farsi beauty

طرز تهیه کیک کارپاتکا خوشمزه به سبک قنادی

کیک کارپاتکا

کیک‌ کارپاتکا نوعی کیک خوشمزه و ویژه است که بافت متفاوتی نسبت به باقی کیک ها داشته و طرفداران بسیاری دارد. کیک کارپاتکا با پودر قند و میوه تزئین می شود و با وجود سادگی تزئین، چهره ی جذابی دارد. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی کیک کارپاتکا در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک کارپاتکا :

کره مارگارین

۱۲۵ گرم

آب

۱ لیوان

آرد

۱ لیوان

تخم مرغ

۵ عدد

بکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری

 

مواد لازم محلبی :

کره مارگارین

۱۲۵ گرم

آرد

۱/۵ قاشق غذاخوری

نشاسته

۲ قاشق غذاخوری

شیر

۲ لیوان

زرده تخم مرغ

۲ عدد

شکر

۱ لیوان

وانیل

۱ قاشق‌ چایخوری

پودر قند و میوه

برای تزئین

دستور پخت کیک کارپاتکا با محلبی

در مرحله ی اول خمیر را تهیه می کنیم :

در ابتدای کار قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و کره را همراه با آب به آن اضافه کرده و بر روی حرارت می گذاریم تا کره ذوب شده و همراه آب بجوشد. سپس یک لیوان آرد را داخل قابلمه ریخته و به کمک لیسک چند دقیقه هم می زنیم. در ادامه حرارت را خاموش کرده و اجازه می دهیم موادمان خنک شود.

در مرحله ی دوم محلبی را تهیه می کنیم :

در مرحله ی دوم کاسه ای مناسب انتخاب کرده و آرد، شکر و نشاسته را داخل کاسه ریخته و مخلوط می کنیم. سپس آرام آرام شیر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا تخم مرغ را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا ترکیب شود. در ادامه موادمان را داخل قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت می گذاریم و به شکل مداوم هم می زنیم تا غلیظ شود. پس از آنکه موادمان غلیظ شد کره و وانیل را به آن ها اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حالا موادمان را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شوند.

در مرحله ی سوم خمیر را کاملا آماده کرده و کیک را داخل فر می گذاریم :

در این مرحله به خمیری که در ابتدا تهیه کرده ایم و خنک شده است بکینگ پودر را اضافه کرده و ترکیب می کنیم. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به آن اضافه کرده و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ آن را با دور کند همزن مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا قالبی کمربندی انتخاب می کنیم و کف آن را به کمک کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه نیمی از خمیر را داخل قالب می ریزیم و به کمک قاشق رویش را حالت می دهیم و البته باید به این مساله توجه کنید که نیازی نیست روی‌ آن خیلی صاف شود. حالا قالب را داخل فری که از قبل با دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد روشن کرده ایم تا گرم شود، می گذاریم و اجازه می دهیم سی دقیقه داخل فر بماند تا نیمه ی ابتدایی کیک پخته شود.

در مرحله ی چهارم نیمه ی دوم کیک را هم پخته و از مایه محلبی در میانشان می ریزیم:

در مرحله ی چهارم نصف دیگر خمیر را هم داخل قالب ریخته و به مدت سی دقیقه داخل فر می گذاریم تا مانند نیمه ی اول کیک پخته شود. سپس هر دو نیمه را کنار می گذاریم تا خنک شوند. در ادامه یکی از دو نیمه را بدون آنکه آسیبی به آن برسد داخل قالب کمربندی می گذاریم و از مایه محلبی روی آن نیمه می ریزیم و به شکل یکدست روی کیک پخش می کنیم تا کاملا روی کیک را بپوشاند. پس از آنکه موادمان را بر روی کیک پخش کردیم نیمه دیگر کیک را نیز بر روی آن قرار داده و آن را داخل یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم چهار ساعت داخل یخچال بماند تا استراحت کند. در پایان هم کیک را از یخچال خارج می کنیم و به کمک پودر قند و میوه تزئین می کنیم. کیک خوشمزه ی ما آماده است. نوش جان

کیک کارپاتکامنبع تصاویر zeysbluekitche

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب