farsi beauty

طرز تهیه کباب کوبیده بسیار لذیذ در توری

کباب کوبیده توری

یکی از روش های پخت کباب کوبیده، پخت آن در توری است و برای زمان هایی که محدودیت دارید و سیخ پهن در دسترس نیست، بسیار مناسب است.

ظاهر این کباب بعد از پخت شبیه به کباب تابه ای و طعم آن مانند کباب کوبیده های بازاری میشود.

این کباب در زمان هایی که مسافرت هستید بسیار مناسب است و با کمترین مواد تهیه میشود.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده، برای 5 نفر

مواد لازم

گوشت گوسفندی

1 کیلو گرم

پیاز

3 عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

 

طرز تهیه کباب کوبیده توری

مرحله اول:

ابتدا گوشت گوسفندی را یک یا دوبار چرخ کرده و داخل کاسه ای مناسب بگذارید. سپس پیاز ها را پوست کنده و رنده کنید، آب آن ها را با فشار دادن آنها گرفته و جدا کنید.

مرحله دوم:

در این مرحله پیاز ها را همراه با نمک و فلفل به گوشت اضافه کرده و در صورت تمایل به آن سماق و زعفران دم کرده نیز اضافه کنید.

مرحله سوم:

مواد را با دست به مدت 10تا15 دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست شود. سپس سر مواد را با سلفون میپوشانیم و به مدت 2 ساعت در یخچال میگذاریم تا مواد استراحت کند.

مرحله چهارم:

پس از استراحت مواد کباب، منقل کباب را آماده کرده و ذغال ها را به صورت یکدست روشن و آماده میکنیم. سپس مواد کباب را از یخچال خارج کرده، و با کمی روغن دو سمت توری فلزی را چرب میکنیم.

مرحله پنجم:

لطفا توجه کنید که اگر توری را چرب نکنید، در آخر کباب به توری میچسبد. سپس مواد کباب را روی توری گذاشته و با قطر کمتر از یک سانتی متر بر روی توری پخش می کنیم.

مرحله ششم:

در این مرحله باید کباب را بر روی منقل قرار دهید، لطفا توجه داشت باشید که درِ توری را به خوبی ببندید و کباب را به صورت یکنواخت هر چند لحظه بچرخانید تا به صورت یکدست بپزد.

مرحله هفتم:

برای خوش طعم شدن کباب کوبیده خود میتوانید روی آن کمی کره بمالید و از طعم بینظیر آن لذت ببرید. در آخر توری را باز کرده و کباب را به صورت یک تکه بزرگ جدا کرده و به سلیقه خود آن را تکه تکه کرده و همانند ساندویچ یا به همراه برنج سرو کنید.

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و این کباب کوبیده توری بسیار لذیذ را امتحان کنید.

 

منبع تصویر  alireza_alipour_208

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب