farsi beauty

بهترین ترفند برای تازه نگه داشتن انواع کیک و شیرینی به مدت طولانی

کیک

احتمالا برایتان پیش آمده که قصد داشته باشید برای یک تا چند روز مقداری کیک نگهدارید و سپس بعد از گذشت یک روز با کیکی خشک رو به رو شده اید که دیگر قابل استفاده نیست. با ما در فارسی بیوتی همراه باشید تا روش های نگهداری کیک را به شما آموزش دهیم .

روش های نگهداری کیک

اکثر افراد به دنبال روشی هستند که باعث شود کیک های خانگی را به شکلی تازه نگهداری کنند. زیرا پخت کیک نیازمند تلاش بسیاری است و اینکه تنها پس از یک روز نگهداری دیگر قابل استفاده نباشد، مشکلی است که اکثر افراد به دنبال روش هایی برای برطرف کردن آن هستند.

برخی مواقع افراد پس از پخت کیک به دلایل مختلف تزئین آن را برای بعد موکول می کنند. بعضی مواقع نیز فرد، روز قبل از مهمانی کیک را آماده می کند. با ما همراه باشید تا روش های نگهداری انواع کیک را بعد و قبل از تزئین به شما آموزش دهیم.

بیشتر کیک ها در دمای اتاق می توانند تا چند روز به شکل تازه بمانند. و تنها زمانی می بایست کیک را داخل یخچال نگهداری کرد که دمای آشپزخانه بیش از حد داغ می باشد.

کیک کشمشی

نگهداری کیک های پخته شده و تزئین نشده

نکته ای که می بایست در همین ابتدا به آن توجه کنید این است که، بعد از پخت هر کیکی می بایست پنج دقیقه پس از اتمام پخت، آن را از فر خارج کنید.

زیرا اگر بلافاصله بعد از پخت کیک و خاموش کردن فر، کیکتان را از فر خارج کنید، اطراف کیک به سمت داخل جمع شده و یا سطح رویی کیک می خوابد.

باید به این موضوع توجه کنید که اگر به شکل ناگهانی دمای کیک تغییر کند. ظاهر آن عوض خواهد شد.

بنابر این، ابتدا اجازه دهید پس از پخت، کیک پنج دقیقه در فر خاموش شده بماند و سپس آن را خارج کنید. در مرحله ی بعدی با روش های گفته شده کیک را از قالب خارج کنید و بر روی پنجره ی خنک کننده بگذارید تا کیک شما خنک شود. باید توجه داشته باشید که اگر کیک گرم را داخل ظرف قرار دهید به ظرف می چسبد.

در صورت نداشتن پنجره ی خنک کننده می بایست کیک را از سطحی که می خواهید تزئین کنید در ظرف سرو بگذارید که هوا در آن جریان داشته و داخل کیکتان خمیر نشود.

حالا در ارتباط با نگهداری کیک خنک شده در یخچال به مدت حداقل سه روز، می بایست آن را داخل نایلونی گذاشته و حتما هواگیری کنید.

بعد از آنکه کیک را داخل نایلون قرار داده و هوا گیری کردید، آن را داخل ظرفی گذاشته و در یخچال قرار دهید.

نکات مهمی که می بایست در این مرحله به آن توجه کنید این است که، اگر هواگیری انجام نشود کیک خشک خواهد شد.

و اگر کیک داخل ظرف در بسته گذاشته نشود، کیک بوی مواد غذایی که در یخچال هستند را به خودش جذب خواهد کرد.

کیک کاستلا

نگهداری کیک های تزئین نشده داخل یخچال و فریزر

در صورتی که چند روز قبل از مهمانی تان کیک اسفنجی پخته اید.

بهترین کار این است که آن را بدون هیچ گونه برشی تا یک هفته در فریزر نگهداری کنید.

روش نگهداری کیک به این صورت است که آن را داخل پلاستیک یا کیسه های زیپ دار قرار داده و داخل فریزر بگذارید. توجه داشته باشید که اگر کیک شما بر پایه ی روغن تهیه شده است زمان نگهداری آن، دو روز بیشتر از کیک هایی با پایه ی کره می باشد.

نگهداری کیک های تزئین نشده در فریزر در زمان طولانی

اگر به هر دلیلی می خواهید کیک را در زمان طولانی مثلا یک ماه نگهداری کنید، کافی است بعد از خنک شدن کیکتان آن را در فویل آلومینیومی نازکی بپیچید (به این موضوع دقت کنید که منافذ هوا داخل آن نباشد.)و سپس آن را داخل کیسه ای پلاستیکی قرار داده و داخل فریزر بگذارید.

به این نکته توجه داشته باشید که احتمال شکستن و خرد شدن کیکی که داخل فریزر قرار دارد زیاد است. بنابر این باید مراقب باشید تا ضربه ای به آن نخورد.

کیک کارپاتکا

نگهداری کیک های خامه ای تزئین شده

این سوال برای بیشتر افراد پیش آمده است که آیا می توان کیک های خامه ای تزئین شده را نیز در یخچال نگهداری کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله. کیک های تزئین شده ی خامه ای را پیش از برش خوردن می توان در یخچال نگهداری کرد.

می بایست تمامی کیک را پیش از آنک برش بخورد داخل ظرفی در قرار داده و یا بر روی قسمت برش خورده سلفون بکشید.

توجه داشته باشید، در صورتی که کیک را به شکل مستقیم داخل یخچال بگذارید، کیک خشک خواهد شد.

زمانی که قصد دارید سلفون را بردارید می بایست مراقبت کنید. زیرا سلفون قسمتی از کیک شما را جدا می کند.

نکته ی دیگری که برای نگهداری این نوع از کیک در فریزر باید به آن توجه کنید، این است که می بایست تزئینات کیک را به کمک پالت یا قاشق جدا کنید. بعد از آن کیک را با روش قبلی داخل فریزر گذاشته و تزئینات آن را به شکل جداگانه نگهداری نمایید.

کیک توت فرنگی

نگهداری کیک میوه ای

اگر قصد دارید، کیک میوه ای که پر از تکه های میوه می باشد را در یخچال نگهداری کنید، شما به چند قاچ سیب احتیاج دارید.

لازم است چند قاچ سیب را کنار کیکتان و داخل یخچال بگذارید. با استفاده از این ترفند کیک شما در بهترین حالت نگهداری خواهد شد.

نگهداری کیک هایی با ظاهر فوندانت

برای نگهداری این نوع از کیک باید توجه کنید که دمای هوا، فوندانت رویی کیک شما را خشک می کند. بنابر این، لازم است کل کیکتان را کاور کنید تا به شکل تازه ای بماند.

قسمتی از کیک که بریده شده است، را مثل کیک خامه ای بپوشانید.

کیک ساچر

نگهداری کیک های برش نخورده و یخ زده

نگهداری کیک های یخ زده ی بدون برش و یخ زده، مقداری با کیک های اسفنجی فرق دارند.

لایه ی خامه ای کیک مثل محافظ و پوششی از جنس پلاستیک عمل می کند. و می تواند از کیک در مقابل رطوبت و هوا نگهداری کند.

برای نگهداری کیک لازم است آن را داخل جعبه ی خودش قرار داده و سپس جعبه را در کیسه بگذارید.

پاوند کیک با چیپس شکلاتی

روش نگهداری کیک زبرا

کیک زبرا نوعی کیک خوش طعم خانگی است که طرفداران بسیاری دارد. و شیرینی کمتری در تهیه ی آن استفاده شده است. این کیک را میتوان تا چهار روز در دمای محیط نگه داشت. اما اگر قصد دارید تازگی آن را بهتر حفظ کنید می توان آن را داخل ظرف در بسته قرار داده و در محیط خنک بگذارید.

توجه داشته باشید که دمای یخچال کیفیت این کیک را کاهش می دهد. اما در صورتی که آن را در یخچال نگهداری می کنید، کافی است آن را در ماکروویو به مدت چند ثانیه گرم کنید تا دوباره کیکی تازه داشته باشید.

کیک شیرینی

نکات مهم در نگهداری انواع کیک

اگر قصد دارید باقی مانده ی یک کیک معمولی را به شکلی تازه در یخچال نگهداری کنید. کافی است تکه ای نان را آب زده و به همراه کیک داخل جعبه بگذارید. رطوبت موجود در نان کیک شما را تازه نگه می دارد.

توجه داشته باشید که بیشتر کیک ها چه برش داده شده چه بدون برش، چه یخ زده و چه بدون یخ را می توان تا چند روز در دمای محیط به شکل تازه نگهداری کرد. و تنها در صورتی که دمای آشپزخانه بیش از حد گرم باشد لازم است آن را در یخچال نگهداری نمود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب