبی جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم. خورش بامیه با سبزی ما آماده است.

منبع تصویر radioghaza

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب