farsi beauty

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خوشمزه با قارچ به سبک رستوانی

خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی یکی از معروف ترین و پر طرفدار ترین غذاها در سراسر جهان است که دارای طعمی فوق العاده بوده و بیشتر به عنوان صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان پر استفاده ترین غذا های کنسروی در جهان می باشد. ما در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم دستور پخت خوراک لوبیا چیتی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای چهار نفر :
سیر۲ حبه
لوبیا چیتی۲ لیوان
قارچ بزرگ۶ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد 
سیب زمینی بزرگ۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبه و روغنبه مقدار لازم

دستور پخت خوراک لوبیا چیتی

مرحله ی اول، تفت دادن پیاز و سیر :

در ابتدای کار کاسه ای بزرگ انتخاب کرده و لوبیا چیتی ها را داخل آن ریخته و به مقداری که بالاتر از سطح لوبیا ها آب قرار بگیرد آب روی آن ریخته و اجازه می دهیم شش ساعت بماند. در طی این شش ساعت دو مرتبه آب داخل کاسه را تعویض می کنیم تا نفخ آن از بین برود. حالا پیاز را پوست گرفته، شسته و به شکل نگینی خرد می کنیم. سپس تابه ای را برروی حرارت گذاشته و مقداری روغن داخل تابه ریخته و پس از آنکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم پیاز سرخ شده و طلایی شود. سپس پیاز سرخ شده را داخل ظرفی ریخته و به سراغ سیر می رویم. سیر ها را پوست گرفته، شسته و خرد می کنیم. سپس داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله ی دوم، تفت دادن سایر مواد و اضافه کردن آب :

در مرحله ی دوم گوجه فرنگی ها را شسته و خرد می کنیم. سپس به تابه ی حاوی سیر اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود. حالا رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و ترکیب می کنیم. در ادامه لوبیا چیتی را داخل آبکش ریخته، می شوییم و به تابه اضافه می کنیم و تمامی مواد را به خوبی ترکیب می کنیم. سپس پنج لیوان آب اضافه می کنیم. اگر تابه کوچک بود می توانیم موادمان را به قابلمه ای مناسب منتقل کنیم. حالا درب قابلمه را گذاشته و اجازه می دهیم آب درون آن با حرارتی زیاد جوش بیاید. سپس حرارت را ملایم کرده و زمان می دهیم غذایمان سه ساعت بر روی حرارت بماند تا لوبیا ها به خوبی پخته شوند. سپس سیب زمینی را پوست گرفته، شسته و به شکل مکعبی خرد می کنیم.

مرحله ی سوم اضافه کردن سیب زمینی و قارچ :

حالا در حین پخت لوبیا ها تابه ای مناسب بر روی حرارت قرار داده و روغن اضافه می کنیم تا داغ شود. سپس سیب زمینی ها را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا نرم شود. به این مساله دقت کنید که نمی خواهیم سیب زمینی سرخ شود. در ادامه قارچ ها را به کمک دستمالی نمدار پاک می کنیم و ساقه ی قارچ ها را به خوبی می شوییم. سپس قارچ ها را خرد می کنیم. اگر علاقه مند بودیم قارچ ها در خوراک لوبیا مشخص باشد آن را بزرگ تر خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پس از آنکه دو ساعت از قرار گرفتن غذا بر رویحرارت گذشته بود. سیب زمینی نیمه پز، پیاز داغ و قارچ ها را به قابلمه اضافه کرده و پس از آن مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به قابلمه اضافه کرده و موادمان را ترکیب می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا یک ساعت بر روی حرارت مانده و به خوبی پخته شوند. پس از آنکه غذایمان به خوبی پخت و جا افتاد آبلیمو را اضافه می کنیم‌ و مقدار نمک آن را تست می کنیم و اگر نیاز بود نمک اضافه کرده و آن را از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مورد نظرمان می ریزیم. خوراک لوبیا چیتی خوشمزه ما آماده است. نوش جانتان.

منبع تصویر _roshanak_rahimi_

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب