farsi beauty

طرز تهیه کنافه ترکیه ای و کنافه پنیری

کنافه ترکیه ای

کنافه یا کونفه دسری بسیار خوش طعم و پرطرفدار است که تقریبا شبیه به باقلوا ترکی می باشد. برخی معتقدند که کنافه یک دسر عربی است و برخی دیگر اعتقاد دارند این دسر اصالتی ترکی دارد. این دسر در ترکیه به همراه بستنی یا قهوه و چای میل می شود و در ماه مبارک رمضان همانند زولبیا و بامیه محبوب است. در ایران این دسر در کافی شاپ ها سرو می شود اما شما می توانید به راحتی این دسر را در خانه تهیه کنید. در ادامه با سایت فارسی بیوتی برای آموزش این دسر خوشمزه همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کنافه

رشته ترکی یا کادایف

300 گرم

کره

200گرم

پسته آسیاب شده

به مقدار لازم (برای تزئین)

 

مواد لازم برای شربت کنافه ترکی

شکر

دو پیمانه

آب

5 لیوان

زعفران دم کرده

به مقدار لازم

دارچین

به مقدار لازم در صورت علاقه

عرق بهار نارنج

به مقدار لازم در صورت علاقه

کنافه ترکیه ای

طرز تهیه کنافه یا کونفه

مرحله اول، تهیه شربت کنافه

برای آماده کردن شهد کنافه ابتدا آب را به جوش بیاورید. پس از به جوش آمدن آب شکر را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا شکر در آب حل شود. حال نوبت اضافه کردن زعفران دم کرده به محلول آب و شکر می رسد. پس از اضافه کردن زعفران به قابلمه حرارات را کم کنید و اجازه دهید شهد به مدت نیم ساعت روی گاز باقی بماند تا به غلظت برسد. می توانید بر اساس علاقه ی خودتان برای طعم بهتر به شهد دارچین،هل، گلاب و عرق بهار نارنج اضافه کنید. پس از اینکه شهد به اندازه کافی غلیظ شد آن را خاموش کنید.

کنافه ترکیه ای

مرحله دوم

ابتدا کره را به روش بن ماری آب کنید. در روش بن ماری کره بر روی حرارت غیر مستقیم باید آب شود. رشته های کادایف را باز کنید و آن را کمی خورد کنید. کره های آب شده را روی رشته ها بریزید. تمامی قسمت های رشته ها باید به کره آغشته شود.

 

مرحله سوم

یک ظرف نچسب انتخاب کنید. کف و دیواره های آن را با کره به خوبی چرب کنید. رشته ها را در ظرف بریزید و با استفاده از کف گیر به خوبی آن را فشار دهید تا منسجم شود. در صورتی که می خواهید کنافه را در فر آماده کنید باید فر را روی  دمای160 درجه سانتی گراد قرار دهید. پس از داغ شدن فر کنافه را به مدت نیم ساعت درون فر قرار دهید تا به خوبی بپزد.

در صورت نداشتن فر، می توانید کنافه را در تابه سرخ کنید. تابه را چرب کنید و کنافه ها با کف گیر فشرده کنید. ده تا پانزده دقیقه یک سمت کنافه را سرخ کنید و بعد آن را در یک بشقاب برگردانید. دوباره تابه را به خوبی با کره چرب کنید و سمت دیگر کنافه را سرخ کنید.

کنافه ترکیه ای

مرحله چهارم

پس از سرخ شدن کنافه شربتی که از قبل آماده کرده اید را روی آن بریزید. شربت باید به تمامی قسمت های کنافه نفوذ کند تا به آن طعم بهتری بدهد. با استفاده از پودر پسته کنافه را ترئین کنید. در نهایت می توانید کنافه را با بستنی، میوه یا چای میل کنید. نوش جان.

کنافه ترکیه ای

طرز تهیه کنافه پنیری

برای درست کردن کنافه پنیری نیاز به خامه، پنیر ماسکارپونه و پنیر پیتزا دارید. خامه و پنیر ماسکارپونه را به خوبی باهم مخلوط کنید. می توانید از همزن برقی استفاده کنید. پس از اینکه رشته ها را در ظرف نچسب ریختید و به خوبی آن را فشرده کردید، مخلوط خامه و پنیر ماسکار پونه را روی آن بریزید. کمی پنیر پیتزا به این ترکیب اضافه کنید. در نهایت روی آن ها را با رشته ها بپوشانید و در فر قرار دهید.

منبع تصاویر: nasrin.alzd

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب