farsi beauty

طرز تهیه خورش مرغ و آلو به روش ساده مناسب مجالس

خورش مرغ و آلو

خورش مرغ و آلو یک خورش ایرانی و خوش طعم است که در واقع اصالتی شمالی دارد و در استان های گیلان و مازندران بسیار طرفدار دارد. این خورش دستور پخت های متفاوتی دارد. برخی در خورش مرغ و آلو از گردوی آسیاب شده، رب انار، آلو سیاه یا آلو بخارا استفاده می کنند. حتی در برخی مناطق این خورش با گوشت های متفاوتی مانند گوشت اردک یا غاز تهیه می شود. در ادامه با آموزش دستور پخت خورش مرغ و آلو با سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

 

مواد لازم برای خورش مرغ و آلو

ران و سینه مرغ

چهار تکه

پیاز

دو عدد متوسط

آلو سیاه یا بخارا

12 عدد

برگ بو

دو برگ

آبغوره

یک تا دو قاشق غذاخوری

گلاب

یک قاشق غذاخوری

زرشک

دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به مقدار لازم

کره

بیست گرم

زعفران دم کرده

دو قاشق غذاخوری

روغن و زرد چوبه

به مقدار لازم

 

دستور پخت خورش مرغ و آلو

مرحله اول

ابتدا آلوها را در آب بریزید و به مدت سه ساعت صبر کنید تا آنها به خوبی خیس بخورند. مرغ ها را مکعبی خورد کنید. بعد از شستن پیاز، آن را هم نگینی خورد کنید.

مرحله دوم، تفت دادن پیاز و مرغ

در یک قابلمه پیاز های نگینی شده را با دو قاشق غذاخوری روغن تفت دهید تا سبک شود. پس از سبک شدن پیاز به آن زرد چوبه و فلفل اضافه کنید. تکه های مرغ را در پیاز تفت دهید تا کمی بپزد و تغییر رنگ دهد.

 

مرحله سوم

پس از اینکه مرغ ها نیم پز شدند به قابلمه آب، برگ بو و نمک بیفزایید و به مدت یک ساعت اجازه دهید مرغ ها بپزند. پس از گذشت یک ساعت مرغ را تست کنید. در صورتی که پخته بود، تکه های مرغ را از آب خارج کنید.

 

مرحله چهارم

پس از اینکه آلو ها به خوبی خیس خوردند آن ها را آبکش کنید. یک پیاز بزرگ را خلالی خرد کنید. ماهیتابه را داغ کنید و در آن روغن بریزید. در ادامه پیاز را سرخ کنید.

 

مرحله پنجم

به پیاز ها کمی فلفل اضافه کنید و تا حدی که پیاز طلایی شود آن را تفت دهید. پس از اینکه پیاز طلایی شد تکه های پخته شده ی مرغ را به آن اضافه کنید و زعفران دم کرده را روی آن بریزید. پس از اینکه مرغ ها به خوبی سرخ شدند، آلو های خیس خورده را به تابه اضافه کنید. در نهایت یک تا دو لیوان آب به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید خورشت به غلظت کافی برسد.

 

مرحله ششم، اضافه کردن زرشک به خورش

پس از پاک کردن و شستن زرشک، کمی صبر کنید تا آب آن برود. در ماهیتابه کمی کره بریزید و پس از ذوب شدن آن، زرشک را به کره اضافه کنید. پس از سی ثانیه گلاب را در ماهتیابه بریزید. در نهایت به زرشک آبغوره اضافه کنید و کمی باهم تفت دهید. ترکیب زرشک را به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید خورشت به خوبی جا بیفتد و غلیظ شود. خورشت مرغ و آلوی شما آماده است. نوش جان.

 

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب