farsi beauty

دستور پخت خوراک تابه عربی خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه خوراک تابه عربی

برای درست کردن خوراک تابه عربی که یکی از غذا های خوشمزه و لذیذ و در عین حال بسیار ساده عربی است و می توان آن را با استفاده از ترکیبات متنوع و متفاوت درست کرد با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

مواد لازم برای درست کردن خوراک تابه عربی

با استفاده از مواد اولیه ی زیر شما می توانید این غذا را برای 4 نفر تهیه کنید.

350 گرم

گوشت چرخ کرده

1 عدد بزرگ

پیاز

2 عدد

گوجه فرنگی

1 عدد

فلفل قرمز

3 عدد

فلفل سبز

4 عدد متوسط

سیب زمینی

4 حبه

سیر

2 قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی

به مقدار کافی

ادویه

به مقدار کافی

روغن

 

طرز تهیه خوراک تابه عربی

مرحله اول ( خرد کردن مواد اولیه )

برای شروع به کار و درست کردن خوراک تابه عربی، ابتدا سیب زمینی، سیر، پیاز، گوجه، فلفل قرمز، فلفل سبز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و با هم ترکیب کنید و سپس ترکیبات را درون ظرفی که برای فر مناسب است بریزید.

مرحله دوم ( روشن کردن فر )

برای تهیه این غذا لازم است که فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم باشد، پس فر را روشن کنید و اجازه دهید تا به خوبی گرم شود. حال رب گوجه فرنگی را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا رب در آب جوش حل شود.

مرحله سوم (اضافه کردن ادویه و روغن )

در این مرحله  مقداری نمک، فلفل، زردجوبه و پاپریکا را به همراه 3 قاشق غذاخوری  به ترکیب آب جوش و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید.

مرحله چهارم ( ترکیب مواد با یک دیگر)

حال وقت آن رسیذه که ترکیب ادویه با آب جوش و رب گوجه فرنگی را به موادی که در ظرف زیخته بودید اضافه کنید و روی ظرف را با فویل به خوبی بپوشانیدو درون فر از قبل گرم شده قرار دهید. پس از 45 دقیقه فویل را از روی ظرف بردارید.

مرحله پنجم (سرو غذا )

با بررسی کردن غذا، در صورتی که آب غذا کشیده شده بود، فر را روی گریل بگدارید و بذارید غذا کمی گریل شود. بعد از اینکه غذا کمی رنگ گرفت و سرخ شد، غذاآماده سرو است. آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید و همراه با برنج یا نان سرو کنید و نوش جان کنید.

منبع عکس : world4chef

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب