farsi beauty

طرز تهیه کله جوش خوشمزه با گردو به سبک سنتی

کله جوش

کله جوش‌ غذایی قدیمی و محبوب ایرانی است که دارای طعمی فوق العاده بوده و ساده حاضر می شود. این غذا امروزه مقداری مجلسی تر از گذشته و با موادی مثل مغز گردو تهیه می شود. برای مشاهده ی طرز تهیه ی کله جوش در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز :

گردو

۱۰۰ گرم

کشک

۴۰۰ گرم

پیاز

۱ عدد ( متوسط)

نعناع خشک

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

زردچوبه و روغن

به مقدار لازم

دستور پخت کله جوش

مرحله ی اول، پودر کردن گردو و تفت دادن پیاز :

در ابتدای کار گردو را پودر می کنیم. البته به این موضوع دقت کنید که گردو ها را خیلی پودر نمی کنیم و به اندازه ای پودر می کنیم که به اندازه ی عدس باشد و زیر دندان حس شود. سپس پیاز را پوست گرفته و به شکل نگینی خرد می کنیم. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم و پس از آنکه روغن را اضافه کردیم و روغن مقداری داغ شد پیاز را اضافه می کنیم. پس از آنکه پیاز مقداری سبک شد نوبت به اضافه کردن نمک، فلفل و زردچوبه است.

مرحله ی دوم، اضافه کردن باقی مواد به پیاز :

در مرحله ی دوم نعناع خشک و گردو ها را به پیازمان اضافه کرده و تفت می دهیم تا گردو از خامی در بیاید. سپس کشک را در کاسه ای با آب مخلوط می کنیم. مقدار آب با توجه به غلظت کشک می باشد و اگر کشک خیلی غلیظ بود آب بیشتری اضافه می کنیم. همچنین اگر نمک کشک کم بود مقداری نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله ی سوم، اضافه کردن کشک :

در مرحله ی سوم یک لیوان آب جوش داخل موادمان ریخته، درب آن را می گذاریم و اجازه می دهیم ده دقیقه بجوشد. سپس کشکی که با آب رقیق کرده بودیم را اضافه کرده و اجازه می دهیم سه دقیقه دیگر بماند. پس از سه دقیقه کله جوش ما آماده است. آن را داخل کاسه ریخته و به کمک نعنا داغ و گردو تزئین می کنیم. نوش جان

نکته: برخی افراد در همان ابتدا همراه با پیاز مقداری سیر رنده شده و یک قاشق آرد هم اضافه می کنند. اما دستور اصلی همان دستوری است که بالا گفته ایم.

منبع تصویر soraya.yekani

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب